صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و شش - ۱۴ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و شش - ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

امیرعبداللهیان در دیدار با همتای عمانی خود در تهران:

توسعه عمیق جنگ در منطقه کاملاً متصور است

سید بدر البوسعیدی، وزیر خارجه سلطنت عمان که به تهران سفر کرده است، یکشنبه شب با حضور در ساختمان وزارت امور خارجه با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
امیرعبداللهیان در این دیدار که در تداوم مشورت‌های مشترک و سازنده وزارتخانه‌های خارجه دو کشور در خصوص موضوعات مختلف مورد علاقه دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی انجام شد، خواستار اقدام مؤثر کشورهای اسلامی و نیز جامعه جهانی برای پایان دادن فوری به حملات نظامی رژیم اسرائیل علیه غزه و کرانه غربی، رفع کامل محاصره غزه، گشایش گذرگاه‌ها، ارسال کمک‌های فوری انسان‌دوستانه و مقابله با کوچاندن فلسطینیان شد. امیر عبداللهیان که پس از این دیدار در نشست خبری مشترکی با همتای عمانی خود شرکت کرد، گفت پیشرفت خوبی پیش روی مناسبات ایران و عمان قرار دارد و همه بخش‌ها در دولت‌های دو کشور توافقات را پیگیری می‌کنند. وزیر امور خارجه با بیان اینکه یکی از دستورکارهای مهم گفت‌وگوهای ما تحولات غزه است، از نقش فعال منطقه‌ای عمان برای حل و فصل مناقشات  تقدیر کرد. امیرعبداللهیان افزود: ما از رهبران مقاومت شنیدیم که در صورت ادامه این وضعیت منطقه وارد مرحله جدیدی خواهد شد، توسعه عمیق جنگ در منطقه کاملاً متصور است و به همه طرف‌هایی که دنبال جنگ‌آوری هستند هشدار می‌دهیم که تا دیر نشده این کشتار را متوقف کنند. وی تأکید کرد: از همه دولت‌های جهان می‌خواهیم برای توقف این جنگ و بازگشایی مرز رفح برای ارسال سوخت‌ و سایر کمک‌های انسان‌دوستانه اقدامات مناسبی انجام دهند.

طرح شکایت از اسرائیل
در محاکم بین‌المللی
امیرعبداللهیان در ادامه گفت: تشکیل دادگاه بین‌المللی علیه مسئولان رژیم صهیونیستی خواستی عمومی است و شکایت‌هایی از سوی برخی دولت‌ها از جمله ایران در همکاری با چند کشور دیگر آغاز شده و امیدواریم شاهد محاکمه جنایتکاران جنگی که در دو ماه اخیر بیش از ۱۶ هزار نفر را به شهادت رساندند، باشیم. وی با تأکید بر اینکه، ایران هیچ‌گاه خواهان توسعه ناامنی و جنگ در منطقه نبوده، عنوان کرد: به جنگ افروزانی که به دنبال گسترش جنگ در غزه و کرانه باختری هستند هشدار می‌دهیم که تا دیر نشده حمایت خود را از جنایتکاران اسرائیلی فوراً متوقف کنند. وزیر خارجه عمان هم در این نشست، با تأکید بر اینکه روابط دو کشور بر اساس حسن همجواری و ارزش‌های دینی است، گفت: از سرگیری حملات در پایان آتش‌بس موقت، اقدامی محکوم است که با مقاومت ملت فلسطین مواجه شد. ما همه تلاش دیپلماتیک خود را در جامعه بین‌المللی به‌ کار می‌بندیم و برای رفع محاصره غزه اقدام می‌کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی