مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران خبر داد

کاهش آمار معتادان در سطح شهر؛ بزودی

  مهسا قوی‌قلب
خبرنگار

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: تا سال آینده نه‌تنها آمار معتادان متجاهر در سطح شهر کاهش می‌یابد بلکه شاهد کاهش محسوس کودکان کار در خیابان‌ها خواهیم بود.
به گزارش خبرنگار «ایران» احمد احمدی‌صدر، با اشاره به اینکه برنامه 9 گانه‌ای برای درمان معتادان در مرکز یاورشهر پیاده‌سازی شده است، در بازدید خبرنگاران از روند ساخت فاز دوم یاورشهر گفت: با اجرای فاز نخست ساماندهی، تا پایان امسال شاهد کاهش چشمگیر حضور کودکان کار و معتادان متجاهر در معابر شهری خواهیم بود.
وی افزود: هر معتادی که در جامعه وجود دارد از ما و مانند خانواده ماست، از این رو با همه توان سعی داریم که این افراد را پس از درمان به آغوش جامعه و خانواده بازگردانیم. برای رسیدن به این امر مهم برنامه 9 گانه‌ای داریم که در آن حرفه‌آموزی هم گنجانده شده است. هدف‌گذاری ما این است درصد بالایی که پذیرش می‌شوند بعد از خروج بازگشت دوباره نداشته باشند و برای همیشه پاک بمانند.احمدی‌صدر درخصوص گام‌های موجود در برنامه 9 گانه یاورشهر توضیح داد: سم‌زدایی، هویت‌بخشی، سلامت جسمانی، معنویت‌درمانی، حرفه‌آموزی ابتدایی، صیانت خانواده، حرفه‌آموزی تخصصی و ورود به بازار کار، باز اجتماعی شدن و صیانت بعد از خروج، 9 مرحله‌ای است که از ابتدا تا انتهای ورود هریک از مبتلایان پیگیری می‌شود.
صدر با بیان اینکه یک نهاد به‌تنهایی در حل مشکلات مربوط به معتادان متجاهر نمی‌تواند موفق باشد، افزود: همه نهادها و سازمان‌های مرتبط از جمله صدا و سیما در زمینه فرهنگ‌سازی در این حوزه باید یاریگر باشند تا بتوان گام‌های مؤثری در این عرصه برداشت.
او در زمینه اشتغال پس از خروج از مرکز گفت: در حال حاضر با کارخانه‌ای صحبت کرده‌ایم و قرار شده 200 نفر از این افراد با حقوق وزارت کار و بیشتر، در این محل مشغول به کار شوند. ضمانت این افراد را هم بر عهده گرفته‌ایم. در این عرصه فعالیت‌های خود را گسترده‌تر می‌کنیم تا بتوانیم با اشتغالزایی درصد بازگشت این افراد و اعتیاد دوباره را در آنها تا اندازه زیادی کاهش دهیم.

جستجو
آرشیو تاریخی