صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۳ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

چگونه گوشی اندروید را به تلویزیون متصل کنیم؟

هرچند در گذشته برای انتقال داده‌ها بین گوشی و تلویزیون با مشکلات مختلفی مواجه می‌شدید و برای این اتصال به کابل نیاز داشتید ولی حالا این دردسرها کمتر شده‌اند. با طراحی پروتکل‌های سازگار در پلتفرم‌های مختلف و وجود شبکه‌های وای‌فای خانگی و همچنین به‌لطف استفاده از مودم وای‌فای، اتصال دستگاه‌ها با یکدیگر بسیار آسان شده است. اکنون دیگر می‌توانید با لمس چند گزینه در گوشی، به‌راحتی به تلویزیون متصل شوید و هرآنچه در گوشی پخش می‌شود را در ابعادی بزرگ‌تر روی تلویزیون ببینید، اما چگونه می‌توان یک گوشی اندرویدی از برندهای مختلف همچون شیائومی، وان‌پلاس یا گوگل را به تلویزیون‌های سامسونگ متصل کرد؟ وقتی ویدیو یا عکسی را از روی برنامه‌ای مثل یوتیوب روی تلویزیون می‌اندازید (Cast)، فقط محتوای روی آن برنامه به صورت اختصاصی در تلویزیون نمایش داده می‌شود و کنترل محتوا همچنان از روی گوشی انجام می‌شود. یعنی باید از طریق گوشی ویدیو را روی یوتیوب متوقف یا پخش یا ویدیوی دیگری را انتخاب کنید. در این روش می‌توانید هنگام پخش ویدیو روی تلویزیون، برنامه دیگری را باز کنید و کار دیگری با تلفن‌تان انجام دهید بدون اینکه مشکلی پیش بیاید.
برای وصل کردن گوشی به تلویزیون به‌صورت بی‌سیم و انتقال تصویر آن توسط برنامه‌هایی که قابلیت Cast دارند باید مراحلی را دنبال کنید. برای این کار قبل از هرچیزی ابتدا تلویزیون و گوشی را به یک شبکه وای‌فای وصل کنید. حالا به عنوان مثال برنامه‌ای مانند یوتیوب را که دارای قابلیت Cast است، اجرا کنید. ویدیوی مورد نظر را پخش کرده و روی آیکون Cast در قسمت بالا بزنید. در مرحله بعد، کمی صبر کنید تا جست‌وجو تمام شود و نام تلویزیون را در نتایج Cast مشاهده کنید، اکنون روی آن بزنید تا تصویر گوشی به صفحه‌ تلویزیون شما منتقل شود. برای اتصال راحت‌تر نباید از ابزار تغییر آی‌پی روی دستگاه‌ها استفاده کنید، اگر نیاز به این ابزار دارید بهتر است مستقیماً روی مودم راه‌اندازی و تنظیم شوند تا کل شبکه در یک تونل قرار بگیرد.
اما ممکن است به هردلیلی، نیاز داشته باشید که کل گوشی اندروید خود را روی تلویزیون اصطلاحاً آیینه کنید که در این صورت باید از یک ویژگی‌ با نام Screen Mirroring کمک بگیرید. همان‌طور که نام این قابلیت نشان می‌دهد در این حالت، همه چیزی که روی صفحه‌ گوشی نمایش داده می‌شود به تلویزیون انتقال می‌یابد.
 البته توجه داشته باشید که در این روش تقریباً حریم خصوصی کمتری درمقایسه‌ با روش قبلی خواهید داشت. اگر ویدیویی را پخش کنید، ویدیو روی تلویزیون دیده می‌شود و اگر برنامه را ببندید و برنامه‌ دیگری را باز کنید تمام فرایند روی تلویزیون نیز قابل مشاهده است.
 برای این کار باید ابتدا وارد بخش تنظیمات (Settings) گوشی شوید و سپس بر گزینه Connection and sharing کلیک کنید.
حال در پنجره‌ جدید بازشده، روی Screencast بزنید. البته ممکن است این گزینه‌ در گوشی شما با نام‌های دیگری مثل cast، mirror، wireless display، miracast نمایش داده شود. حال دکمه‌ کنار Screencast را بزنید تا در حالت فعال قرار بگیرد و منتظر بمانید تا در قسمت پایین نام تلویزیون خود را مشاهده کنید و روی آن بزنید.
حالا نوبت به پنجره پاپ‌آپ می‌رسد که در گوشه بالا سمت راست صفحه نمایش تلویزیون ظاهر می‌شود. با انتخاب Allow مجوز آن را تأیید کنید. به همین راحتی فرایند آیینه‌کردن نمایشگر گوشی روی تلویزیون کامل شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی