صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و شش - ۱۴ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و شش - ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

شهردار تهران:

جنبش دانشجویی باید اصل آینده قوی را هدف‌گذاری کند

۲۳ دستگاه در قانون هوای پاک وظیفه دارند

شهردار تهران که به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی تهران حاضر شده بود، گفت: جنبش دانشجویی منشأ «امید و افتخار» در کشور است.
به گزارش شهر، علیرضا زاکانی با بیان اینکه باید تحول را از درون مدیریت شهری آغاز کنیم، یادآور شد: جنبش دانشجویی نیز باید خود را متحول کند و نیاز به یک بازسازی دارد تا فارغ از جناح‌ها، اصل آینده قوی را هدف‌گذاری کرده و تصویری آرمانی را ارائه دهد.
وی افزود: دانشجویان باید تمدنی را که قرار است الگویی نوین از زیست انسانی ارائه دهد، معرفی کنند و برای ایجاد آن تلاش کنند.

متناسب با ظرفیت دانشگاه‌های تهران، شهر هوشمند نشده است
وی با بیان اینکه اهداف اقدامات ما ناظر بر هویت‌بخشی به شهر است، یادآور شد: تهران بجز پایتخت بودن، هویت فرهنگی، اقتصادی و معماری ویژه‌ای ندارد؛ اگر تهران را بررسی کنیم می‌بینیم هیچ یک از این هویت‌ها به‌طور ویژه در شهر موجود نیست؛ بنابراین تهران نیاز به خلق هویت دارد.
زاکانی همچنین تصریح کرد: یکی از این تحولات، تحول فناورانه در شهر است. امروزه با وجود آنکه بیشترین ظرفیت دانشمندان و دانشگاهیان کشور در پایتخت وجود دارد، اما متناسب با آن ظرفیت هوشمندسازی در پایتخت وجود ندارد؛ لذا سعی کردیم در بستر شهر، شهرک‌ها و الگوهای نوآوری و فناوری را داشته باشیم.

هدف اول: تحول در شهر
شهردار تهران گفت: چشم‌انداز ما برای سال ۱۴۱۰ این بود که بتوانیم پایه اولیه الگوسازی برای ساخت تمدن اسلامی را در تهران بنا بگذاریم. برای چنین افقی، هدف اول را «تحول در شهر» قرار دادیم.
 وی خاطرنشان کرد: قرارداد با چینی‌ها برای تأمین ۲ هزار دستگاه اتوبوس برقی، ۲۵ هزار دستگاه تاکسی برقی، ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی و ۱۰ هزار ون برقی نهایی شده است.
 
۲۳ دستگاه در قانون هوای پاک وظیفه دارند؛ شهرداری در قبال محیط ‌زیست بی‌تفاوت نیست
وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور پیگیری مسأله آسیب‌های اجتماعی را به بنده سپرده است، یادآور شد: مسئولیت آلودگی هوا با ما نیست و ۲۳ دستگاه در این زمینه مسئولیت دارند. دولت و سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر مجموعه‌ها در این زمینه مسئولیت اصلی را بر عهده دارند. مسئولیت بنده از سوی رئیس‌جمهور، ساماندهی معتادان متجاهر و کودکان کار و دیگر آسیب‌های اجتماعی است.شهردار تهران با تأکید بر اینکه مدیریت شهری در قبال محیط‌ زیست شهر بی‌تفاوت نیست، افزود: در همین راستا با حضور سرمایه‌گذار خارجی، نسبت به خرید نیروگاه‌های مُدرن زباله‌سوز اقدام کردیم و تا ۲ سال آینده، با سوزاندن پسماند روزانه ۲ هزار و ۴۰۰ مگاوات برق برای تهران تولید خواهد شد.
زاکانی با بیان اینکه روز گذشته با مپنا قراردادی را منعقد کردیم که بر اساس آن 7هزار ایستگاه شارژ وسایل نقلیه برقی در تهران راه‌اندازی شود، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ جایگاه راه‌اندازی شده و تا پایان سال آینده تعداد این جایگاه‌ها به پنج هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

جستجو
آرشیو تاریخی