صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و نه - ۱۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و نه - ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

سلامت

وزیر بهداشت
درمان و آموزش پزشکی در بازدید از بیمارستان شهید سلیمانی:
مطالبه مردم فردیس
پس از ۱۲ سال محقق شد
 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پس از گذشت ۱۲ سال انتظار، بیمارستان شهید سلیمانی به دست دولت مردمی سیزدهم به بهره‌برداری رسید و افزون بر ۷۰۰ هزار نفر جمعیت شهرستان فردیس از خدمات این مرکز درمانی بهره‌مند شدند.
به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی، در بازدید از بیمارستان شهید قاسم سلیمانی که دیروز با حضور آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور، افتتاح شد، در جمع خبرنگاران گفت: شهر فردیس تاکنون بدون بیمارستان بود و مردم برای کار درمانی مجبور به حضور در تهران بودند.
وی با بیان اینکه این طرح پس از ۱۲ سال به بهره‌برداری رسید اظهار کرد: دولت مردمی سیزدهم این طرح را با ۵۵ درصد پیشرفت تحویل گرفت و بعد از دو سال به مرحله بهره‌برداری رساند.وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خدمات وزارت بهداشت در دولت مردمی سیزدهم برای مناطق محروم بیشتر اختصاص یافته است. تلاش مجموعه علوم پزشکی البرز در تکمیل این طرح یک کار انقلابی و جهادی است.
عین اللهی با تأکید بر اینکه بزودی دستگاه ام. آر. آی تحویل این بیمارستان می‌شود، افزود: بیمارستان شهید سلیمانی فردیس دارای ۳۳ تخت در بخش اورژانس، ۲۷ تخت بستری زنان و زایمان، ۲۷ تخت نوزادان، ۲۷ تخت بستری جراحی، پنج تخت مراقبت ویژه، هفت تخت مراقبت ویژه قلبی، ۱۰ تخت ویژه نوزادان، پنج اتاق عمل و بخشهایی ازجمله بخش‌ تصویربرداری و
سی تی اسکن و آزمایشگاه است.به گفته وی، از این بیمارستان تنها برای درمان استفاده نمی‌شود بلکه یک بیمارستان دانشگاهی، آموزشی، درمانی و پژوهشی است.
 با حضور
معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور
خط تولید داروی کلیدی درمان سرطان به بهره‌برداری رسید
خط تولید داروی  کلیدی درمان انواع سرطان‌ تحت عنوان «فسفاماید» به همت یک شرکت دانش‌بنیان، با حضور معاون علمی، فناوری رئیس جمهور و رئیس جهاد دانشگاهی، در پارک علم و فناوری البرز به بهره‌برداری رسید.
به گزارش ایرنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری رئیس‌جمهور دراین آیین گفت: امروز ۲ داروی ضد سرطان رونمایی شد که یکی از داروهای بومی‌سازی شده، داروی کلیدی درمان انواع سرطان است.دهقانی افزود: این داروها در شرایط تحریمی کشور و با حمایت و مشارکت چهار دستگاه از جمله پارک فناوری البرز بومی‌سازی شده است.

داروی جدید طی چند ماه آینده
 توزیع می‌شود
مهدی عباسی، رئیس پارک علم و فناوری استان البرز در آیین رونمایی از این دارو به اثر داروی جدید در درمان طیف گسترده‌ای از سرطان‌ها اشاره کرد و گفت: «این داروی تزریقی ضد سرطان، بیشتر در معالجه و درمان بیماران مبتلا به بسیاری از سرطان‌ها از جمله سرطان‌های خون، تخمدان، پستان و چشم کاربرد دارد.»
عباسی با اشاره به اینکه اکنون ۱۰۰درصد نیاز کشور به این داروی پرمصرف از راه واردات تأمین می‌شود افزود: با تولید انبوه و عرضه این دارو، ضمن جلوگیری از خروج ارز بالا برای واردات آن، مشکل درمانی بیماران برطرف می‌شود.وی اظهارکرد: تهیه و تأمین این داروی ضد سرطان همواره به‌عنوان یکی از دغدغه‌های نظام سلامت و بیماران مطرح بوده است.
عباسی افزود: بیماران و کادر درمان در سال‌های اخیر برای تأمین این دارو دچار مشکل جدی بودند و در مواقعی ناچار به تأمین آن با چندین برابر قیمت از منابع غیررسمی می‌شدند. وی گفت: با تولید داروی تزریقی ضد سرطان سیکلوفسفاماید در کشور، ازاین پس ضمن صرفه‌جویی در خروج ارز، امکان دسترسی پایدار بیماران به این داروی ضد سرطان تسهیل خواهد شد.
داروی ضد سرطان سیکلوفسفاماید در دو دوز ۵۰۰ و ۱۰۰۰ میلی‌گرم تولید شده است و پس از دریافت مجوزهای مربوطه از سازمان غذا و دارو طی چند ماه آینده در داروخانه‌های کشور توزیع خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی