رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا خبر داد

رشد 64 درصدی کشف پرونده‌های کلان اقتصادی

گروه حوادث/   رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از افزایش 64 درصدی کشف پرونده‌های کلان اقتصادی خبر داد.
سردار حسین رحیمی گفت: ۹۰ فقره پرونده در آبان امسال در راستای مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جرایم اقتصادی و گمرکی رسیدگی شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۴ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه مقابله و مبارزه همه‌جانبه با قاچاق کالا و ارز با رصد و پایش سرشاخه‌های اصلی و مهره‌های اصلی قاچاق کالا را در دستور کار قرار داده‌ایم، افزود: ۳۳ درصد از پرونده‌های پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز مربوط به پرونده‌های خرد است که توسط پلیس‌های تخصصی از جمله پلیس پیشگیری و یگان امداد کشف می‌شود.
 با توجه به تغییر رویکرد این پلیس مبنی بر برخورد با جرایم سازمان‌یافته، در پرونده‌های کلان و سازمان‌یافته (با ارزش بالای ۱۰ میلیارد تومان) با افزایش ۱۹۱ درصدی مواجه هستیم و در پرونده‌های خرد (با ارزش زیر یک‌صد میلیون تومان) کاهش 3 درصدی را شاهد هستیم.
وی ادامه داد: در حوزه پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی با بررسی وضعیت آماری جرایمی از قبیل فرار مالیاتی، احتکار، اخلال در نظام اقتصادی، اختلاس و زمین‌خواری که به صورت گروهی انجام شده و دارای آثار مخرب اقتصادی است در این دوره از روند رو به رشدی برخوردار بوده است؛ به ‌طوری که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کشف جرایم سازمان‌یافته و باندی افزایش ۱۹ درصدی داشته است.
سردار رحیمی اظهار داشت: در معاونت اطلاعات اقتصادی نسبت تعداد پرونده‌های اقتصادی سازمان‌یافته و کلان در آبان ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان صد درصد رشد داشته است. وی در تشریح عملکرد پلیس گمرک نیز افزود: برابر بررسی‌های به عمل آمده بالاترین ارزش کالاهای کلان و مهم کشف شده مربوط به کشف سوء‌استفاده از کارت بازرگانی است؛ به طوری که افزایش ۵۰۰ درصدی تعداد پرونده‌های کلان و مهم این حوزه را شاهد هستیم.
جستجو
آرشیو تاریخی