خبر در خبر

پاد

 علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن رونمایی از نمایشگر اطلاع‌رسانی کیفیت هوای تهران در محل ساختمان مرکزی این سازمان گفت: ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا باید همواره مورد نظارت و رصد دقیق قرار گیرند تا خروجی ایستگاه‌ها و نهایتاً اطلاعات این‌گونه نمایشگر‌ها با وضعیت موجود هوا به لحاظ کیفی کاملاً همخوانی و مطابقت داشته باشد.

 

میراث آریا

مریم جلالی دهکردی، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طی حکمی علیرضا احمدیان را به عنوان دبیر کارگروه ساماندهی سوغات ملی ایران منصوب کرد.

 

ایرنا

شهنام اشتری، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در مراسم آغاز طرح سرشماری حیات وحش با اشاره به اینکه حیات وحش و گونه‌های مختلف جانوری این استان به علت تسلط انسان بر طبیعت همواره در حال تهدید است، افزود: متأسفانه در دهه‌های اخیر به دلیل نفوذ و اعمال سلیقه توسط انسان بر طبیعت علاوه بر محیط زیست، جمعیت گونه‌های جانوری در حال کاهش بوده و باید با برنامه‌ریزی‌های منطقی و عملی در برابر این تهدیدات مقاومت کرد تا آسیب‌ها به حیات وحش به حداقل ممکن برسد.

 

میراث آریا

مرتضی نظری، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود خبر از تصویب کلیات طرح جاده ادب و عرفان اسلامی داد. در چهل و دومین جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، شورای عالی انقلاب فرهنگی که روز شنبه ۱۱ آذرماه ۱۴۰۲ برگزار شد، کلیات طرح جاده ادب و عرفان اسلامی به تصویب رسید. این جاده مراکز مهم عرفان اسلامی را در ایران به هم متصل می‌کند. بخشی از مسیر این جاده در شهرستان‌ها و روستاهای استان سمنان بویژه در مهد عرفان اسلامی، شهرستان شاهرود است.

 

ایسنا

قاسم محمدی، مدیر باغ وحش ارم با اشاره به ۷ ماهه بودن شیرهای سفید گفت: قصد تکثیر این گونه را در باغ وحش نداریم، بلکه هدف ما نمایش و آموزش است. ۷ آذرماه بود که میزبانی باغ وحش ارم از دو قلاده توله شیر سفید رسانه‌ای شد؛ شیرهایی که سویه ژنتیکی خاص و بسیار کمیاب هستند. سال ۹۸ دو قلاده شیر به اسم‌های «دنا» و «هیر» از پارک ملی کروگر در منطقه تیمباواتی آفریقای جنوبی وارد ایران شدند.

 

ایرنا

 اسدالله حاتمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: عمده قاچاق حیات وحش در این استان مربوط به هوبره بوده که پرنده در معرض خطر انقراض است. اغلب پرنده‌های قاچاق به کشورهای حاشیه خلیج فارس منتقل می‌شوند و ادامه فعالیت قاچاقچیان روند انقراض این پرنده زیبا در کویرهای استان را سرعت می‌بخشد. وی از بین رفتن پوشش گیاهی و تخریب زیستگاه‌ها را یکی از تبعات تله گذاری‌های گسترده عنوان کرد و گفت: با تخریب زیستگاه پرندگان، کانون‌های گرد و غبار به‌ویژه در نوار مرزی تشدید می‌شود.

 

ایسنا

عطاالله کاویان، مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران پس از انتشار ویدیویی از مشاجره لفظی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با محیطبانان منطقه آشوراده با بیان اینکه محیطبانان پناهگاه حیات وحش میانکاله و منطقه آشوراده به وظایف قانونی خود عمل کرده‌اند، گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با جدیت، پیگیری‌های لازم از مبادی ذیربط را برای حمایت از شأن، جایگاه و حقوق محیطبانان در دستورکار قرار داده است

 

ایلنا

«عباسعلی نوبخت» معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان اینکه در گذشته انتخاب شرکت‌های مجری طرح‌های جنگلداری بخصوص در شرق استان مازندران به صورت سلیقه‌ای انجام شده است، گفت: قبلاً دست‌های پشت‌پرده‌ای بودند که نمی‌خواستند طرح مدیریت پایدار جنگل‌های هیرکانی به نتیجه برسد، اما اکنون به لطف الهی، این دست‌ها بسیار کوتاه شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی