صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و هفت - ۱۵ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و هفت - ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

مرور

مدیرعامل انجمن دیابت ایران اعلام کرد
ضرورت پوشش بیمه‌ای
برای نوارهای تست قند خون
مدیرعامل انجمن دیابت ایران با اعلام اینکه نوارهای تست قند خون بسیار گران است، گفت: نوار قند خون، تحت پوشش بیمه نیست. سال 1400 شورای عالی بیمه را مجاب کردیم که بسته خدمات درمانی دیابتی‌ها و نیز نوارهای تست قند خون را در پوشش بیمه قرار دهند اما متأسفانه هنوز بیماران دیابتی نوارهای تست قند خون را به‌ صورت آزاد تهیه می‌کنند.
به گزارش روابط عمومی انجمن دیابت، دکتر امیر کامران نیکوسخن با اشاره به اهمیت دستگاه تست قند خون برای افراد دیابتی، گفت: یک بیمار دیابتی از 2 بار در هفته تا 6 بار در طول روز نیاز دارد قند خونش را کنترل کند، بخصوص دیابتی‌های نوع یک و افرادی که دیابت بارداری دارند. اما مشکل عمده این بیماران در کشور ما این است که نوارهای تست قند خون در کشور ما بیمه نیستند. فقط بیمه ارتش، این مورد را برعهده گرفته و بیمه سلامت هم قول‌هایی برای بیمه داده است. وی افزود: استفاده از سنسورهای تست قند خون برای یک کودک که بین 6 تا 10 بار باید قند خون را چک کند، بسیار حیاتی است.
دکتر نیکوسخن با اشاره به اینکه این ابزار و امکانات مفید با واسطه به کشور ما می‌آیند و هزینه‌های بسیار بالایی دارند، عنوان کرد: در کشور ما هزینه استفاده از این سنسورها برای یک کودک دیابتی در ماه بالای 10 میلیون تومان است و همین مشکلات زیادی ایجاد می‌کند زیرا بیشتر خانواده‌ها توان خرید ندارند.
 
آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان تدوین شد
رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش گفت: آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان برای مرحله ارتقا تدوین شد که مسئولیت این کار را پژوهشگاه برعهده گرفته است.
به گزارش ایرنا، علی محبی درباره جزئیات آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: به طور کل رویکرد کلی آیین‌نامه جدید در مقایسه با گذشته، ارتقای کیفیت صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان است.
محبی در پاسخ به این پرسش که معلمان در فاز نخست رتبه‌بندی معترض بودند که بیش از حد درگیر مقاله و پژوهش شدند و معیارهای مرتبط با شغل معلمی کمتر مدنظر بود، اظهار کرد: یکی از تغییرات در آیین‌نامه جدید همین موضوع است. در فاز نخست ملاک و معیار رتبه‌بندی عمدتاً مربوط به مستندات بود اما در آیین‌نامه جدید تنوع ایجاد کردیم به گونه‌ای که عملکرد معلم در طول سال تحصیلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی