صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و هفت - ۱۵ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و هفت - ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

خبر در خبر

صدا و سیما

علی سلاجقه، رئیس سازمان ملی حفاظت محیط زیست در همایش روز جهانی خاک گفت: ۱۵ درصد گرد و غبار کشور ناشی از اراضی کشاورزی است. همچنین ۳۵ درصد خسارت‌های ناشی از گرد و غبار نیز از جانب اراضی کشاورزی بوده که باید پرسید آیا کشاورزی می‌دانیم؟ وزارت جهاد کشاورزی باید گزارش دهد چه اتفاقی برای منابع آب و خاک کشور افتاده است؟ امروز خاک و آب تحت تأثیر مسائل انسانی و اقلیمی وضعیت خوبی ندارد. بیش‌ از ۹۰ درصد جانداران از خاک استفاده می‌کنند، بیش از ۹۵ درصد تغذیه ما از خاک است.
همچنین سلاجقه در یک برنامه تلویزیونی درباره اجلاس بین‌المللی تغییرات اقلیمی اظهار کرد: اجلاس بین‌المللی تغییرات اقلیمی هر سال در یک کشور برگزار می‌شود و تاریخچه این اجلاس به سال ۱۹۹۲ باز می‌گردد که اجلاس سران برگزار شد. با وجود اینکه اقلیم جهان در حال تغییر است، ما هنوز به لحاظ علمی به این نتیجه نرسیده‌ بودیم و بیشتر نظمیه‌های اقلیمی را مطرح می‌کردیم، تا اینکه با تحقیقاتی که انجام شد در قالب رساله‌های متعدد دکتری در دانشگاه‌ها به این نتیجه رسیدیم که تغییرات اقلیمی رخ داده است.
 

مهر

تفاهمنامه همکاری در راستای حفظ یوزپلنگ آسیایی بین استانداری‌ها و ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌های سمنان و خراسان شمالی، به امضا رسید. استفاده از ظرفیت‌های NGO‌ ها و سمن‌های مردمی و دوستداران محیط زیست برای حفاظت از یوز آسیایی در منطقه میاندشت شهرستان میامی از جمله مفاد تفاهمنامه است.
 

فارس

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد، ۲ تالاب بامدژ و شادگان بر اثر رهاسازی حقابه محیط زیستی و بارش‌های منطقه بین ۴۵ تا ۱۰۰ درصد افزایش سطح پرشدگی را تجربه کرده‌اند. همچنین قبل از رها‌سازی حقابه در این ۲ تالاب شاهد خشکسالی و کمبود شدید آب بوده‌ایم.

 

فارس

  پوستر رویداد کاربردی‌سازی صنایع دستی در واحدهای اقامتی و پذیرایی در راستای تأمین تجهیزات هتلداری و میزبانی از تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی در معاونت صنایع دستی رونمایی و استان یزد به‌عنوان پایلوت اجرای این رویداد در سطح کشور انتخاب شد.

جستجو
آرشیو تاریخی