ورزش ایران

16 آذر؛ فینال مردان تیرانداز
تیراندازان مرد ایران،با تغییر برنامه یک روز زودتر، از 16 آذرماه در فینال مسابقات قهرمانی کشوربا هم رقابت می کنند. سی و دومین دوره مسابقات قهرمانی سلاح‌های بادی تفنگ و تپانچه کشور به خاطر پخش زنده به جای جمعه17 آذرماه، یک روز زودتر یعنی پنجشنبه ۱۶ آذر ماه در سایت تیراندازی مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود.


محرومیت وجریمه برای شهداب یزد
کمیته انضباطی فدراسیون والیبال بعداز فحاشی هواداران شهداب یزد به تیم مقابل در دو بازی خانگی، تماشاگران شهداب را یک جلسه محروم کرد.
کمیته انضباطی دیروز بعداز رفتار نامناسب هواداران تیم شهداب یزد، در جلسه‌ای به شور نشست.
 در جلسه کمیته انضباطی علی فرخی، علیرضا باقری، مسعود صباغی و محسن ترابی بعداز بررسی رأی را صادر کردند: «جلسه کمیته انضباطی فدراسیون والیبال با حضور اعضا به تاریخ ۱۳ آذر ماه در وقت مقرر برای اتخاذ تصمیم در خصوص رفتار برخی تماشاگران منتسب به باشگاه شهداب یزد در دیدار مورخ پنجم آذر ماه بین باشگاه شهداب یزد و پیکان تهران تشکیل شد. حسب گزارش ناظر مسابقه برخی تماشاگران با هماهنگی سرگروه‌ها به آقایان پیمان اکبری، علیرضا بهبودی و مبین نصری توهین کردند و با به کار بردن الفاظ زشت و خارج از نزاکت، فضای سالن مسابقه را ملتهب نمودند. نماینده باشگاه شهداب یزد در جلسه کمیته انضباطی حاضر است. اظهارات حاضرین به شرح مندرج در صورتجلسه کمیته انضباطی در پرونده مضبوط است. با اعلام ختم رسیدگی اعضای کمیته انضباطی پس از مشورت با یکدیگر باشگاه شهداب را به یک جلسه محرومیت از حضور تماشاگر در اولین بازی خانگی و پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد. رأی صادره در فرجه قانونی قابل تجدیدنظرخواهی است.»


یزدانی و الیاسی در تور جهانی
تیم دونفره ایران با وایلد کارت در رقابت‌های ۱۵هزار دلاری تور جهانی تنیس ترکیه به میدان می‌رود.با توجه به رایزنی فدراسیون تنیس ایران با فدراسیون ترکیه، قرار است تیم دونفره ایران متشکل از علی یزدانی و سامیار الیاسی با وایلد کارت(«سهمیه دعوتی» اصطلاح مورد استفاده کمیته بین‌المللی المپیک) در جدول این رقابت‌ها نیز حضور پیدا کنند.
 
 
تنیسوراسترالیایی اولین حریف فرزامی
ماندگار فرزامی هم که به عنوان تنها نماینده کشورمان در تور جهانی تنیس J۱۰۰ در هند شرکت کرده است، در راند نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شد و امروز باید به مصاف برنده تنیسورهای استرالیا و کشور میزبان برود. این مسابقات با حضور تنیسورهایی از کشورهای هند، ایران، مالزی، اسلواکی، روسیه، قزاقستان، ژاپن، آلمان، استرالیا، لهستان و امریکا در هند آغاز شده و در حال پیگیری است.رقابت‌های تور جهانی تنیس J۱۰۰ از ۱۸ آذرماه آغاز شده و ۲۵ همین ماه در هند در حال برگزاری است.
 

بازگشت دوباره نکوفر به کاراته
 سید جمال‌الدین نکوفر مجدداً مدیرفنی تیم‌های ملی کاراته شد. سیدحسین طباطبایی، رئیس فدراسیون کاراته این روزها تغییرات زیادی را در بدنه مدیریتی و فنی فدراسیون ایجاد کرده است که ازجمله می‌شود به تغییر دبیر فدراسیون و انتخاب مدیر تیم‌های ملی اشاره کرد.طباطبایی درادامه روند تغییرات فدراسیون، سیدجمال‌الدین نکوفر از اساتید مطرح و موفق کاتا را به این سمت برگزید تا دستی هم به سر و روی کاتا بکشد. نکوفر قبلاً و در همین دوره ریاست طباطبایی، مدیر تیم‌های ملی کاتا بود و باوجود کسب نتایج مطلوب کاتاروها، با تصمیم شورای کاتا ، به همکاری با فدراسیون پایان داد. حالا دوباره عملکرد بسیار ضعیف شورای کاتا موجب شد که مسئولان فدراسیون دوباره به سراغ نکوفر بروند.از جمله سوابق نکوفر می‌توان به یک دهه مدیریت فنی و مربیگری در تیم ملی کاتا و کومیته ایران و ایتالیا اشاره کرد.


آشتی‌کنان ساعی و باقری‌معتمد
محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه مجمع سالانه این کمیته هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو و محمد باقری معتمد، قهرمان سابق تیم ملی را آشتی داد. باقری معتمد چهره شاخص تکواندوی ایران و دارنده مدال‌های طلا و نقره جهان و نقره المپیک و از منتقدان سرسخت ساعی  که همین موضوع باعث تشدید اختلافات بین این دو نفر شده است. حالا دیروز با درخواست خسروی‌وفا، باقری معتمد و ساعی با یکدیگر روبوسی کردند و رئیس کمیته ملی المپیک از آنها خواست اختلافات را کنار بگذارند. باید دید آیا این آشتی‌کنان ادامه خواهد داشت یا باردیگر شاهد چالش میان این دو قهرمان سابق رشته تکواندو خواهیم بود؟

جستجو
آرشیو تاریخی