صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و یک - ۰۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و یک - ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

پیش‌بینی «سیل و آب‌گرفتگی»
در مازندران، گیلان و گلستان
آماده‌باش در شمال ایران
در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی نسبت به بارندگی رگباری شدید و احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در استان‌های مازندران، گلستان و گیلان، امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند.
«غلامعلی فخاری» مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: در اخطاریه سازمان هواشناسی، نسبت به آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، رانش زمین و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی، اختلال در تردد‌های جاده‌ای و خسارت به سازه‌ها، تأسیسات و شکستن درختان هشدار داده شده است. وی افزود: با توجه به هشدار فوق، ضروری است مردم ضمن احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از اسکان در کنار رودخانه‌ها و اجتناب از صعود به ارتفاعات نسبت به رعایت هشدار‌های ایمنی در سیلاب اهتمام لازم را داشته باشند.
کاهش دما در گیلان
«محمد دادرس» مدیرکل هواشناسی گیلان نیز با اشاره به ورود سامانه هوای سرد و بارشی به آسمان گیلان و کاهش 12 درجه‌ای دمای هوا گفت: ارتفاع موج دریای خزر به 2 متر رسیده و برای فعالیت‌های دریانوردی و صید نامناسب است. همچنین از امروز (چهارشنبه) نیز با فعالیت سامانه هوای جنوبی، وزش باد گرم دوباره در گیلان آغاز شده و تا پایان هفته ادامه دارد.

۱۲۰۰ هکتار از اراضی فرودگاه پیام به‌نام دولت سند خورد
کرج - رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: با تلاش‌های انجام شده یکی از مصوبات سفر ابتدای سال‌جاری رئیس قوه قضائیه به استان البرز، اجرایی و سند ۱۲۰۰ هکتار از اراضی محدوده فرودگاه پیام به نام دولت صادر شد.
به گزارش دادگستری البرز، حسین فاضلی هریکندی افزود: فرودگاه پیام برای بیش از یک دهه درخواست صدور سند اراضی واقع در محدوده این فرودگاه را داشت که با توجه به مشکلات حقوقی و فنی، این تقاضا با چالش‌هایی همراه بود.
وی با یادآوری اینکه حل مشکل صدور سند اراضی فرودگاه پیام یکی از مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان البرز در ۱۷ فروردین ماه سال‌جاری بود، اضافه کرد: با توجه به لزوم مستندسازی املاک و اراضی فاقد سند در اختیار دستگاه‌های اجرایی و تثبیت مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران، پیش از این سند بخشی از این اراضی به نام ارگان دولتی دیگری صادر شده بود.
رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه این اتفاق قدم مهمی در تثبیت مالکیت دولت در این اراضی ملی بود، تصریح کرد: هم‌اکنون با این اقدام، ۱۲۰۰ هکتار از محدوده ۳۶۰۰ هکتاری فرودگاه پیام به نام دولت دارای سند شده که طبق برآوردهای کارشناسی، ارزش این اراضی بیش از ۱۴۴ هزار میلیارد تومان است.

پوشش صددرصدی گازرسانی روستایی در خراسان جنوبی
بیرجند - با تکمیل عملیات گازرسانی به 600 روستا در خراسان جنوبی پوشش گاز‌رسانی به این استان به  صددرصد رسید.
 «رحمان محمودی» مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی در یک نشست خبری اعلام کرد: با تکمیل گازرسانی به ۶۰۰ روستای استان، روستای دارای سکنه دائم فاقد گاز نداریم. همچنین طی ۱۶ سال قدمت گازرسانی به خراسان جنوبی، متوسط گازرسانی به ازای هر سال ۱۰۰ روستا و در۲ سال گذشته ۳۰۰ روستا بوده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۸.۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند، تصریح کرد: ۹۱۶ روستای بالای ۲۰ خانواراستان جزو تکالیف شرکت گاز برای گازرسانی بود که از این نعمت برخوردار شدند. علاوه بر این گازرسانی به هزار و ۹۸۲ روستا نیز انجام شد.

حمایت از احداث واحدهای تولیدی مرغ تخمگذار در کرمانشاه
کرمانشاه - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه تولید تخم‌مرغ در استان کمتر از نصف نیاز بازار استان است، از حمایت از متقاضیان سرمایه‌گذاری در زمینه راه‌اندازی واحدهای مرغ تخمگذار خبر داد.
 سیروس نوروزی با بیان اینکه از نظر تولید تخم‌مرغ در استان کمبود داریم، گفت: کمبودها را با وارد کردن تخم‌مرغ از سایر استان‌ها تأمین می‌کنیم و نمی‌گذاریم کمبود در بازار استان ملموس باشد.
وی افزود: در حالی که روزانه ۲۸ تن تخم مرغ در استان تولید می شود، نیاز روزانه بازار استان به تخم مرغ ۶۵ تن است.
نوروزی با اشاره به برنامه استان برای افزایش تعداد واحدهای پرورش مرغ تخمگذار برای رسیدن به خودکفایی در زمینه تولید تخم‌مرغ، از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این حوزه دعوت کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی