صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و یک - ۲۰ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و یک - ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

اخبار

صادرات پیاز و گوجه‌فرنگی ممنوع می‌شود

گمرک ایران اعلام کرد که صادرات پیاز و گوجه‌فرنگی بزودی ممنوع می‌شود.گمرک ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار و نظر وزارت جهاد کشاورزی، محدودیت‌ها در خصوص صادرات پیاز و گوجه‌فرنگی بزودی اعلام و با توجه به بارگذاری بخشنامه مربوطه توسط وزارت جهاد کشاورزی در پایگاه ملی قوانین و مقررات، این محدودیت‌ها بزودی اعلام خواهد شد. بر اساس این گزارش، جزئیات اجرایی محدودیت‌های صادراتی دو محصول پیاز و گوجه‌فرنگی بزودی ابلاغ می‌شود. شایان ذکر است تجار و ذینفعان با توجه به این اطلاعیه و بازارهای هدف صادراتی می‌توانند برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

آغازعرضه خودرو از ظرفیت‌های خالی
سامانه یکپارچه خودروهای داخلی در اطلاعیه‌ای از تخصیص خودرو از عرضه محصول جدید و یا محل ظرفیت‌های خالی موجود برخی خودروسازان از طریق سامانه یکپارچه نوبت دهی خودرو از امروز تا چهارشنبه هفته جاری خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: با توجه به عرضه محصول جدید، ظرفیت‌های خالی ناشی از انصراف متقاضیان و افزایش تولید، در راستای اجرای تصمیمات کارگروه خودروی شورای رقابت و با هدف تسهیل شرایط برای همه متقاضیان خودرو، ظرفیت‌های قابل ارائه توسط خودروسازان از طریق سامانه یکپارچه عرضه خواهد شد. این عرضه شامل طرح عادی، طرح خودروهای فرسوده، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.همچنین مسئولیت اشتباه در انتخاب طرح به عهده متقاضی خواهد بود.

تدوین دستورالعمل مهار سیلاب‌های ورودی به دریا
سخنگوی صنعت آب کشور گفت: دستورالعمل مهار سیلاب‌های ورودی به دریا در شمال و جنوب کشور تدوین می‌شود. فیروز قاسم‌زاده اظهار کرد: وزارت نیرو با هدف استفاده حداکثری از سیلاب‌ها و طغیان‌های ناشی از بارش در رودخانه‌ها و مسیل‌های منتهی به دریا در شمال و جنوب کشور، دستورالعمل مهار آب‌های ورودی به دریا را تدوین می‌کند. وی افزود: با توجه به اینکه حجم قابل‌توجهی از روان‌آب‌های تولیدی در پهنه سرزمینی ایران به صورت سیلاب وارد دریا می‌شود و این آب نسبت به آب دریا کیفیت بسیار مناسبی دارد، لذا مهار این آب‌ها و هدایت آن به محل مصرف می‌تواند گزینه بسیار مناسبی در مقایسه با آب شیرین‌کن‌های دریا محسوب شده و به لحاظ اقتصادی دارای صرفه بسیار بالایی باشد. وی گفت: از همین منظر وزارت نیرو در راستای استفاده بهینه از این منابع آبی و در کنار شیرین‌سازی و انتقال آب دریا، مطالعات فنی را در این خصوص انجام داده و طرح‌ها و روش‌های استحصال این آب‌ها را شناسایی کرده است. ​

جستجو
آرشیو تاریخی