شکست رفسنجان در خانه‌اش کار بزرگی بود

صادقیانی: بلاتکلیفی به والیبال ضربه می‌زند

انگار سند مربیگری تیم های جوان را به نام آرش صادقیانی زده اند. او که چهارسالی در لیگ برتر روی نیمکت تیم راهیاب ملل مریوان بود، با انصراف تیمش، خیلی هم از لیگ دور نماند. آرش صادقیانی که سرمربی تیم نوجوانان زیر16 سال و زیر 17 سال هم هست، بعد از استعفای رحمان محمدی‌راد، با تیم هورسان رامسر به توافق رسید؛ تیمی که شاگردان نوجوانش و بعضی بازیکنان جوان راهیاب ملل را دارد.

هفته هفتم از پشت نرده کوچ کردم
صادقیانی اما هفته هفتم لیگ برتر از پشت نرده‌های سکوی تماشاچیان تیم جدیدش را کوچ کرد و نتیجه هم گرفت. او درباره تیم هورسان می‌گوید: «هورسان تیم خوب و جوانی است. بازیکنان زحمتکشی دارد که خوب هم بازی می‌کنند. البته من هفته هفتم و بازی مقابل پاس گرگان، در اولین بازی به ناچار تیمم را از پشت نرده‌ها هدایت کردم و خوشبختانه تیمم برد. با اینکه کارتم صادر شده بود و مشکلی نبود؛ اما کار اداری گره خورده بود و نشد که روی نیمکت تیم باشم.»

بازی سختی را در رفسنجان بردیم
سرمربی جوان تیم هورسان رامسر خوشحال است به‌رغم سختی زیاد، تیمش با دست پر از رفسنجان برگشت: «بازی هفته هشتم بازی خیلی سختی بود، چرا که ما برای رسیدن به رفسنجان، 4-5 پرواز داشتیم و فاصله کم تا شروع مسابقه و خستگی راه، کار را کمی سخت کرد. با اینکه ما ست اول را 25-13 باختیم اما بچه‌ها برگشتند و با شکست مس رفسنجان در خانه‌اش کار بزرگی انجام دادند. ما بازی به بازی جلو می‌رویم و به قبل فکر نمی‌کنیم و کاری هم به آینده نداریم و فقط روی هر بازی تمرکز می‌کنیم.»

بلاتکلیفی به والیبال ضربه می‌زند
به گفته او، بلاتکلیفی به ضرر فدراسیون والیبال تمام می‌شود: «شک نکنید بلاتکلیفی به والیبال ضربه می‌زند، آن هم با شرایط حساسی که والیبال دارد و باید سهمیه المپیک بگیرد و تیم ملی هم بدون مربی است. از طرف دیگر لیگ به شرایط حساس نزدیک می‌شود و ما نیاز به مدیریت داریم. در حالی که والیبال هر وقت ثبات مدیریت داشته نتیجه قابل قبولی هم گرفته است. شرایط این روزهای والیبال خیلی نگران‌کننده است و امیدواریم خیلی زود تکلیف فدراسیون روشن شود.»

90 درصد بازیکنان هورسان شاگردم بودند
سرمربی جدید هورسان با بازیکنانش غریبه نیست: «90 درصد بازیکنان هورسان، بجز دو نفر یا شاگردانم در تیم نوجوانان بودند یا در تیم راهیاب ملل مریوان. بنابراین من و آنها با هم غریبه نیستیم و با هم کار کرده‌ایم و از قبل با روش کار هم آشنا هستیم و همین مسأله خیلی به من و بازیکنان برای ادامه کار کمک می‌کند.»

نزدیکی تیم‌ها تنش‌زا شده
صادقیانی معتقد است، نزدیکی تیم‌ها داوران را تحت تأثیر قرار می‌دهد: «اولین بازی ای که من در لیگ کنار تیم بودم هفته قبل بود که بحث داوری نداشت. اما دیده‌ام که نزدیکی تیم‌ها به هم تنش به وجود می‌آورد و همه را خسته می‌کند و از طرفی داوران را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ویدیوچک خیلی هم به تیم‌ها و هم داوران کمک می‌کند. به هر حال سرعت در والیبال بالاست و همین مسأله گاهی خطا به وجود می‌آورد. باشگاه هورسان هم سال قبل ویدیوچک استیجاری داشت اما امسال نه.»

داورزنی؛ نقطه عطف والیبال بود
 سرمربی تیم والیبال نوجوانان زیر 17 سال، ریاست داورزنی در فدراسیون را نقطه عطف والیبال می‌داند: «داورزنی بعد از حضور در فدراسیون والیبال با ادامه روند مدیریتی زنده‌یاد یزدانی‌خرم، زمینه رشد این رشته را فراهم کرد. در واقع حضور او نقطه عطف والیبال شد طوری که والیبال بین ورزش‌های توپی سرآمد شد و در قهرمانی آسیا، لیگ ملت‌ها و قهرمانی جهان خودش را نشان داد و تیم‌های پایه هم در آسیا و جهانی روی سکو رفتند. در واقع از زمان حضور داورزنی در فدراسیون، شکوفایی والیبال زبانزد شد و حتی علاقه‌مندان زیادی جذب آن شدند و مردم هم والیبال را شناختند و توقع آنها هم بالا رفت. قبلاً مردم از نایب‌قهرمانی تیم ملی والیبال در آسیا خیلی ذوق می‌کردند، اما حالا کار به جایی رسیده که به نایب‌قهرمانی آسیا انتقاد می‌کنند.»

جستجو
آرشیو تاریخی