صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

صادرات ۵۰ درصدی کیوی به اوراسیا از طریق گیلان

رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، بااشاره به صادرات بیش از ۲۱۰ هزار تن محصول کیوی کشور از گیلان گفت: ۵۰درصد کیوی ایران به اتحادیه اوراسیا به‌عنوان بازار هدف ما صادر و مابقی به بازارهای منطقه از جمله عراق و امارات و افغانستان صادر می‌شود.
«صالح محمدی» محصول ارزآور کیوی را برای کشور مهم دانست و اظهار کرد: کیوی ایران به بیش از ۳۰ کشور دنیا صادر می‌شود و لذا باید برنامه‌های مدون علمی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در دستور کار قرار دهیم.
وی استان گیلان را دارای ۷۵۶۰ هکتار باغ کیوی دانست و به ایسنا گفت: سالانه ۲۱۰ هزار تا ۲۱۵ هزار تن کیوی در گیلان تولید می‌شود. محمدی، کیوی را محصول صادراتی‌ای دانست که نیازمند نگاه علمی و تخصصی است و خاطرنشان کرد: باید اقدام به تولید کیوی مطابق با ذائقه بازارهای هدف کنیم و ملاحظات تغذیه‌ای و قرنطینه‌ای و حفظ نباتات را در دستور کار قرار دهیم تا بازارهای هدف را حفظ و بازارهای جدیدی را به دست بیاوریم.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تشکیل میز تخصصی کیوی با حضور اساتید دانشگاه و تجار و باغداران و صاحبان صنایع خبر داد و اضافه کرد: امسال صندوق تخصصی توسعه صادرات کیوی را نیز با رویکرد غرب گیلان به‌عنوان قطب تولید کیوی ایجاد خواهیم کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی