صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و نه - ۱۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و نه - ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

گزارش

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
تفاوت‌ها در حوزه فکر و فرهنگ
به رسمیت شناخته شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجشنبه 16 آذرماه در سفر یک روزه به قم و اراک ضمن شرکت در همایش سوگواره یاس نبوی ویژه مبلغان اعزامی ایام فاطمیه (س)، همزمان با روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اراک حضور یافت و از مجتمع فرهنگی ماهور بازدید کرد. دیدار با اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از دیگر برنامه‌های محمدمهدی اسماعیلی در این سفر یک روزه بود.
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای ورود خود به ایستگاه صلواتی که به مناسبت ایام فاطمیه در عوارضی شهر قم برپا شده بود، رفت و با مردم و جمعی از طبیعت‌گردان که در آنجا حاضر بودند، گفت‌وگو کرد. محمدمهدی اسماعیلی در همایش سوگواره یاس نبوی، ایران و ایرانی را قوی و منسجم توصیف کرد و از تلاش‌های دشمن برای ایجاد شکاف گفت. او در حاشیه این همایش، با آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه دیدار کرد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر پنجشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، ذات دانشگاه و دانشجو را مطالبه‌گر عنوان کرد و با تأکید گفت که دولت خود را پاسخگوی مردم می‌داند.
افتتاح مرکز ماهور (مرکز اصحاب هنر و رسانه) استان مرکزی از مهمترین برنامه‌های سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این استان بود. او در این آیین اعلام کرد که ۱۰هزار میلیارد ریال به حمایت از فعالیت‌های محتوایی استان‌ها اختصاص یافته است. محمد مهدی اسماعیلی همچنین از به رسمیت شناختن تفاوت‌ها در حوزه فکر و فرهنگ سخن گفت: «به رسمیت شناختن تفاوت‌ها، محدود نکردن سلیقه‌ها باید پیش از هر اتفاقی در حوزه فکر و فرهنگ رخ دهد.» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیأت همراه در آخرین برنامه سفر نیم روزه خود به استان مرکزی در محل پروژه‌ کتابخانه مرکزی اراک حاضر شدند و از نزدیک در جریان روند پیشرفت و تکمیل این طرح قرار گرفتند.

پاسخ به حواشی عدم انتشار کتاب سیدمهدی شجاعی
محمد مهدی اسماعیلی همچنین در گفت‌وگویی به حواشی عدم انتشار کتاب «اگر غم لشکر انگیزد» سیدمهدی شجاعی پاسخ داد. او به ایسنا، گفت: «با دوستان خود صحبت کردم و ان‌شاءالله در هفته آتی این موضوع را به شکل حضوری جلو خواهیم برد. بنای ما این است که همه بزرگان فرهنگ و هنر با آرامش کار خود را انجام دهند اما در عین حال قانون هم در جای خود قرار دارد. ممکن است در نقطه‌ای سوءتفاهمی شکل گیرد اما آقای شجاعی از مفاخر فرهنگ و ادب با پیشینه‌ای بسیار خوب و آثاری پرمخاطب در حوزه ادبیات دینی هستند و به ایشان و آثارشان احترام می‌گذاریم.» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه این مشکل برطرف خواهد شد، تصریح کرد: «ما باید بر مرز قانون قرار داشته باشیم. در عین حال که هر پیشکسوت و بزرگواری را تجلیل و تکریم می‌کنیم اما باید قانون رعایت شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی