حتی بارسا و رئال هم بالا و پایین دارند

اباذری: این مدال تجربه شیرینی بود

فائزه زمانی
خبر‌نگار

صالح اباذری ملی‌پوش کاراته بعد از مدت‌ها دوری از مسابقات لیگ جهانی، در کاراته وان پرتغال طلا گرفت. در حالی که کاراته ایران مدت‌هاست از روزهای اوج خود فاصله گرفته است، اباذری دلیل این افت را عدم حضور کاراته در مسابقات تدارکاتی اخیر می‌داند و امیدوار است با حمایت بیشتر مسئولان شرایط حضور در مسابقات آینده فراهم شود.
 او بعد از طلایی شدن در کاراته وان پرتغال گفت:«کاراته وان پرتغال آخرین مرحله این مسابقات در سال 2023 بود. 5 مبارزه خوب تا فینال داشتم. 3 سالی به خاطر کرونا و مسائل دیگر در لیگ‌های جهانی شرکت نکرده بودم و این طلا بعد از دوری 3 ساله تجربه شیرینی بود.
خوشبختانه در فینال مبارزه خوبی داشتم و توانستم سجاد گنج‌زاده قهرمان المپیک که بارها با یکدیگر مبارزه کرده بودیم را شکست دهم.»
او به گفته خودش با هزینه شخصی در این مسابقات حضور پیدا کرده بود:«بدون حمایت فدراسیون و به‌صورت آزاد در این مسابقات شرکت کرده بودم.»
اباذری معتقد است عدم حضور در لیگ‌های جهانی اخیر به کاراته ضربه بدی وارد کرده است: «در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که حضور در اکثر مسابقات از جمله مسابقات جهانی نیاز به سهمیه دارد، برای گرفتن مجوز ورودی هم نیاز است در تمامی مسابقات لیگ‌های جهانی شرکت کنیم تا رنکینگ لازم را به دست آوریم.
علاوه بر آن باید در چنین مسابقاتی شرکت کنیم تا تجربه و آمادگی لازم را برای مسابقات مهم به‌دست بیاوریم.
درحالی که ما مدت‌هاست به لیگ‌های جهانی اعزام نمی‌شویم، کشورهایی مثل اردن، کویت، قزاقستان و بسیاری از کشورهای آسیایی در تمامی این مسابقات شرکت می‌کنند و به خاطر همین حضور هم، پیشرفت خوبی در این مدت داشته‌اند.»
ملی‌پوش کاراته حالا افت اخیر تیم ملی را قبول دارد:«قبول دارم که کاراته ایران افت کرده است و دلیل آن هم عدم حضورمان در تمامی مسابقات اخیر است. ورزش حرفه‌ای همین است، حتی تیم‌های بزرگی مثل بارسا و رئال مادرید هم بالا و پایین دارند. با برنامه‌ریزی درست و حضور مستمر در مسابقات آینده می‌توانیم به روزهای اوج برگردیم و این موضوع دور از دسترس نیست.»

جستجو
آرشیو تاریخی