صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۳ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

طلسم طارمی با گلزنی برای پورتو شکست

بغض مهدی در آغوش سرمربی


مهدی طارمی که دوباره گلش در دیدار پورتو مقابل بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا مردود اعلام شد و مثل بازی رفت دو تیم، VAR آن را تأیید نکرد، با انگیزه زیادی در مسابقه شنبه شب تیمش در لیگ برتر پرتغال برابر فامالیسائو قرار گرفت. تیمی که طارمی در چند سال اخیر همواره عملکرد خوبی در تقابل با آن داشته است. ستاره ایرانی پورتو که در 10 حضور ثابت و یک بازی تعویضی خود در فصل جاری لیگ برتر پرتغال نتوانسته بود عملکرد دلخواهش را داشته باشد و عملکرد ضعیف‌تری نسبت به فصل‌های قبل با زدن دو گل و ثبت یک پاس گل داشت، با روحیه بالایی وارد بازی خارج از خانه برابر فامالیسائو شد و توانست در همان نیمه اول گلزنی کند. طارمی در آخرین تقابل پورتو مقابل فامالیسائو در هفته سی و سوم و ماقبل پایانی فصل گذشته لیگ برتر پرتغال نخستین پوکر خود را به ثمر رسانده و با زدن چهار گل در آن بازی آقای گلی خود را هم در این رقابت‌ها قطعی کرده بود، پس از اینکه اوانیلسون در دقیقه هشت دروازه فامالیسائو را باز کرد، در دقیقه 4+45 توانست گل دوم تیمش را به ثمر برساند. حمله سریع گالنو از سمت چپ زمین و پاس در عرض او پس از ناکامی اوانیلسون در مهار توپ، به طارمی رسید تا این بازیکن در لحظه ورود به محوطه جریمه با یک ضربه بغل پای دقیق توپ را از کنار دستان گلر فامالیسائو عبور دهد و وارد دروازه کند. طارمی در شرایطی این گل را زد که آخرین گلش برای پورتو را یک ماه و سه روز قبل مقابل ویزلا به ثمر رسانده بود و همین مسأله او را تحت فشار قرار داده بود. همین اتفاق موجب شد تمام بازیکنان اصلی و ذخیره پورتو برای ملی‌پوش ایرانی صف بکشند و به او تبریک بگویند. طارمی پس از خوشحالی در بین بازیکنان تیمش، بشدت از سوی سرخیو کونسیسائو، سرمربی پورتو که دیروز هم از او حمایت کرد، مورد استقبال قرار گرفت و چند ثانیه در آغوش او بود تا این صحنه نشان بدهد تا چه اندازه تحت فشار قرار داشته است. طارمی با زدن سومین گل فصل خود برای پورتو در لیگ برتر پرتغال و البته عملکردی که در دیدار اخیرشان برابر بارسلونا داشت، نشان داده به مرور شرایط خوب خود را به‌دست آورده و می‌تواند دوباره در این تیم بدرخشد. طارمی در دقیقه 88 هم با پاسی رو به جلو، پورتو را صاحب یک موقعیت کرد که در نهایت با پاس در عمق مارکو گروئیچ و ضربه تمام کننده فرانسیسکو کونسیسائو، این تیم به گل سوم برسد و بازی را با برتری 3-0 به پایان برساند. سایت «گل پوینت» هم در ارزیابی فنی‌اش از این دیدار به ستاره ایرانی نمره خوب 6.7 را داد تا به عنوان دومین بازیکن برتر میدان انتخاب شود.
سکوت معنادار طارمی!
طارمی که عملکردش موجب شد بهترین بازیکن زمین هم شود، حرکت معناداری بعد از این اتفاق انجام داد.
او که سال قبل 10 بار جایزه بهترین بازیکن زمین را از مسئولان برگزاری مسابقات در لیگ برتر پرتغال گرفته بود، در 11 هفته پیاپی به این مهم نرسید که دیشب این جایزه را پس از گلزنی مقابل فامالیکائو دریافت کرد و مقابل دوربین تلویزیونی قرار گرفت ولی در واکنش به درخشش خود در این بازی، هیچ حرفی نزد و سکوت کرد. ستاره ایرانی پورتو احتمالاً به‌خاطر انتقادات مطرح شده طی مدت اخیر، با دوربین اسپورت تی‌وی پرتغال هیچ حرفی نزد و ضمن عذرخواهی به سمت رختکن تیمش رفت تا این چنین اعتراض خود را نشان بدهد.

 

برش

دو ویژگی خاص طارمی از زبان کنسیسائو
بعد از پیروزی پورتو سرجیو کونسیسائو سرمربی این تیم از ستاره ایرانی‌اش تمجید کرد و گفت: «طارمی یک بازیکن فداکار است و این ویژگی‌اش در خدمت تیم است. طارمی فداکاری‌اش را با هوش و ذکاوت درهم می‌آمیزد و به داد تیم می‌رسد.»

جستجو
آرشیو تاریخی