صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و شش - ۱۴ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و شش - ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبــــار

 نشست مشترک عدلیه و خانه ملت
اژه‌ای: مجلس و قوه قضائیه
باید به دولت کمک کنند

نشست مشترک قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی روز گذشته با حضور رؤسای دو قوه و با محوریت بررسی مسائل و مشکلات روز به صورت غیرعلنی برگزار شد.
رئیس قوه قضائیه پس از این نشست غیرعلنی با حضور در جایگاه سخنران مجلس با اشاره به اینکه هنوز در حوزه اقتصاد، مشکلات خاصی داریم که حل آنها از دست یک قوه ساخته نیست، تأکید کرد: مجلس و قوه قضائیه باید به هر شکلی، به دولت کمک کنند. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه گفت: دشمن به اثر مشکلات امید بسته است. ما در راستای فشاری که امروز به جمع قابل توجهی از مردم به لحاظ مسکن، معیشت و برخی امورات روزمره زندگی وارد می‌شود، وظیفه داریم و باید مسأله اصلی ما باشد. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس هم طی سخنانی با بیان اینکه قوه قضائیه به نحوی عمل کرده که هیچ‌گاه قدرت و ثروت افراد مانع بررسی پرونده‌های آنان نشده، تأکید کرد: اجرای قانون حمایت از افشاگران فساد از ایجاد هرج و مرج‌هایی که عده‌ای با عنوان مبارزه با فساد انجام می‌دهند، جلوگیری می‌کند.

 

دیدار سرلشکر باقری
با رئیس جمهورعراق

رئیس ستادکل نیروهای مسلح که در رأس یک هیأت بلندپایه نظامی به عراق سفر کرده با «عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور عراق دیدار کرد. دیدار سردار سرلشکر محمد باقری و فالح الفیاض رئیس بسیج مردمی (حشدالشعبی) نیز از جمله دیگر برنامه‌های این سفر بود. باقری در این دیدارها دررابطه با مسائل دفاعی و امنیتی و  ادامه خلع‌سلاح گروهک‌های تروریستی در اقلیم شمال عراق  گفت‌وگو کرد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه:
اقدام علیه مستشاران ایرانی بی‌پاسخ نخواهد ماند

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اقدام ایذایی مجلس نمایندگان امریکا و تصویب طرحی برای مسدودکردن دوباره ۶ میلیارد دلار دارایی‌های آزادشده ایران، با یادآوری اینکه این مصوبه برای عملی شدن نیازمند تأیید سنا و امضای رئیس‌جمهور امریکاست، تأکید کرد: دولت امریکا باید به تعهدات خود در توافق با ایران پایبند باشد و ما در این ارتباط تضمین‌های لازم را گرفتیم، چرا که امریکا نشان داده قابل اعتماد نیست. این منابع در دسترس دولت جمهوری اسلامی ایران بوده و هست و ما می‌توانیم متناسب با نیازهای خود استفاده کنیم. به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی در خصوص شهادت دو نیروی مستشاری ایران در سوریه نیز تصریح کرد: هیچ اقدامی علیه منافع و امنیت ایران و همچنین نیروهای مستشاری ما در سوریه بی‌پاسخ نخواهد ماند و قبلاً این موضوع تجربه شده است.

 

بهادری جهرمی در دانشگاه امیرکبیر:
تمام مدیران متخلف در فساد چای برکنار شدند

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در جمع دانشجویان با بیان اینکه پرونده فساد چای را دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور کشف کرد، درباره جزئیات این پرونده توضیح داد: در این پرونده یک واردکننده، تجهیزات چای وارد کرده و گفته است می‌خواهم شهر چای ایجاد کنم که هم بازار داخلی داشته باشم و هم به بازارهای خارجی صادر کنم. تولیدکننده ۱۸ ماه برای رفع تعهد ارزی فرصت داشته اما ارزهایی که در گذشته داده شده بود و در شروع دولت جدید هم ادامه داشت رأس ۱۸ ماه رفع تعهد نشد. لذا پس از پایان فرصت قانونی تخصیص ارز را به این شرکت متوقف کردیم، اموال این شرکت شناسایی شد و جلوی تخصیص ارز گرفته و ممنوع الخروج شد و همان زمان پرونده قضایی تشکیل شد. وی با یادآوری اینکه دستور رسیدگی معاون اول رئیس جمهور در این زمینه در ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ صادر شد، افزود: دولت اگر فسادی شناسایی کند، خودش اولین نفری است که جلوی آن را می‌گیرد. در این پرونده نیز تمام مدیرانی که تخلف کرده بودند در همه مراجع مرتبط برکنار شدند و امیدواریم هر چه سریعتر منتهی به صدور رأی نهایی شود. به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی که در آستانه روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشکده پلیمر دانشگاه امیرکبیر حضور داشت، گفت:رئیس جمهور اعتقاد دارد تعامل مستمر دولتمردان با دانشگاه چرخه رشد ایجاد می‌کند که به درد دولتمردان می‌خورد تا برنامه‌های خود را در معرض جامعه نخبگانی دانشجویان قرار داده و نقد شوند و مورد سؤال قرار گیرند.

 

تشییع پیکر دو مدافع حرم در تهران

 پیکر دو شهید پاسدار که توسط رژیم صهیونیستی در سوریه به شهادت رسیدند، در میدان امام حسین(ع) تهران تشییع شد. پیکر این دو شهید، روز شنبه هم در حرم حضرت رقیه(س) در دمشق تشییع شد.
پاسداران رشید و سرافراز اسلام محمدعلی عطایی شورچه و پناه تقی‌زاده حین انجام مأموریت مستشاری در جبهه مقاومت اسلامی سوریه ، توسط دژخیمان غاصب صهیونیستی به شهادت رسیدند.

جستجو
آرشیو تاریخی