ورزش ایران

دختران گروه بهمن با برد برگشتند
هفته پنجم لیگ برتر بسکتبال زنان با پیروزی سه تیم گروه بهمن تهران، ذوب‌آهن اصفهان و گاز تهران به پایان رسید. رقابت‌های این هفته با برگزاری سه دیدار دنبال شد که در یکی از دیدارهای آن تیم‌های گروه بهمن تهران و پالایش نفت آبادان به رقابت با هم پرداختند که در پایان شاگردان نازی طائرپور در گروه بهمن با نتیجه ۸۹ بر ۴۸ به پیروزی رسیدند. بهمنی‌ها سه هفته بود که به میدان نرفته بودند. تیم داتیس یزد مقابل ذوب‌آهن اصفهان به میدان رفت و این بازی را با نتیجه ۹۶ بر ۳۲ واگذار کرد. تیم‌های ستاد گاز تهران و بینالود خودرو در آخرین دیدار هفته پنجم به رقابت پرداختند و گاز تهران موفق شد با نتیجه ۸۸ بر ۸۶ تیم حریف را مغلوب کند.
 
دومی کشتی نیروهای مسلح در جهان
تیم کشتی آزاد نیروهای مسلح ایران در سی و ششمین دوره مسابقات کشتی ارتش‌های جهان نایب‌قهرمان شد. تیم جمهوری آذربایجان اول و تیم ترکیه هم سوم شدند. در نگاهی به این رقابت‌ها رضا مؤمنی در وزن ۶۱ کیلوگرم و محمدحسین نوروزیان در ۷۹ کیلوگرم حذف شدند، ولی در اوزان ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ به ترتیب رضا ابراهیم‌نژاد، علیرضا رکابی و مصطفی طغانی به فینال رسیدند. در سه فینال پنج وزن دوم کشتی آزاد یک مدال طلا توسط مصطفی طغانی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، یک نقره در وزن ۹۷ کیلوگرم توسط علیرضا رکابی و یک نقره توسط رضا ابراهیم‌نژاد در وزن 86 کیلوگرم برای ایران کسب شد. به این ترتیب با دو طلا، چهار نقره، یک برنز و یک مقام پنجمی، تیم ملی کشتی آزاد ایران پس از جمهوری آذربایجان به مقام دوم تیمی این رقابت‌ها رسید. تیم جوان و کم‌تجربه کشتی آزاد ایران در مسابقات ارتش‌های جهان ۲۰۲۳ که در شهر باکو جمهوری آذربایجان برگزار شد با هدایت نادر ناظری پس از تیم میزبان به مقام نایب‌قهرمانی رسید.

واترپلوی امیدیه صدرنشین لیگ شد
هفته چهارم لیگ برتر واترپلو با پیروزی نفت امیدیه مقابل نوفلاح آغاز شد. در هفته چهارم سی‌وسومین دوره لیگ برتر واترپلو کشور و مسابقات لیگ زیر 20 سال با رویارویی دو تیم نفت امیدیه و شهید نوفلاح در استخر‎ ولایت امیدیه آبادان آغاز شد. ابتدا این دو تیم در رده سنی زیر ۲۰ سال مقابل هم صف‌آرایی کردند که این دیدار در پایان با نتیجه ۱۳ بر ۹ به سود امیدیه به پایان رسید.در ادامه دو تیم رده سنی بزرگسالان به آب زدند که تیم میزبان موفق شد به چهارمین پیروزی پیاپی خود دست پیدا کند. نفت امیدیه در پایان این دیدار موفق شد با نتیجه ۲۴ بر ۵ نوفلاح را از پیش‌رو بردارد و با کسب ۱۲ امتیاز جایگاه خود را در صدر جدول رده‌بندی تثبیت کند.

اعزام4 بدمینتون‌باز به کمپ توسعه
با رایزنی نایب‌رئیس بانوان فدراسیون بدمینتون، چهار بانوی ورزشکار کشورمان به کمپ توسعه آسیا اعزام شدند. فریبا مددی در این باره گفت: «در ابتدا قرار بود مبینا ندایی به کمپ توسعه آسیا اعزام شود که با رایزنی‌های ما فردوس فروغی، آیدا عنایتی و زهرا رباطی هم به این کمپ اضافه شدند. ندایی شانس بالایی برای سهمیه المپیک دارد، اما من امید زیادی ندارم چون او باید در 10 تا 15 رویداد شرکت کند.»
 
ستاره بسکتبال ایران در نصف جهان
حامد حدادی از نیم‌فصل دوم لیگ برتر بسکتبال به میدان می‌رود. او که پیش از آغاز فصل مذاکراتی با سی‌چوان چین داشت و به دلیل مسائل مالی با آنها به توافق نرسید، پای میز مذاکره با تیم‌های داخلی نشست. در این میان مهران حاتمی با پیشنهاد مبلغی خوب حدادی را به ذوب‌آهن برد ولی به دلیل اینکه کارت بازی نفرات جدید تیم‌ها بعد از نیم‌فصل صادر می‌شود، او در دور برگشت برای تیم اصفهانی به میدان می‌رود.

تکذیب استعفای امیر حسینی
سید امیر حسینی سرمربی تیم والیبال سایپا، شایعه استعفایش را تکذیب می‌کند. این روزها که تیم سایپا بعداز هشت هفته با یک برد و 7 باخت و 5 امتیاز به ته جدول چسبیده، شایعه استعفای سرمربی‌اش سید امیر حسینی دهان به دهان می‌چرخد. حتی حرف از مذاکره رحمان محمدی راد، سرمربی مستعفی هورسان رامسر است که ظاهراً او قبول نکرده. البته اسم محمد منصوری همکار امیر حسینی و ایرج مقدم هم برای جانشینی سرمربی فعلی مطرح شده است. اما امیرحسینی به روزنامه ایران می‌گوید: «هنوز هیچ چیز معلوم نیست. فعلاً حرف از استعفای من نیست.»
 
سپاهان صدرنشین لیگ والیبال زنان
تیم‌های والیبال فولاد مبارکه سپاهان، ذوب آهن و مهرسان در هفته ششم لیگ برتر زنان حریفانشان را شکست دادند. در این هفته سه بازی در شهرهای تهران (دو دیدار) و رفسنجان برگزار شد. در بازی اول و حساس‌ترین بازی این هفته سایپا تهران در سالن فدراسیون والیبال میزبان فولاد مبارکه سپاهان بود، اما تیم اصفهانی با نتیجه3 - صفر و امتیازات 25 - 21، 25 - 23 و 25 - 23 باشکست نارنجی پوشان، طلسم بدون باخت شاگردان فریبا سلیمانی را شکست.فولاد مبارکه سپاهان با این پیروزی، با پنج برد متوالی و 14 امتیاز صدرنشین جدول رده‌بندی شد. در دومین مسابقه تیم‌های مس و ذوب آهن در سالن 9 دی رفسنجان به مصاف هم رفتند و ذوبی‌ها میزبان را با نتیجه3 1- یک بردند و هفت امتیازی شدند. در آخرین بازی بین تیم‌های مهرسان و پیکان، مهرسان 3 - صفر حریفش را شکست داد.

جستجو
آرشیو تاریخی