صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و هشت - ۱۶ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و هشت - ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

حزب الله با حمایت از مردم غزه روز گذشته 14 عملیات علیه صهیونیست ها انجام داد

اشغالگران مقهور مقاومت لبنان

امیر فرشباف
خبرنگار


«مقاومت اسلامی لبنان، حزب الله، با سلاح‌های مناسب، مواضع نظامیان صهیونیست را هدف قرار داد»؛ این جمله‌ای است که در طول حدوداً 60 روز گذشته به کرات در بیانیه‌های حزب‌الله تکرار شده است. مقاومت اسلامی لبنان، حزب‌الله پس از هر عملیاتی علیه نظامیان صهیونیست، طی بیانیه‌ای خبر و جزئیات اقدام را منتشر و بعضاً با انتشار تصاویر عملیات، درباره آن اطلاع‌رسانی می‌کند. با این حال تعداد بیانیه‌های حزب‌الله طی دو روز گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته که حاکی از تشدید کمی و کیفی حملات است.
شبکه خبری المیادین در گزارشی با عنوان «14 عملیات در 24 ساعت» به وجوه این سلسله عملیات اشاره کرد و نوشت: مقاومت اسلامی لبنان با صدور 13 بیانیه در 24 ساعت گذشته، مسئولیت 14 عملیات علیه پایگاه‌ها، مواضع و تجمعات نظامیان اشغالگر در بخش‌های شرقی و غربی مرز لبنان با فلسطین اشغالی را برعهده گرفت. به گزارش این شبکه خبری عرب زبان، مقاومت اسلامی در بیانیه‌های خود تأیید کرد که در هدف قرار دادن مواضع و استحکامات صهیونیست‌ها برای حمایت از مقاومت دلیرانه مردم فلسطین ثابت قدم است.
 
مقاومت کجاها را هدف قرار داد؟
در گزارش المیادین آمده است «در بخش شرقی مرز، تجمع نظامیان اسرائیلی اشغالگر در پایگاه «رویسه العاصی» با سلاح‌های مناسب هدف قرار داده شد که در نتیجه، تلفات قطعی به ارتش اشغالگر وارد شد.»
در ادامه این گزارش نام تمام اماکن و مواضعی که توسط مقاومت هدف قرار گرفتند به انضمام چگونگی عملیات و تلفات وارده ذکر شده است؛ محل استقرار نظامیان صهیونیست در منطقه «مثلث الطیحات»، پایگاه «زبدین» در مزارع اشغال شده «شبعا»، پایگاه «بیاض بلیدا»، تجمع نظامیان صهیونیست در شهرک المناره، سایت‌های نظامی «جل العالم» و «الضهیره»، تجمع نظامیان اشغالگر در «خلّه ورده»، موقعیت نظامی اسرائیلی در جنوب شهرک «علما الشعب» و سایت‌های «برکه ریشا»، «رامیه» و «پرانیت» از جمله اهداف مقاومت در دو روز گذشته بودند که تلفات زیادی را به ارتش صهیونیست وارد کردند.
همچنین در تازه‌ترین مورد، روز گذشته رسانه‌های عبری از حمله موشکی وسیع از جنوب لبنان به منطقه الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. به گفته این منابع، حداقل 16 موشک به سمت پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در الجلیل علیا شلیک شده است.

التماس کودک کش ها
یکی از رخدادهای مهم روز گذشته، حمله ارتش صهیونیستی به مناطقی در لبنان بود که منجر به شهادت یک سرباز ارتش لبنان شد. اما ارتش رژیم صهیونیستی پس از این حادثه، با صدور بیانیه‌ای نادر و بی‌سابقه از ارتش لبنان به خاطر شهادت یک سرباز لبنانی ناچار به عذرخواهی شد.
در مقابل اما دولت لبنان تأکید کرد که کشورش به خاطر حمله رژیم صهیونیستی به نیروهای ارتش این کشور که به شهادت یک نفر و زخمی شدن شماری دیگر منجر شد، از این رژیم به شورای امنیت شکایت خواهد کرد. عبدالله بوحبیب اظهار داشت که رژیم صهیونیستی همچنان به نقض حاکمیت لبنان ادامه می‌دهد و اراضی این کشور را مورد حمله قرار داده و از اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی امتناع می‌کند. بوحبیب تصریح کرد که امتناع رژیم صهیونیستی از اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی موجب تشدید تنش شده و تلاش‌ها برای تحقق ثبات و امنیت را بی‌نتیجه می‌کند.
مقاومت اسلامی لبنان، حزب‌الله نیز در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به نیروهای ارتش لبنان که منجر به شهادت عبدالکریم مقداد سرباز لبنانی شد، با موشک‌های هدایت شونده، تجمع نظامیان اسرائیلی در شهرک المناره را هدف قرار داد. به گزارش المیادین این عملیات منجر به وارد شدن تلفات و خسارات قطعی از جمله یک کشته و یک زخمی به ارتش اشغالگر شد.
 
پیام «آتش برّنده» حزب الله
همان طور که در ابتدای گزارش اشاره شد، حملات نیروهای مقاومت لبنان علیه ارتش صهیونیستی هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی تشدید شده است درحالی که طرف مقابل، صرفاً با واکنش‌های عصبی و کور غیرنظامیان و اماکن عمومی را هدف قرار داده است. آتش بی‌امان مقاومت بر سر صهیونیست‌ها در این روزها، قطعاً دربردارنده پیام‌هایی سیاسی است و می‌تواند بر سرنوشت جنگ مؤثر باشد. تشدید و توسعه جبهه جنگ علیه منافع رژیم صهیونیستی و امریکا درصورت تداوم بمباران غیرنظامیان در غزه، اولین پیام مقاومت به دولت اسرائیل و حامیان آن است.
در تصاویری که مقاومت لبنان از عملیات خود منتشر می‌کند، نوع سلاح و اهداف و شیوه انهدام آنها نیز دارای پیام است؛ در راهبرد مقاومت، پایگاه‌ها، استحکامات، خودروها، تجهیزات و نیروهای صهیونیست جزو اهداف مشروع محسوب می‌شوند و ملاحظه می‌شود که حتی کوچک‌ترین تجمع نیروهای اشغالگر که با اسلحه سبک نیز قابل هدف‌گیری است، با موشک‌های هدایت شوند ضدزره (کلاس دهلاویه) مورد هدف قرار می‌گیرند که خود این مسأله حاکی از زرادخانه غنی و دست برتر تسلیحاتی مقاومت است.

جستجو
آرشیو تاریخی