صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و هفت - ۱۵ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و هفت - ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

در همایش گرامیداشت روز جهانی داوطلب، عنوان شد

همکاری 2 میلیون و ۷۰۰ هزار داوطلب با هلال احمر

مهسا قوی‌قلب
خبرنگار

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، با بیان اینکه ۲۳ هزار نفر سال گذشته از خدمات بانک‌ امانات تجهیزات پزشکی در سراسر کشور بهره‌مند شدند، گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار داوطلب در کشور با هلال احمر همکاری دارند.
به گزارش خبرنگار «ایران»، وحید سلیمی در مراسم گرامیداشت روز جهانی داوطلب افزود: از سال ۱۳۶۴ سازمان ملل ۵ دسامبر مصادف با ۱۴ آذر را روز جهانی داوطلب اعلام کرد و امسال شعار وزین و زیبای «امید» را برای این روز نامگذاری کرده است. اگر امروز جمعیت هلال احمر ایران جزو پنج کشور برتر دنیا در حوزه فعالیت‌های هلال احمری است، به دلیل تلاش و خدمات داوطلبانه مردم است.
رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر اعلام کرد: سال گذشته، ۸۶۵ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری شده و ۹۵۰ کاروان ملی سلامت فعالیت داشته است. همچنین برنامه ملی نذر آب در مناطق کم برخوردار برگزار و بیش از ۸۹۲ میلیارد ریال اعتبار در این زمینه اختصاص داده شده است. در حال حاضر نذر خدمت جایگزین طرح نذر آب شده و خدمات بهداشتی و توانبخشی رایگان و کارآفرینی خلاقانه و اشتغالزایی با تولیدات بومی نیز در این طرح اجرایی می‌شود. در سال‌جاری ۲۷ هزار بیمار نیازمند، ۵۷۰ میلیارد ریال کمک حمایتی دریافت کردند. ۲۳ هزار نفر از خدمات بانک‌های امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر در سراسر کشور بهره‌مند شدند.
وی خاطرنشان کرد: داوطلبان و خیرین سال گذشته بیش از ۲۱۳ هزار بسته غذایی در قالب طرح هلال رحمت تأمین کردند و این بسته‌ها به خانواده‌های کم برخوردار اهدا شده است.
کمک‌های مردم به غزه بی‌نظیر است
دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشور، در مراسم گرامیداشت روز جهانی داوطلب با بیان اینکه بحث داوطلبی و کار خیر به ارزش‌های دینی ما برمی‌گردد، گفت: ما خود را رابط بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان می‌دانیم.
وی افزود:   ما امروز در غزه شاهد حملات ددمنشانه‌ای هستیم که در تاریخ بی‌نظیر بوده است، از این رو دیروز و امروز از رئیس صلیب سرخ سؤال کردم جایگاه شما در موضوع غزه کجاست؟ صلیب سرخ چه زمانی می‌خواهد اقدام کند؟ ما مطالبه‌گر جدی هستیم، آن هم به‌خاطر دفاع از لباس و حرفه‌ای که داریم. وی افزود: به محض شروع جنگ غزه تا امروز بیش از 10 هزار تن اقلام غذایی امدادی و زیستی جمع‌آوری شده که به اهتمام داوطلبان و خیرین بازمی‌گردد. کمک‌های مردم بی‌نظیر است و در این آزمون همه سربلند بیرون آمدند.
سیدمحمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران، ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و حاج شیخ عبدالحسین معزی، نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر کشور نیز در کنار جمعی از داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور، در این همایش حضور داشتند.

جستجو
آرشیو تاریخی