ورزش ایران

طلا باران پاراتکواندوکاران در منچستر
تیم ملی پاراتکواندو با 4 طلا و کسب 4 سهمیه پارالمپیک پاریس به کار خود در گرندپری منچستر پایان داد.
مریم عبدالله‌پور در وزن منفی 48 کیلوگرم، مهدی پوررهنما در وزن منفی 70 کیلوگرم، علیرضا بخت در وزن منفی 80 کیلوگرم و حامد حق‌شناس در وزن مثبت 80 کیلوگرم در این مسابقات موفق به کسب طلا و گرفتن سهمیه پارالمپیک پاریس شدند، اما سعید صادقیان‌پور در وزن منفی 63 کیلوگرم با شکست در اولین گام، بدون مدال از دور مسابقات کنار رفت.


دو اسنوکرباز کری‌خوان به‌هم رسیدند
وفایی: مشتاقانه منتظر بازی هستم
حسین وفایی اسنوکرباز حرفه‌ای ایران در رقابت‌های قهرمانی انگلیس با صعود به جمع چهار بازیکن برتر، دوباره به اُ سالیوان، مرد شماره یک اسنوکر جهان خورد. اسنوکرباز حرفه‌ای ایران، با رنکینگ 18 جهان در مرحله یک چهارم مسابقات قهرمانی انگلیس ۲۰۲۳، ژانگ آندا حریف چینی‌اش با رنکینگ 15 جهان را در یک بازی حساس با نتیجه ۶ - ۴ برد و به جمع چهار بازیکن برتر رسید تا برای صعود به فینال رقابت‌ها، از سد بزرگ رونی اُ سالیوان ستاره انگلیسی اسنوکر جهان رد شود.
بازی بین وفایی و اُ سالیوان، دو رقیبی که در مسابقات جهانی کری زیادی با هم داشتند و حتی به درگیری لفظی هم کشید، بدون شک جذابیت زیادی دارد. هر چند آنها ارتباط دوستانه‌ای دارند و سالیوان 47 ساله بعد از شروع بد مسابقات، از صعود به نیمه نهایی و بویژه بازی با حسین وفایی خوشحال است: «من از ناامیدی شروع کردم و به بازی خوبی رسیدم. دیروز به همسرم گفتم ما تا اینجای کار فوق‌العاده عمل کرده‌ایم. از حضور در نیمه نهایی خوشحالم. حسین وفایی عالی بازی می‌کند. من وفایی را زمانی که در حال ضربه زدن بود دیدم و فکر می‌کنم او بازیکن فوق‌العاده‌ای است. باید اعتراف کنم که وفایی از کسی نمی‌ترسد.»
حسین وفایی با صعود به دور نیمه نهایی برای بازی با مرد شماره یک دنیا لحظه شماری می‌کند: «خیلی خوشحالم که هنوز در مسابقات هستم. من از آن مسابقه (در مقابل اُ سالیوان در مسابقات قهرمانی جهان) چیزهای زیادی یاد گرفتم. اگر خودم را در آن موقعیت قرار نمی‌دادم، چه کسی می‌داند کجا بودم. شاید به همین دلیل است که حالا اینجا هستم. من از آن بازی چیزهای زیادی یاد گرفتم و یاد می‌گیرم که ذهنم، خودم و دهانم را کنترل کنم! مشتاقانه منتظر بازی هستم. صادقانه بگویم هیچ کس نمی‌تواند بهتر از رونی اُ سالیوان اسنوکر بازی کند. او در کارش نابغه است. خیلی خوشحالم که مستند او منتشر شد و مردم هم می‌توانند آن را تماشا کنند. این برای ورزش ما بسیار خوب است.»


کاظمی و چری بهترین وابا شدند
ارسلان کاظمی با درخشش در ترکیب شهرداری گرگان، در جمع برترین‌های سوپر لیگ غرب آسیا حضور دارد. در پایان هفته دوم این مسابقات فیبا فدراسیون جهانی بسکتبال آمار بهترین‌ها را اعلام کرد که طبق آن ارسلان کاظمی در بخش کارآمدترین نفر سوم و درریباند نفر دوم است و ویل چری گارد رأس شهرداری در بخش امتیازآورترین هم نفرسوم است. در حال حاضر شهرداری گرگان تیم صدرنشین گروه اول واباست.

 
 برخورداری در اسپانیا بازهم درخشید
سعید برخورداری لژیونر هندبال ایران مقابل بارسلونا از سری رقابت‌های سوپرلیگ اسپانیا درخشید. در روزی که آدمارلئون  تیم برخورداری مقابل صدرنشین لالیگا 21-37 بازنده شد، دروازه‌بان ایرانی خوش درخشید و توانست 10 سیو کامل را در درون دروازه آدمار لئون انجام دهد. با این‌حال نتوانست مانع شکست تیم شود. بارسلونا هم‌اکنون درصدر است و آدمارلئون دررده دوم قرار گرفته است.
 

مصلایی‌پور؛ نماینده کشتی ایران
محمد مصلایی‌پور، عضو کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی و رئیس کمیسیون داوران کشورمان با دعوت اتحادیه جهانی در جام عرب شرکت می‌کند. داور المپیکی کشورمان به‌عنوان مدرس و نماینده اتحادیه جهانی کشتی در جام عرب ۱۶ تا ۱۸ آذرماه در شهر بغداد عراق حضور پیدا می‌کند. همچنین ۴ داور کشورمان برای کسب درجه سه بین‌المللی و ۴ داور نیز برای کسب درجه  دو بین‌المللی به مسابقات می‌روند.


آقایی در انتخابات ورزشکاران IOC
فهرست ۳۲ ورزشکار المپیکی از ۱۵ رشته ورزشی، برای عضویت در کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی المپیک توسط هیأت اجرایی IOC تأیید شد. این فهرست متشکل از ۱۸ زن و ۱۴ مرد است که ثریا آقایی قهرمان بدمینتون ایران وعضو کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک کشورمان با سابقه حضور در بازی‌های المپیک توکیو۲۰۲۰ به‌عنوان نماینده ایران در بین منتخبین قرار دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی