مرور

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه عنوان کرد
نصب نقطه‌یاب بومی برای کاهش حوادث جاده‌ای
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: نصب نقطه‌یاب بومی روی خودروها نقش قابل‌توجهی در کاهش آمار حوادث و تخلفات جاده‌ای خواهد داشت.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، اصغر جهانگیر در نشست روز گذشته شورای عالی قوه قضائیه، افزود: ما در تلاش هستیم که با هم‌افزایی و تعامل با بخش‌های ذیربط، اقدامی صورت گیرد تا نقطه‌یاب بومی ساخته شده توسط متخصصان کشور روی همه خودروها نصب شود. مطمئناً این اقدام نقش قابل‌توجهی در کاهش آمار حوادث و تخلفات جاده‌ای خواهد داشت.
وی ضمن اشاره به تأکیدات رئیس دستگاه قضا به بخش‌های ذی‌ربط در راستای کاهش حوادث و تصادفات ترافیکی و جاده‌ای، از برگزاری جلسات متعدد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با فراجا، شرکت‌های بیمه و خودروسازان به منظور تحقق این مقوله خبر داد و گفت: امروز در دنیا بحث تصادفات جاده‌ای به سمت هوشمندسازی رفته است، به نحوی که با قرار گرفتن نقطه‌یاب در خودروها، تخلفات آنها به‌صورت برخط به پلیس گزارش داده می‌شود.

معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش:
اجرا نشدن زنگ ورزش
در مدارس تخلف است
معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای زنگ ورزش در مدارس، تکلیف و اجباری است، گفت: ۲ زنگ ورزش در هفته برای دانش‌آموزان درنظر گرفته شده که اگر در مدارس اجرا نشود، تخلف محسوب می‌شود.
به گزارش ایرنا، صادق ستاری‌فرد، در پاسخ به این پرسش که چرا معلمان ابتدایی زنگ ورزش را اجرا نمی‌کنند، گفت: ساعت موظفی معلم ابتدایی و ساعت دروس هفتگی این دانش‌آموزان ۲۴ ساعت است و زنگ ورزش هم مانند درس هنر جزو تکالیف معلم ابتدایی محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه توانمندسازی معلمان ابتدایی و آموزگاران برای اجرای هر چه بهتر درس تربیت بدنی در دستور کار است، ادامه داد: تلاش این است که آموزش‌ها و توانمندی را به سمت صدور گواهی ببریم. باید بدانیم که چه تعداد از معلمان به توانمندی و مهارت لازم رسیده‌اند و چه تعداد هم نیاز به کار دارند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:
تشریفات قانونی برای فروش اموال توقیفی قاچاقچیان باید سرعت گیرد
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان طی دو تا سه سال گذشته، حدود ۸ برابر شده و این دستاورد خوبی برای بازدارندگی است.
به گزارش ایسنا، دکتر اسکندر مؤمنی در سفر یک روزه خود به استان سیستان و بلوچستان در بازدید از پارکینگ مرکزی استان که مربوط به خودروهای مرتبط با پرونده‌های موادمخدر است، گفت: پارکینگ، باید محل توقف کوتاه مدت باشد و خودروها پس از تعیین تکلیف مقام قضایی در کمترین زمان ممکن بر اساس مسیر قانونی باید فروخته و واگذار شود تا اموال بیت‌المال دچار رسوبی و فرسودگی نشود. در سال‌جاری با همکاری دستگاه قضایی در استان سیستان و بلوچستان، یک هزار و ۱۸۷ دستگاه خودرو توقیفی و مصادره‌ای ظرف چند ماه گذشته، به مزایده گذاشته و پارکینگ تا حد زیادی تخلیه شد.

جستجو
آرشیو تاریخی