صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل - ۰۷ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل - ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

شاید در خیابان با چوب و سنگ من را بزنند
6 آذر ماه سالروز تولد داریوش فرهنگ است. صفحه اینستاگرام موزه ملی سینما به همین مناسبت برشی از گفت‌وگو با این بازیگر از سلسله برنامه‌های تاریخ شفاهی این مرکز را منتشر کرده است. فرهنگ در این گفت‌وگو از ترس و نگرانی‌از بازی در نقش منفورترین شخصیت تاریخ اسلام گفته است. او با اشاره به حضورش در «معصومیت از دست‌ رفته» داوود میرباقری گفته است: «من نقش منفورترین شخصیت اسلام شیعی، ابن زیاد، را بازی کردم. در ابتدا می‌ترسیدم که این نقش را بازی ‌کنم زیرا این شخصیت در تاریخ بسیار منفور است و تصورم این بود که شاید در خیابان با چوب و سنگ من را بزنند اما درست برعکس شد و از بازی من در این نقش استقبال زیادی کردند.»

حس خوب اولین فیلم رفیق
هوتن شکیبا، با انتشار تصویرش از حضور در اولین تجربه کارگردانی بهرام افشاری نوشته است: «چقدر حس خوبیه که توی فیلم اول رفیقت بازی کنی و بهش افتخار کنی و تمام خاطراتت رو هر روز مرور کنی.» فیلم سینمایی «هفتاد سی» نخستین تجربه کارگردانی بهرام افشاری به تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان در حال فیلمبرداری است. بهرام افشاری، هوتن شکیبا، الهه حصاری، صدف اسپهبدی، حسین پاکدل و مهدی حسینی‌نیا و با هنرمندی سیاوش طهمورث و ناهید مسلمی از بازیگران این فیلم هستند.

سریال تازه سارا بهرامی و علی مصفا
سارا بهرامی از آغاز پخش سریال تازه‌اش در یکی از پلتفرم‌های آنلاین نمایشی خبر داده است. طبق اطلاعات منتشر شده در پست اینستاگرامی او، مینی‌سریال «شریک جرم» تازه‌ترین تجربه همکاری مازیار میری (کارگردان) با همایون اسعدیان (تهیه‌کننده) است. پخش این سریال از 12 آذرماه آغاز می‌شود. علی مصفا و سارا بهرامی نقش‌آفرینان اصلی این سریال هستند.

مردی که رد پایش با کتاب، در بیشتر روستاها دیده می‌شود
عبدالحکیم بهار در یادداشتی کوتاه درباره دکتر حسن طایی نوشته است: «وقتی صحبت از کتابخانه‌های داوطلب روستایی، در سیستان و بلوچستان به میان می‌آید کمتر پیش می‌آید از دکتر حسن طایی یاد نشود. مردی که رد پایش با کتاب، در بیشتر روستاهای دارای کتابخانه دیده می‌شود. از دشتیاری بزرگ گرفته تا رمین و وشنام و بریس و کنارک و نوبندیان و گواتر که جنوب شرقی‌ترین نقطه این آب و خاک است، تا شمال استان، سراوان و ایرانشهر و خاش و زاهدان. برایش فرقی نمی‌کند کتابخانه در کدام روستا راه افتاده و جمعیت آن چقدر است و ساختمان کتابخانه چه شرایطی دارد. آنچه برایش اهمیت دارد این است در آن روستا فرد دغدغه‌مندی وجود دارد که دلش برای کتابخوانی و ترویج کتاب و برنامه‌های فرهنگی می‌تپد. وقتی اطمینان حاصل می‌کند کتاب‌هایی که از طرف او به بچه‌های روستا اهدا شده در انباری گرد و خاک نمی‌خورند، خیلی زود خود را به آنجا می‌رساند و با شوق و ذوق، قاتی کودکان و نوجوانان کتابخوان می‌شود و کتاب می‌خواند...»‍

نامت به بلندای قامت دماوند استوار
کامبیز دیرباز که این روزها سریال «زخم کاری» را در شبکه نمایش خانگی در حال پخش دارد، ویدیویی از پرواز با هواپیما بر فراز کوه دماوند را منتشر کرده و نوشته: «نامت به بلندای قامت دماوند استوار، ایرانم!»


خبر نیکی کریمی از همکاری با بیتا فرهی
نیکی کریمی بازیگر سینما، با انتشار تصویری نوشت که «بیتا فرهی در فیلمی که سال گذشته به نام «زمانی در ابدیت» تهیه کرده، بازی کرده است. این بازیگر مشهور سینما نوشته: «چقدر سخت است این روزها... غم از دست دادن این عزیزان داریوش مهرجویی و بعد هم بیتا فرهی. خانم فرهی در آخرین فیلمی که سال گذشته تهیه کردم، بازی کرد. برایش راحت نبود اما با اینکه ناخوش بود، آمد. خانم بود... بی‌ادا و با متانت بازی کرد و رفت. بی‌حاشیه، سر به زیر و مؤدب...دنبال چیزی نبود که میان گپ‌های کوتاه اتاق گریم بخواهد پیدا کند، دنیا دیده و دنیا گشته بود...»

جستجو
آرشیو تاریخی