اعلام آخرین جزئیات ورود 791 واگن چینی

اولین رام‌ کامل قطار در زمان مقرر تحویل داده می شود

شهردار تهران درخصوص جزئیات ورود 791 واگن چینی، گفت: طراحی این واگن‌ها از قبل آغاز شده است تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.
به گزارش فارس، علیرضا زاکانی افزود: توانستیم زمان تولید اولین سری از واگن‌ها را با موافقت طرفین از ۲۳ ماه به حدود یک‌سال کاهش دهیم. همان‌طور که قبلاً اعلام شد سال آینده اولین رام‌ وارد تهران می‌شود. در حال حاضر قرارداد تولید واگن‌ها وارد مرحله اجرایی شده و براساس متن قرارداد، باید اولین رام‌ کامل قطار در زمان مقرر به تهران تحویل داده شود.
شهردار تهران، درباره آخرین وضعیت خرید هزار دستگاه اتوبوس ۱۲ متری و هزار دستگاه اتوبوس ۱۸ متری با سوخت پاک، گفت: در حال حاضر در مرحله انتخاب شرکت‌های تولیدکننده و انتخاب نوع اتوبوس‌ها هستیم.
شهردار تهران تصریح کرد: ما در سفر به چین از پنج شرکت تولیدکننده بازدید داشتیم. سه شرکت تولیدکننده اتوبوس، یک شرکت تولیدکننده ون و دیگری تولیدکننده سواری بود. وی با بیان اینکه انتخاب اتوبوس‌های جدید تهران، منحصر به این پیشنهادات نیست و در حال بررسی دیگر پیشنهادات نیز هستیم، یادآور شد: یک تیم کاری برای نهایی کردن مذاکرات از چین وارد ایران شده است. تلاش می‌کنیم تا در روزهای آینده با اعمال نظر کارشناسی، انتخاب اتوبوس‌ها نهایی شود.
زاکانی درباره تأمین اعتبارات ارزی خرید این اتوبوس‌ها گفت: امیدواریم مدل تأمین مالی موردنیاز با کمک و مصوبات بانک مرکزی به نتیجه برسد و در آینده نزدیک بتوانیم اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و ون‌های برقی جدید را در سطح شهر ببینیم.

جستجو
آرشیو تاریخی