صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و چهار - ۱۲ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و چهار - ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

کار تازه‌ای از روح‌الامین
حسن روح‌الامین، هنرمند نقاش یکی از تازه‌ترین آثار خود را در شبکه‌های مجازی به اشتراک گذاشته؛ اثری با عنوان «جاویدالاثر» که در توضیحات آن نیز نوشته: «کار اجرا شده در رویداد پنج ساعته مسجد کبود با عنوان جاویدالاثر.» این کار روایتگر لحظاتی قبل از شهادت فرمانده لشکر عاشورا، شهید مهدی باکری است که با تکنیک رنگ‌روغن روی بوم نقاشی انجام شده است.


روزهای تلخ مردم غزه در پست تازه ده‌نمکی
پست تازه مسعود ده‌نمکی کارگردان سینما درباره وضعیتی است که اهالی غزه به آن دچار شده‌اند و در انتقاد به حملات رژیم صهیونیستی، او در همین رابطه دست به بازنشر فیلم کوتاهی از دختر نوجوانی زده که به تازگی اغلب اعضای خانواده‌اش را در این حملات از دست داده است. در ترجمه بخشی از گفته‌های او می‌خوانید: «فرضاً که اسرائیل یک کشور دموکراتیک و دیپلماتیک است! دموکراسی کجاست؟ پدرم شهید شد. برادرم شهید شد. مادرم شهید شد. برادرزاده‌ام شهید شد. خواهرم شهید شد. برادر من تازه ازدواج کرده بود. ما خسته شده‌ایم. برادر من خیلی جوان است. یک کودک است. خواهر و برادر دیگرم مجروح هستند. ما خیلی خسته‌ایم. چرا نمی‌توانید نسبت به ما احساسی داشته باشید؟ همه ما را پشت سر گذاشتند.»

استقبال مردم از «هتل»
محمد شایسته، تهیه‌کننده سینما در استوری تازه‌اش خبری از استقبال قابل توجه مردم از فیلم سینمایی «هتل» که این روزها در حال اکران است، منتشر کرده و نوشته: «هتل، به کارگردانی مسعود اطیابی و به تهیه‌کنندگی محمد شایسته، 160 میلیاردی شد، با بیش از 3 میلیون و 700 هزار مخاطب.» پژمان جمشیدی، محسن کیایی، ریما رامین‌فر و صدف اسپهبدی از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

دوره‌هایی برای شاعران جوان
علی محمد مؤدب چند استوری درباره برگزاری نشست تخصصی استادان با شاعران جوان را منتشر کرده است. تصاویری که این شاعر و ناشر با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشته در ارتباط با جشنواره شعر «حدید» است که با حضور شاعر شناخته شده و اعضای گروه فرهنگی آفتابگردان‌ها برگزار شده است. او در همین باره نوشته: «یکی از اتفاقات خوب در این اردو آشنایی با یکی از اعضای قدیم آفتابگردان‌ها بود که با افتخار در فولاد مبارکه مشغول به کار است.» ناصر فیض و علی‌محمد مؤدب از جمله شاعرانی هستند که در این سلسله نشست‌ها میزبانی سؤالات جوان‌ترها و برپایی کارگاه‌های ادبی را برعهده داشته‌اند.

هشدار محیط زیستی خانم بازیگر
شبنم مقدمی، بازیگر سینما و تئاتر با انتشار پستی به مسافران جنوب کشور هشدار زیست محیطی داده و از آنان خواسته که در سفر به جنوب و سواحل خلیج‌فارس مسئولانه‌تر عمل کنیم. در پستی که وی به اشتراک گذاشته آمده است: «اگر به جنوب و سواحل زیبای خلیج‌فارس سفر می‌کنید، تولید زباله و پسماند خود را به حداقل برسانید. مسئولیت جمع‌‌آوری زباله‌هایی که در طبیعت تولید می‌شوند فقط و فقط به عهده خود ماست، به‌خصوص در مناطقی چون جزیره‌های جنوب معضل بازیافت و مدیریت زباله‌ها بسیار بسیار جدی است.»

استعدادهای روستای رمین
عبدالحکیم بهار، مروج کتابخوانی فیلم کوتاهی درباره فعالیت‌های فرهنگی اعضای کتابخانه بهار روستای رمین چابهار را منتشر کرده و در توضیحش گفته که دومین نشست داوران نوجوان یازدهمین جشنواره جایزه کتاب مهر کتابخانه بهار روستای رمین چابهارهم برگزار شده است. او در فیلم کوتاه دیگری بخشی از استعدادهای بچه‌‌های عضو این کتابخانه روستایی را به تصویر کشیده و به بیانی صمیمانه درباره فعالیت‌های علمی و فرهنگی آنان و پیشرفت‌هایی که داشته‌اند نوشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی