برکناری دو افسر عالی‌رتبه صهیونیست به خاطر فرار از جنگ

ارتش رژیم صهیونیستی دو افسر را به دلیل فرار گروه تحت فرمان‌شان در نبرد زمینی در غزه برکنار کرد.
به گزارش العالم به نقل از یدیعوت آحارونوت، این دو افسر به همراه همه نیروهای خود پس از تیراندازی مقاومت به سوی آنها از منطقه درگیری عقب‌نشینی کرده بودند. آنها بهانه فرار خود از میدان نبرد را نبود آتش تهیه و پوشش هوایی پس از گرفتار شدن در کمین نیروهای حماس اعلام کرده‌اند.
در همین حال ایسنا نیز به نقل از منابع رسانه‌ای از اتفاقی بی‌سابقه در ارتش رژیم صهیونیستی و فرار 2 هزار سرباز آن از مشارکت در جنگ غزه خبر داد؛ اقدامی که نگرانی شدید مقامات این رژیم و ترس از توسعه دامنه تمرد نظامی را به همراه داشته باشد. اگرچه هنوز دلیل غیبت این تعداد سرباز در جنگ اعلام نشده است، اما آنچه در رسانه‌های رژیم صهیونیستی درخصوص پیامدهای آن منتشر شد، نشان از نگرانی ارتش این رژیم نسبت به احتمال افزایش تعداد غایبان در دوره آتی دارد.
روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در این باره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی برای سربازانی که بدون مرخصی در جریان جنگ غزه غایب هستند و تعداد آنها حدود دو هزار سرباز تخمین زده می‌شود، مجازات‌های سختی اعمال خواهد کرد. طبق این گزارش، برخی از کسانی که تمرد نظامی کرده‌اند، جزو نظامیان خدمت وظیفه اجباری هستند و مجازات آنها از یک تا سه روز بازداشت نظامی در ازای هر روز غیبت خواهد بود.
بنابراین گزارش، کارشناسان غیبت غیر موجه دو هزار سرباز رژیم صهیونیستی از خدمت در ارتش در جریان جنگ جاری در نوار غزه را به عنوان «بزرگترین تخلف» در ارتش این رژیم از زمان تشکیل آن در سال ۱۹۴۸ ارزیابی کرده‌اند. «نزار جبر» تحلیلگر فلسطینی معتقد است، غیبت دو هزار سرباز تعداد قابل ملاحظه‌ای است که رژیم صهیونیستی هرگز شاهد آن نبوده و تا این لحظه دلایل آن اعلام نشده است.

جستجو
آرشیو تاریخی