صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و شش - ۱۴ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و شش - ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی:

۸ تا ۹ میلیون بیمه‌نشده داریم

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر حمایت مؤثر دولت و مجلس از برنامه‌های تحولی سازمان تأمین‌اجتماعی برای ایجاد تحول در نظام بازنشستگی و بیمه اجتماعی گفت: براساس برخی برآوردها بین ۸ تا ۹ میلیون نفر جمعیت بیمه‌نشده در کشور وجود دارد که توسعه پوشش بیمه به این افراد، هم تکلیف قانونی و هم پنجره فرصت سازمان تأمین‌اجتماعی برای بهبود شرایط منابع ورودی به صندوق است.
به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، میرهاشم موسوی افزود: جمعیت کشورها و در نتیجه صندوق‌های بیمه‌ای دچار پیری شده‌اند و این روندی جهانی است. تجربه‌های ارزشمندی هم برای مقابله با تبعات این روند وجود دارد که باید متناسب با اقتضائات و شرایط داخلی مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: مطابق استاندارد جهانی بیمه‌ای، نظام بیمه‌ای هیچ گاه نمی‌تواند و نباید ورودی خود را ببندد و حتی یک نفر هم نباید از دسترسی به بیمه محروم باشد. جامعیت و فراگیری در نظام بیمه‌ای رمز توانمندی نظام است.
وی با تأکید بر اهمیت منابع در اختیار نظام بیمه‌ای و استفاده مناسب از این منابع افزود: در همه صندوق‌های بازنشستگی کشورهای دارای نظام بیمه‌ای مشابه نظام بیمه‌ای ما، سهم منابع حاصل از سرمایه‌گذاری در انجام تعهدات بیشتراز ۱۸ درصد و تا ۲۲ درصد است. ما چاره‌ای نداریم جز اینکه ساختار نظام سرمایه‌گذاری را اصلاح کنیم. در حال حاضر تنها بین ۴ تا ۵ درصد منابع از حوزه سرمایه‌گذاری تأمین می‌شود و این وضعیت را باید اصلاح کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی