صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۳ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

برقراری نخستین ارتباط بزرگراهی سیستان و بلوچستان
۱۰ کیلومتر از بزرگراه محور زاهدان- نصرت آباد زیر بار ترافیک رفت
زاهدان -  ۱۰ کیلومتر از بزرگراه محور زاهدان- نصرت آباد با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، مدیر کل راه و شهرسازی و جمعی از مردم منطقه، زیر بار ترافیک رفت تا رانندگی در این مسیر امنیت بیشتری داشته باشد.
 عطاء‌الله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، گام اول در مسیر توسعه را تکمیل زیرساخت‌ها بویژه بزرگراه دانست و گفت:  این پروژه با اعتبار ارزش روز ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ملی اجرا شده است.
وی افزود: قطعاً اتصال دو شهر سیستان و بلوچستان به صورت بزرگراه، ضمن ایجاد امیدآفرینی در جامعه نشان خواهد داد که دولت سیزدهم به تعهدی که به مردم شریف سیستان و بلوچستان برای توسعه زیر ساخت‌ها  داده بعد از یک وقفه تاریخی پایبند است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان یکی از برنامه های مهم دولت در توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان را توجه به وضعیت راه‌ها و توسعه شبکه حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد و اظهار داشت: این طرح بزرگراهی استان، جزء بخشی از پروژه میرجاوه- زاهدان- بم است که با تلاش این اداره کل در چهار سال اخیر  بیش از ۶۰ کیلومتر باند دوم در آن به بهره برداری رسیده است.
 اکبری ادامه داد: تاکنون برای احداث بزرگراه در این مسیر مهم ارتباطی سیستان و بلوچستان ۵۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و برای بهره‌مندی کامل این مسیر از باند دوم نیز افزون بر ۵۵هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
وی با تأکید بر توسعه عدالتی در حوزه‌ راه‌های استان افزود: تلاش کرده‌ایم در همه محورها حداقل یک پروژه باند دوم اجرا کنیم تا به تکمیل هر چه سریعتر شبکه بزرگراهی استان کمک شود. مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اولویت اجرای پروژه‌ها میزان تردد و تصادفات در مسیرهاست در عین حال توسعه متوازن راه‌های استان مدنظر قرار دارد و همه تلاش ما این است که در دولت سیزدهم کارنامه موفقی در حوزه راه و مسکن به یادگار بگذاریم.

 

کاهش ۳.۱ درصدی طلاق در همدان
همدان - طلاق در استان همدان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۱ درصد کاهش پیدا کرد.
«بابک بختیاری» مدیرکل ثبت احوال همدان از ثبت ۲ هزار و ۵۵۶ مورد واقعه طلاق در استان طی هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: این واقعه نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۲ هزار و ۶۳۸ مورد، ۳.۱ درصد کاهش داشته است.
وی به آمار واقعه ازدواج اشاره کرد و گفت: 7 هزار و ۵۰۶ واقعه ازدواج امسال در استان همدان ثبت شده که در مدت مشابه سال قبل 8 هزار و ۵۷۲ مورد بوده است .مدیرکل ثبت احوال همدان همچنین گفت: امسال 7 هزار و ۴۸۸ واقعه فوت در استان ثبت شده که این رقم در مدت مشابه سال قبل 7 هزار و ۷۰۶ مورد بود.
این مسئول در ادامه به آمار ولادت در همدان پرداخت و گفت: در هشت ماهه امسال ۱۴ هزار و ۶۹۱ ولادت در استان همدان ثبت شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۴ هزار و ۸۶۰ مورد بود.
مدیرکل ثبت احوال استان همدان اظهار کرد: طی مدت یاد شده شهرستان همدان با 5 هزار و ۹۷۱ مورد معادل ۴۰.۱ درصد مجموع ولادت‌های ثبت‌شده بیشترین میزان موالید استان را بین شهرستان‌های همدان به خود اختصاص داد. وی همچنین گفت: در بین ولادت‌ها ۲۷۳ مورد دوقلوزایی و ۱۴ مورد نیز سه‌قلو زایی ثبت شده است.
مدیرکل ثبت احوال استان همدان به نام‌های فراوان در بین نوزادان متولد شده در استان نیز اشاره کرد و گفت: بیشترین نام‌های انتخاب شده برای نوزادان پسر به ترتیب شامل امیرعلی، آیهان، علی، امیرحسین، شاهان، محمدحسین، آریا، حسین، آراد و کیان و برای دختران نیز ماهلین، رستا، فاطمه، نورا، پناه، زهرا، آیسان، دلوین، آوا و آیلین بوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی