صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۳ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

تغییر زمان دربی پایتخت
بر اساس برنامه سازمان لیگ فوتبال، زمان برگزاری دربی تهران بین استقلال و پرسپولیس که قرار بود پنجشنبه هفته آینده ۲۳ آذر‌ماه ساعت ۱۵ در ورزشگاه آزادی برگزار شود، تغییر کرد. در جلسه ‌شنبه مدیران دو باشگاه با مسئولان ذیربط، مقرر شد این دیدار در همان روز پنجشنبه و ساعت ۱۶:۱۵ انجام شود. مدیران باشگاه استقلال خواهان تعویق یک‌روزه دیدار با پرسپولیس در دربی پایتخت بودند اما این مسأله هم مورد موافقت قرار نگرفت تا موضع سازمان لیگ برای این بازی همان زمان قبلی باشد.
 

ضعیف‌ترین بازی محبی در روز شکست
در یکی از مسابقات هفته هفدهم لیگ ‌برتر روسیه، روستوف در حالی که برای دومین بازی پیاپی محمد محبی را به‌عنوان وینگر در ترکیب اولیه خود داشت، از ساعت 14:30 دیروز در استادیوم وی‌ای‌بی آرنا مسکو به مصاف زسکا مسکوی رده ششمی رفت و با دو گل مغلوب شد تا با 20 امتیاز در رتبه دهم جدول این مسابقات بماند. محبی در این بازی نتوانست بازی خوبی ارائه دهد و ضعیف‌ترین نمایش را با ثبت نمره 5/6 از خود نشان داد.


احتمال لغو بازی پرسپولیس
پرسپولیس قرار است سه‌شنبه در هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الدحیل برود. این دیدار برای قرمزها اهمیت بالایی دارد زیرا صعود شاگردان یحیی گل‌محمدی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا به این بازی گره خورده است، اما حالا خبری مبنی بر لغو این بازی به گوش می‌رسد. با توجه به آلودگی هوا در تهران و در خطر بودن سلامتی بازیکنان، این احتمال وجود دارد در جلسه اضطراری که فردا برگزار می‌شود، این دیدار به زمان دیگری موکول شود. حالا باید منتظر ماند و دید در نهایت چه اتفاقی رخ می‌دهد.


شکایت دوباره رادو از پرسپولیس!
در حالی‌که باشگاه پرسپولیس خبر از تسویه حساب بدهی خود به بوژیدار رادوشوویچ داده بود، حالا گلر کروات در مشورت با وکیل خود آماده شکایت دوباره از قرمزها می‌شود. موضوع شکایت جدید بوژیدار از پرسپولیس، مالیات این دروازه‌بان کروات است که بابت دو فصل حضورش در پرسپولیس پرداخت نشده و برای این بازیکن دردسرهایی ایجاد کرده است. اداره مالیات کرواسی به رادو گفته که اظهارنامه تکمیل‌شده خود بابت پرداخت مالیات در این دو سال را باید تحویل بدهد تا اینکه او مشمول فرار مالیاتی نشود و حالا در صورتی‌که باشگاه پرسپولیس همکاری لازم را با بوژیدار انجام ندهد، برای او مشکل ایجاد خواهد شد. به عبارتی اگر پرسپولیس تأییدیه اداره مالیات ایران را برای رادو نفرستد، احتمالاً او مجبور خواهد شد که مالیات خود را از طریق دولت کرواسی همراه با جریمه پرداخت کند که عدد سنگینی برای گلر سرخپوشان خواهد بود. البته بر اساس قرارداد رادوشوویچ، باشگاه پرسپولیس مسئولیت پرداخت مالیات او را برعهده گرفته و از این‌رو رادو قصد دارد در صورت عدم همکاری پرسپولیس، شکایت جدیدی را علیه این باشگاه در فیفا ثبت کند. شکایت جدید رادوشوویچ باشگاه پرسپولیس را ملزم به پرداخت رقم مالیات خواهد کرد که در حدود 20 درصد قرارداد این دروازه‌بان خواهد بود و عدد نسبتاً سنگینی محسوب می‌شود.


درخشش ملی‌پوش ایرانی برنتفورد
بازی قدوس در پست جدید
سامان قدوس حدود یک سال و هفت ماه حضور در ترکیب برنتفورد را تجربه نکرده بود و آخرین بار در هفته بیست و چهارم فصل 22-2021 لیگ برتر انگلیس مقابل تاتنهام از ابتدا به زمین رفت، هفته گذشته مقابل آرسنال این طلسم را شکست و شنبه شب هم پس از مصدومیت کریستوفر آیر در زمان گرم کردن، در دیدار برابر لوتون دوباره به کار گرفته شد. او که یک فصل و نیم قبل و پس از دیدار مقابل تاتنهام، دو بار در رقابت‌های سال گذشته جام اتحادیه و جام حذفی انگلیس در جمع 11 نفر اصلی قرار گرفته بود، در اتفاقی غیرمنتظره، در پست دفاع راست برابر لوتون به میدان رفت. نیل موپای در دقیقه 49 با فرصت طلبی در شلوغی محوطه جریمه لوتون توانست برنتفورد را به گل اول برساند اما ملی‌پوش ایرانی هم در دقیقه 53 نزدیک بود تیمش را صاحب دومین گل کند و اگر سیو تماشایی مدافع لوتون از روی خط دروازه اتفاق نمی‌افتاد، گل دوم بازی به ثبت می‌رسید. در دقیقه 56 قدوس دوباره شانس خود برای گلزنی را روی یک ریباند امتحان کرد اما ضربه محکم این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت تا گلر حریف دوباره بازی را از سر بگیرد. قدوس در دقیقه 69 سومین فرصت خوب خود را به دست آورد و سعی داشت این بار موقعیت‌سازی کند که پاس خطرناک او به محوطه جریمه لوتون توسط مدافع این تیم دفع شد و در دقیقه 77 هم این ملی‌پوش ایرانی از ترکیب بیرون رفت. برنتفورد گل سوم را در دقیقه 81 توسط باپتیستا به ثمر رساند و در نهایت به برتری 3 بر یک خانگی دست یافت تا 19 امتیازی شود و موقتاً در رتبه دهم جدول لیگ برتر انگلیس قرار بگیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی