صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۳ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

پروانه معصومی بدون ترس و لکنت از آرمان‌ها دفاع می‌کرد

 گروه فرهنگی/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم بزرگداشت زنده‌یاد پروانه معصومی از وی به عنوان هنرمندی یاد کرد که بدون لکنت از ارزش‌ها و آرمان‌ها می‌گفت و دفاع می‌کرد و هیچ ترس و نگرانی از واکنش‌ها نداشت.
 
 او حق زیادی بر گردن جامعه هنری ومخاطبان داشت
 
مراسم ترحیم زنده یاد پروانه معصومی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون به همت صدا و سیما و سازمان سینمایی کشور با حضور جمعی از هنرمندان، پیشکسوتان و مسئولان حوزه سینما و تلویزیون روز گذشته به میزبانی مسجد بلال برگزار شد. محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره زنده‌یاد معصومی گفت: «ایشان حق زیادی بر گردن جامعه هنری و مخاطبان داشتند و در طول حیات طیب ومبارک شان آثار بی‌نظیری را خلق کردند.او چند دهه با وقار و متانت فعالیت کرد و نامی ماندگار از خود به جا گذاشت.‌ علاوه بر نقش آفرینی‌های هنری‌شان شخصیت اجتماعی ممتازی داشتند.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: «وی در اتفاقات مهم در کنار مردم بود و به اعتقادات جامعه افتخار می‌کرد. بدون لکنت از ارزش‌ها و آرمان‌ها می‌گفت و دفاع می‌کرد و هیچ ترس و نگرانی از واکنش‌ها نداشت.درگذشت او یک فقدان مهم است و جبران آن آسان نخواهد بود. امیدوارم با پرداختن به او یک اسوه همیشه جاوید را بتوانیم معرفی کنیم.»

  هنرمندی دغدغه‌مند و حامی آرمان‌های مردم
 
اسماعیلی گفت: «این بانوی بزرگ سینمای ایران یک هنرمند نبود. یک معلم اخلاق بود. یک دغدغه‌مند اجتماعی بود. کسی بود که در مقاطع مختلف بدون لکنت از آرمان‌های مردم دفاع می‌کرد و پای اهداف و منافع ملی می‌ایستاد و در این راه از هیچ موضوعی ابا نداشت و نگران دیگران نبود. او نمونه اعلای یک هنرمند وطن دوست و دغدغه‌مند مردم بود.»
مسعود ده نمکی، کارگردان نیز در ادامه مراسم تأکید کرد: «بخش عظیمی از عالم هنر سرمایه انسانی است. خانم معصومی از بازیگر تبدیل به مؤلف شد. نباید از این‌ سرمایه‌ها غافل شد.»
در ادامه مراسم پیام صوتی محمود پاک نیت، بازیگر و انسیه شاه حسینی، کارگردان سینما درباره شخصیت پروانه معصومی، پخش شد. گفتنی است که پیمان جبلی، سیدمحمد حسینی، (معاون پارلمانی) مسعود ده نمکی، جواد شمقدری، احمد میرعلایی، مهدی نقویان، (رئیس سیمافیلم)، داریوش یاری، علی بخشی‌زاده، مهدی فرجی و امیر نوری (پیشکسوت رادیو) از جمله مدیران و هنرمندان حاضر در مراسم بودند.

جستجو
آرشیو تاریخی