صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و هفت - ۱۵ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و هفت - ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

راه‌اندازی بنیاد ملی نخبگان سازمان بهزیستی تا پایان سال

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ظرفیت‌های نهفته در افراد دارای معلولیت از راه‌اندازی بنیاد ملی نخبگان بهزیستی تا پایان سال خبر داد و گفت: از توانمندی این افراد، در باشگاه مهارت و توانمندسازی سازمان بهزیستی بهره می‌بریم.
به گزارش سازمان بهزیستی کشور، علی محمد قادری افزود: در برخی مناطق مختلف تهران و مشهد، بوستان‌ها و پردیس‌هایی مناسب‌سازی شده است که از الزام قانون و ردیف بودجه متناسب‌سازی برای استانداری‌ها و فرمانداری‌های کشور حکایت دارد.
وی تصریح کرد: مناسب‌سازی صرفاً برای افراد دارای معلولیت نیست و برای افراد سالمند، مادرانی که از کالسکه استفاده می‌کنند و در واقع، برای همه افرادی که به هر شکل ممکن نیازمند مناسب‌سازی معابر باشند، لازم است.
قادری افزود: موضوعات مختلف مناسب‌سازی در دبیرخانه مناسب‌سازی کشور در دست بررسی و پیگیری است و به صورت دقیق و جامع توسط استانداران پیگیری می‌شود. یکی از حقوق افراد دارای معلولیت، حضور مؤثر آنها در جامعه است که این جز با موضوع دسترس‌پذیری و مناسب‌سازی میسر نخواهد شد.
وی درباره مطالبات حقوق افراد دارای معلولیت گفت: به عنوان مثال در حمل و نقل شهری در تهران، شهرداری تهران کار خوبی انجام داد و حمل‌ و نقل کودکان استثنایی را برعهده گرفت.
سازمان بهزیستی جزو سازمان‌های پیشرو در اشتغالزایی است
رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره تسهیلات بانکی برای اشتغالزایی گفت: تکلیف سازمان بهزیستی در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۵ هزار شغل بود که با حمایت رئیس‌جمهور به این ظرفیت افزوده شد و با حمایت بانک‌ها به حدود ۹۵ هزار شغل رسید و این سازمان به عنوان دستگاه برتر کشور در حوزه اشتغال کشور شناخته شد.
وی با اشاره به مشوق‌هایی که برای کارفرمایان در نظر گرفته می‌شود، گفت: مسیرهای دیگری هم برای کارفرمایانی که افراد دارای معلولیت را جذب و به‌کارگیری می‌کنند مانند خدمات پرداخت بیمه‌ای، بیمه خویش‌فرمایی و جبران کارایی در نظر گرفته شده است.
برگزاری اولین آزمون اختصاصی جذب افراد دارای معلولیت در دستگاه‌ها
قادری افزود: در این ۲ سال برای اولین بار بعد از گذشت ۶ سال از تصویب قانون حمایت از افراد دارای معلولیت، با پیگیری و مطالبه‌گری صورت گرفته از دستگاه‌ها، همه موظف به اجرای قانون اختصاص 3 درصد استخدام افراد دارای معلولیت شدند و همکاری بسیار خوبی صورت گرفته است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به برگزاری نخستین آزمون اختصاصی افراد دارای معلولیت تا پایان سال، گفت: آزمون اختصاصی برای حدود ۴۳۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت در دستگاه‌های مختلف کشور برگزار خواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی