فکر می‌کنم کاپیتانی دو جبهه را خوب بلد هستم

کاظمی:هر تیمی با حدادی شانس قهرمانی دارد

پریسا غفاری
خبر‌نگار

ارسلان کاظمی از آن دسته بازیکنانی است که به پسر آرام بسکتبال معروف شده و تجربه‌های بالایی از بازی در لیگ‌های NBA و چین یدک می‌کشد، او با خونسردی همیشه پاسخگوی منتقدینش است. اما امسال غیر از نمایش بهترین بازی در میادین، کاپیتانی در دو جبهه تیم ملی و شهرداری گرگان را با هم یدک می‌کشد؛ سمتی که در جامعه امروز بسکتبال کمتر کسی آن را می‌پذیرد چون طاقت رویارویی با منتقدین سخت فدراسیون را ندارد. کاظمی معتقد است: «کاپیتانی در دو جبهه سخت است.»
 
 کاپیتانی در دو جبهه باشگاهی و تیم ملی برایت سخت نیست؟ به نظرت سختی ملی بیشتر است یا باشگاهی؟
کاپیتانی کار بسیار مشکلی است، امیدوارم خدا به من صبر بدهد (با خنده). همه غرغر می‌کنند ولی مقابل آن باید صبوری کنی ولی سعی می‌کنم با توجه به مسئولیتی که به من واگذار کردند، رابطه خوبی با بازیکنان برقرار کنم. در واقع کار اصلی کاپیتان در زمین این است که همه چیز را هندل کند. ضمن ارتباط خوب با کادر فنی، از سویی انتقال‌دهنده گفته‌ها و خواست‌های هم‌تیمی‌هایش هم باشد. فکر می‌کنم توانسته باشم با بقیه ارتباط خوب برقرار کنم. به هر حال کاپیتان باید پیه همه چی را به تنش بمالد.
  ارتباطت با هواداران تیم شهرداری گرگان چطور است؟
رابطه بسیار حسنه‌ای دارم. بردن تیم برایشان مهم است. در این شهر چون بسکتبال را می‌شناسند با برد همه کنار تیم خوشحالی می‌کنند و وقتی می‌بازند همه روزهای غم‌انگیزی را پشت سر می‌گذارند. یک حسن دیگر این شهر این است که چون بسکتبالی‌اند ورزشکاران حرفه‌ای این رشته را می‌شناسند و از هر 10 نفری که از کنارت می‌گذرند حداقل دو نفر می‌ایستند و باهات خوش و بش می‌کنند. این حس خوبی بهت می‌دهد. در صورتی که شهرهای دیگر چنین اتفاقی برایت نمی‌افتد. در کل من با شهر گرگان و مردم این شهر ارتباط بسیار خوبی دارم و از بودن کنار آنها لذت می‌برم.
  تا اینجای فصل جدید لیگ بسکتبال چطور بود؟
به نظرم سطح لیگمان با توجه به حضور خارجی‌های خیلی خوبی که به ایران آمده‌اند بالاتر رفته است. نتایج بازی‌ها هم نشان می‌دهد که هیچ تیمی حاشیه امنیت ندارد و همه شکست خورده‌اند. کاله ما را می‌برد، مهرام کاله را می‌برد، نفت مهرام را می‌زند و همینطور مس کرمان در خانه حریف کاله را مغلوب می‌کند؛ در حالی که چند سالی بود بازیکن باکیفیت به ایران نمی‌آمد و تعداد زیادی از تیم‌ها  بازیکن خارجی جذب نمی‌کردند.
  حضور حامد حدادی در فصل جدید را چگونه می‌بینی؟
من فکر می‌کنم حامد با تجربه بالایی که دارد و یکی از ستاره‌های ایران است، می‌تواند به بهبود کیفیت لیگ اضافه کند. او به هر تیمی برود یکی از شانس‌های قهرمانی است.
  ارسلان کاظمی می‌تواند جایگزین خوبی برای خودش در تیم ملی معرفی کند؟
هر بازیکنی قابلیت‌های شاخص خودش را دارد و نمی‌توان با همدیگر مقایسه کرد. ولی به نظرم سجاد پذیرفته، جلال آقامیری هم‌پست‌های من هستند که آینده خوبی دارند. از بازی رحیمی هم خیلی لذت می‌برم. اما در نهایت می‌خواهم بگویم اطرافیان فضایی به جوانان بدهند تا آرام ‌آرام رشد کنند نه به یکباره آنقدر آنها را بالا ببینند که باعث شوند بازیکن دیگر دنبال بالابردن سطح کاری خود نرود.
صحبت پایانی!
امیدوارم تیم ملی در پنجره‌های پیش روی کاپ آسیا موفقیت کسب کند و آینده خوبی در انتظار تیم‌های ملی کشورمان در هر رده سنی باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی