صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

در پی دستور رئیس‌جمهور انجام می شود
توزیع 220 هزار پنل خورشیدی در بین عشایر
اردبیل - رئیس سازمان امور عشایر ایران از اجرای چند طرح مهم در مناطق عشایرنشین کشور به دستور رئیس‌جمهوری خبر داد و افزود: آیت‌الله رئیسی بر پوشش کامل عشایر به پنل خورشیدی تا دو سال آینده و زمان پایان فعالیت دولت سیزدهم تأکید دارند و قرار است در این مدت ۲۲۰ هزار پنل خورشیدی در اختیار عشایر قرار گیرد.
احمدی میرقائد در حاشیه بازدید از طرح‌های اجراشده در بخش امور عشایری شهرستان مشگین‌شهر پوشش کامل شبکه بهداشت در مناطق عشایری و توجه به زیرساخت‌ها و راه‌های عشایری را از دیگر دستورات اصلی رئیس‌جمهوری ذکر کرد.
 رئیس سازمان امور عشایر کشور همچنین از افزایش ۶ هزار تنی میزان تولید گوشت قرمز در کشور با محوریت عشایر خبر داد و اظهار کرد: بر اساس این طرح قرار است یک میلیون رأس دام در چرخه پروار قرار گرفته و با حمایت‌هایی که می شود حدود ۶ هزار تن افزایش تولید گوشت قرمز داشته باشیم.

برخورد جدی با اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز در سیستان وبلوچستان
زاهدان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان‌وبلوچستان از تشدید نظارت‌ها و برخورد قانونی با اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز در این استان خبر داد و گفت: براساس مفاد قانون کار، اتباع بیگانه‌ای که فاقد پروانه کار، پروانه کار موقت یا کارت کار موقت باشند، اجازه اشتغال در کشور را نداشته و درصورت مشاهده اشتغال و به‌کارگیری، کارفرمای آنها متخلف شناخته شده و مشمول جریمه خواهد بود.
«خلیل احمد سلامی» گفت: در راستای جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه غیرمجاز، گشت مشترک بازرسی و شناسایی نیروی کار غیرمجاز خارجی در استان تشکیل و بنگاه‌های اقتصادی، طرح‌های عمرانی، کارگاه‌های ساختمانی و شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد با دستگاه‌های اجرایی رصد و پایش می‌شوند. وی اظهار کرد: کارفرمایان حقیقی و حقوقی متقاضی استفاده از خدمات اتباع خارجی نیز وفق ماده ۱۲۱ قانون کار جمهوری‌اسلامی ایران پس از ثبت‌نام و ایجاد پرونده شخصی الکترونیکی در سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی می‌توانند نسبت به ثبت درخواست در قالب روادید ورود با حق کار، صدور، تمدید، تجدید یا ابطال پروانه کار اقدام کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی