رئیس شورای شهر تهران:

خودروسازان داخلی نتوانستند اتوبوس‌های مورد نیاز را تأمین کنند

رئیس شورای شهر تهران گفت: متأسفانه خودروسازان داخلی نتوانستند اتوبوس‌های مورد نیاز شهر تهران را تحویل دهند.
به گزارش فارس، مهدی چمران در حاشیه یکصدونود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به کاهش تعداد اتوبوس‌های تولید داخل در قرارداد منعقد شده با مدیریت شهری از سه هزار به دوهزار و ۵۰۰ دستگاه، گفت: فکر نمی‌کنیم حتی میزان تأمین به دوهزار اتوبوس نیز برسد. متأسفانه خودروسازان نتوانستند اتوبوس‌های مورد نیاز را تحویل دهند و بهترین کارخانه گفته که ۵۰ اتوبوس تحویل می‌دهد و چون خوش‌قول است این تعداد را تحویل خواهد داد اما دیگران به وعده خود عمل نکرده‌اند و فکر نمی‌کنیم تا پایان سال به هزار دستگاه نیز برسد.
چمران با بیان اینکه قیمت‌های اعلامی از سوی تولیدکنندگان داخلی برای قرارداد با چینی‌ها برای واردات اتوبوس با قیمتی که در سفر به چین مطرح شد بسیار متفاوت است، گفت: البته مقداری باید به تولیدکنندگان حق داد چون ۱۰ تا ۱۲ سال خط تولید آنها تعطیل بوده و تا این خط راه‌اندازی شود زمانبر خواهد بود. هرچند معتقدم اگر می‌خواستند می‌توانستند تولید کنند.
وی افزود: با چینی‌ها قرارداد بسته و تأکید شد که اتوبوس‌ها در همکاری با تولیدکنندگان داخلی تولید شود اما چون ما عجله داریم و کارخانجات چینی در یک شیفت ۴۵۰ اتوبوس می‌سازند تصمیم گرفتیم اتوبوس بخریم تا مردم در باد و باران و سرما و گرما منتظر نمانند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه اساسنامه سازمان شهرداری‌ها به مجلس ارائه شده است، گفت: این اساسنامه رأی نیاورد و قرار شد اصلاح شود به دلیل اینکه در اساسنامه نظارت و راهبری از شوراها گرفته شده و به سازمان شهرداری‌ها سپرده شده بود. تنها ابزاری که در دست ماست نظارت است و آن اختیار را نیز قرار بود از شورا بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: عمر خودروهای ما گذشته و مرتباً باید معاینه فنی شوند؛ ابطال معاینه فنی توسط پلیس به دلیل دودزا بودن خودروهاست پس باید اصلاحاتی در دادن معاینه فنی صورت گیرد. پلیس این ابطال را انجام می‌دهد تا صاحبان خودروهایی که حتی معاینه فنی دارند، برای تعمیر خودرو خود اقدام کنند.
خزانه‌دار شورا: «۱۷همت» گم نشده؛ تأخیر در ثبت برخی هزینه‌ها اجتناب‌ناپذیر است
حبیب کاشانی خزانه‌دار شورای شهر، در جلسه دیروز شورا با اشاره به سوء‌برداشت در خصوص ۱۷هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری تهران گفت: این مبلغ گم نشده بلکه به ثبت نرسیده است.
وی با اشاره به سوء برداشت پیش آمده در برخی رسانه‌ها درباره ۱۷هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری تهران گفت: این گزارش مستند به عملکرد اعلامی از سوی شهرداری است و در این عملکرد تا پایان مهرماه در بخش نقدی و غیرنقدی اعتبار ابلاغی ۸۰ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان بود و از این میزان ۶۱ هزار میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده است و پرداختی نیز ۴۱ هزار و ۷۹۷ میلیارد تومان بوده و ۲۱ هزار میلیارد تومان از آن را صرف کرده‌ایم.
کاشانی افزود: از ۲۱ هزار میلیارد تومان، ۶۰ درصد حقوق، 5 درصد تملک دارایی مالی و ۳۵ درصد تملک دارایی سرمایه‌ای است.
خزانه‌دار شورا همچنین تصریح کرد: در سرفصل هزینه‌ای و حقوق کارکنان ابهاماتی برای افراد پیش آمد که چه اتفاقی برای ۱۷هزار میلیارد تومان افتاد. این مبلغ گم نشده بلکه به ثبت نرسیده‌ است. موضوع این است که راهبری سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات تابعه به گونه‌ای است که تا مبالغ را ثبت کنند، زمانبر خواهد بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی