صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۳ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

نیمار نیست اما شاید بنزما برسد

شب سخت برابر غول‌های آسیا

مورایس: می‌خواهیم دستاورد بزرگی داشته باشیم ژوزه مورایس، سرمربی سپاهان اصفهان در نشست خبری پیش از دیدار این تیم با الاتحاد گفت:«الاتحاد به دور بعدی صعود کرده است اما ما انتظار یک بازی خوب و جذاب را داریم، آن‌هم فوتبالی که شور و شوق ما را بیشتر خواهد کرد تا بتوانیم دوستان بیشتری پیدا کنیم. نمی‌دانم ما برنده خواهیم شد یا الاتحاد اما موضوع مهم احترام گذاشتن به فوتبال و هواداران است. ما اینجاییم تا یک دستاورد مثبت را به دست بیاوریم. فردا یک بازی سخت با الاتحاد داریم و همه درها برای صعود ما به مرحله بعد باز است، پس خوشحال می‌شویم اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم.» او در مورد رویارویی با برخی از شاگردان سابق خود در بازی فردا هم عنوان کرد:«بازیکنانی که در الاتحاد حضور دارند را می‌شناسم و بعضی از آنها شاگردانم بوده‌اند. ۳ سال با کریم بنزما در رئال‌مادرید کار کرده‌ام. فابینیو را مورینیو به تیم بزرگسالان آورد. ژوتا نیز شاگرد من بود. کانته هم زمانی که در چلسی بود با او کار کرده‌ام و مربی‌اش بوده‌ام. باعث افتخارم است که با این بازیکنان کار کرده‌ام و حالا مقابل آنها بازی می‌کنیم.»

حامد جیرودی
خبر‌نگار

 
نمایندگان فوتبال ایران، امشب در دو بازی مختلف در عربستان به میدان می‌روند. از ساعت 19:30 الهلال میزبان نساجی است و از ساعت 21:30 هم الاتحاد پذیرای سپاهان است. اما سرخپوشان قائمشهری و زردپوشان اصفهانی امشب باید برابر تیم‌هایی در لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند که هر دو از تیم‌های مطرح قاره‌کهن به شمار می‌روند که افتخارات فراوانی را در کارنامه خود دارند. الهلال که در سال ۱۹۵۷ تأسیس شده، با ۶۷ جام داخلی و بین‌المللی پر افتخارترین تیم عربستان و با چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا، پرافتخارترین باشگاه قاره آسیا محسوب می‌شود. تیمی که طرفدارانش آن را با لقب‌هایی مانند «رئیس آسیا»، «بزرگ ریاض» و «موج آبی» می‌شناسند.
پس از اینکه النصر سال گذشته کریستیانو رونالدو را به خدمت گرفت، دیگر تیم‌های عربستانی هم در این فصل جذب ستارگان فوتبال جهان را در دستور کار خود قرار دادند و الهلال هم که 75 درصد از سهامش متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان است، نیمار ستاره برزیلی فوتبال جهان را از پاری‌سن‌ژرمن با مبلغی هنگفت به خدمت گرفت. البته نیمار مدتی پیش در یکی از دیدارهای برزیل دچار پارگی رباط شد تا فصل را از دست بدهد با این‌حال، الهلال ستاره‌های دیگری مانند کالیدو کولیبالی، روبن نوس، سرگی میلینکوویچ ساویچ و مالکوم را در اختیار دارد که باعث شده این تیم همچنان قدرت خود در لیگ عربستان و فوتبال آسیا را حفظ کند.
جالب اینکه الهلال یاسین بونو دروازه‌بان مطرح مراکشی را هم در اختیار دارد اما به‌علت پر بودن سهمیه‌اش در استفاده از بازیکنان خارجی، از این گلر سرشناس در لیگ قهرمانان آسیا بهره نمی‌برد. با وجود این شرایط شاگردان ژرژ ژسوس پرتغالی یکی از مدعیان اصلی قهرمانی آسیا به شمار می‌روند و باید دید نساجی در دیدار برگشت برابر این غول آسیا چه شرایطی را تجربه خواهد کرد.
دردیگر دیدار هم الاتحادی از سپاهان پذیرایی می‌کند که سابقه دو بار قهرمانی در آن سال‌های 2004 و 2005 را در کارنامه‌اش دارد و یکی از تنها سه باشگاه آسیایی است که دو بار متوالی قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده است.
الاتحاد که به‌عنوان تیم «مردمی» و «پادشاه آسیا» نیز در بین طرفداران خود شناخته می‌شود، در سال 1927 تأسیس شده و قدیمی‌ترین تیم فوتبال باشگاهی عربستان به‌شمار می‌رود که چهار سال دیگر صد ساله خواهد شد. تیمی که با ۹ قهرمانی جام پادشاهی عربستان، ۹ قهرمانی لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان، هشت قهرمانی جام ولیعهد عربستان، سه قهرمانی جام فدراسیون عربستان، دو قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا، یک قهرمانی جام برندگان جام آسیا، یک قهرمانی لیگ قهرمانان خلیج فارس، یک قهرمانی لیگ قهرمانان عرب، دو قهرمانی سوپر جام عربستان و مصر و یک قهرمانی سوپر جام فوتبال عربستان سعودی، 37 جام در تالار افتخارات خود دارد و یکی از پرافتخارترین تیم‌های عربستان و آسیا به شمار می‌رود و به نظر می‌رسد که سپاهان هم برابر این تیم مطرح کار سختی در پیش داشته باشد.
تیمی که ستاره‌هایی مانند کریم بنزما، انگولو کانته، رومارینیو، فابینیو و فیلیپه لوئیز را در اختیار دارد.  البته بازی کردن بنزما به دلیل آسیب‌دیدگی‌اش در هاله‌ای از ابهام قرار دارد ولی همچنان الاتحاد زهردار و خطرناک نشان می‌دهد. البته فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و باید امیدوار بود که نمایندگان فوتبال کشورمان برابر این تیم‌های مطرح و پرستاره به موفقیت دست پیدا کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی