از گوشه و کنار ایران

مجازات مرگ برای قاتل مأمور پلیس
حکم قصاص عامل شهادت مأمور یگان امداد فراجا از سوی قضات دادگاه کیفری یک استان خوزستان صادر شد.
علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: حدود ۴ ماه بعد از حادثه قتل شهید استوار دوم سعید پویان، مأمور یگان امداد در شهرستان مسجد سلیمان، حکم عامل این جنایت از سوی دادگاه کیفری یک اهواز صادر شد.
به گزارش دادگستری کل خوزستان، وی تصریح کرد: رأی صادره ظرف مدت ۲۰ روز پس از ابلاغ، قابل فرجام‌خواهی در دیوان‌عالی کشور است.
شهید استوار دوم سعید پویان مأمور یگان امداد مسجدسلیمان ۲۸ مرداد امسال هنگام دستگیری یک متهم فراری به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
ربودن پسر 14 ساله برای انتقام از همسر سابق
زن جوان که برای انتقام از همسر سابقش نقشه ربودن پسر وی و خروج او از کشور را با همدستی دو زن دیگر طراحی و اجرا کرده بود از سوی پلیس دستگیر شد.
 سرهنگ کاظم صادقی، رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی در تشریح این خبر گفت: اوایل هفته مرد جوانی در تماس با پلیس از ربوده شدن پسر 14 ساله‌اش در راه مدرسه خبر داد و موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت. در بررسی‌های اولیه مشخص شد، پسربچه توسط سرنشین یک خودرو سواری در زمان تعطیلی از مدرسه در یکی از خیابان‌های شهر بیرجند ربوده و به مکان نامعلومی انتقال داده شده‌ است. در ادامه مشخص شد همسر سابق شاکی با انگیزه انتقام‌گیری از پدر کودک، با کمک 2 نفر از همدستانش اقدام به ربودن پسر بچه کرده و سپس از محل متواری شدند که بلافاصله 2 همدست آدم‌ربا که زن بودند شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند. در ادامه با بررسی و انجام اقدامات پلیسی مشخص شد فرد آدم‌ربا همسر سابق شاکی بوده و قصد انتقال غیرقانونی پسر بچه را به خارج از کشور داشته ‌که در کمتر از 9 ساعت طی یک عملیات غافلگیرانه در محورهای مواصلاتی استان خراسان جنوبی دستگیر شد و پسر بچه به آغوش خانواده بازگشت.
 
قتل بر سر جای پارک خودرو
 درگیری 2 مرد بر سر جای پارک خودرو منجر به قتل شد.
سرهنگ سید خلیل صفوی فرمانده انتظامی شهرستان رضوانشهر در استان گیلان در تشریح خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر نزاع ۲ نفر در منطقه پونل که به جرح یک نفر منجر شده بود، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. با حضور مأموران انتظامی در محل حادثه و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، ضارب به دلیل جای پارک خودرو با یک نفر درگیر شده و او را هل داده که باعث مجروح شدن وی شده است. پس از انتقال مرد 56 ساله به بیمارستان وی بر اثر شدت آسیب وارده جان باخت. با اعلام این موضوع متهم که مردی 47 ساله بود در کمتر از ۳۰ دقیقه دستگیر شد.
وی در پایان از شهروندان خواست هنگام عصبانیت از انجام رفتارهای هیجانی و نابخردانه که عواقب جبران‌ناپذیری به همراه دارد، پرهیز کنند.

مرگ جوینده گنج  بر اثر سقوط سنگ

 جوینده گنج در روستای ایالوی شهرستان ماهنشان هنگام حفاری غیرمجاز بر اثر سقوط سنگ جان باخت.
سرهنگ ناصر حبیبیان فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی زنجان گفت: پس از اعلام گزارش مردمی به اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان ماهنشان و نیروی انتظامی شهر دندی، مبنی بر سقوط یک سنگ بزرگ و محبوس شدن یک‌ نفر در چاله حفاری‌شده در روستای ایالو در بخش انگوران شهرستان ماهنشان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار یگان‌ حفاظت و نیروی انتظامی قرار گرفت.
پس از ورود یک تیم عملیاتی هلال‌ احمر، آتش‌نشانی، اورژانس ۱۱۵، کلانتری شهر دندی، سنگ از روی سینه حفار محبوس‌شده در چاله برداشته شد، اما با وجود تلاش‌های نیروهای امدادی، حفار غیرمجاز در حادثه جان باخت.
در این زمینه، یک حفار غیرمجاز بومی نیز دستگیر و ادوات حفاری توسط نیروی انتظامی ضبط شد. این افراد با هدف بدست آوردن اشیای تاریخی در کنار سنگی بزرگ در روستای ایالو اقدام به حفاری کرده بودند.
 
قاتل با پای خود به اداره پلیس رفت
 مرد کینه‌جو که پس از مراجعه به یک جوشکاری پسر جوانی را کشته بود با پای خود به اداره پلیس رفت.
سرهنگ میثم گوهری آرانی فرمانده انتظامی شهرستان نجف‌آباد گفت: متهم ۴۳ ساله به دلیل اختلاف با یکی از شهروندان نجف‌آبادی با مراجعه به محل کار وی که یک واحد صنفی جوشکاری بود، جوان ۳۴ ساله‌ای را به قتل رساند و سپس به کلانتری ۱۱ این شهر مراجعه کرد.
گوهری ادامه داد: متهم پس از مراجعه به کلانتری به قتل اعتراف و انگیزه خود را از این جنایت اختلاف شخصی با مقتول عنوان کرد.

مهار آتش در بازار کفش همدان
 آتش‌سوزی در کارگاه تولیدی کفش در بازار همدان با حضور به‌موقع امدادگران مهار شد.
سیدصادق پورسینا رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان گفت: ساعت ۸:۵۰ صبح دوشنبه یک مورد آتش‌سوزی در کارگاه تولیدی کفش در بازار همدان(پاساژ شهرداری) به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اطلاع داده شد و بلافاصله سه اکیپ عملیاتی با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: در این آتش‌سوزی یک مغازه و زیرزمین که کارگاه تولید کفش بود و مقدار زیادی ابزار و مواد اولیه کفاشی در آن نگهداری می‌شد، دچار حریق شده و حریق بشدت در حال سرایت به مغازه‌های مجاور بود که با حضور به‌موقع و اقدامات سریع آتش‌نشانان، آتش مهار و از سرایت آن به مغازه‌های مجاور هم جلوگیری شد. این حادثه مصدوم و تلفات جانی نداشت.

جستجو
آرشیو تاریخی