سلامت

اجرای برنامه «سلامت خانواده» در ۸۹ شهر دیگر
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افزایش تعداد شهرهای تحت پوشش برنامه «سلامت خانواده» به ۱۸۲ شهر، گفت: باقی مانده شهرها هم با جمعیتی حدود ۲۸ میلیون نفر، از اوایل اردیبهشت سال آینده وارد طرح می‌شوند.
به گزارش ایسنا، دکتر حسین فرشیدی درخصوص ادامه اجرای برنامه سلامت خانواده، افزود: تا پیش از اول آذرماه امسال، ۹۳ شهر (بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت) با حدود ۹میلیون نفر جمعیت در طرح سلامت خانواده فعال بودند، اما از اول آذرماه، ۸۹ شهر دیگر به برنامه سلامت خانواده اضافه شد. توزیع شهرهای این برنامه در کل کشور است و تقریباً می‌توان گفت که حالا مراکز استان‌ها با جمعیتی حدوداً ۲۸ میلیون نفر باقی‌مانده‌اند که به طرح اضافه شوند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خبرداد
پرداخت 70 درصد تعرفه بخش خصوصی برای بیماران اوتیسم
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، از پرداخت۷۰ درصد تعرفه بخش خصوصی برای بیماران مبتلا به اوتیسم خبر داد.
به گزارش مهر، محمدمهدی ناصحی با اشاره به اینکه این خدمات به بیمارانی ارائه می‌شود که نشان دار شده‌اند، افزود: تاکنون ۸۵۰۰ بیمار اوتیسم نشان‌دار شده‌اند و ۴ هزار نفر از این بیماران در ۶ ماهه اول سال‌جاری از این خدمات استفاده کرده‌اند.

در نشست بررسی فرصت‌های گردشگری سلامت اعلام شد
ایران در جذب گردشگر سلامت رتبه ۴۶ جهان را دارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی در توسعه گردشگری سلامت تأکید کرد.
به گزارش مهر، علیرضا زالی، در نشست بررسی فرصت‌های گردشگری سلامت، با اشاره به اینکه هم‌اندیشی بخش‌های پرتوان خصوصی با دانشگاه در حوزه سلامت، می‌تواند منجر به رشد این حوزه شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های علمی، آموزشی، درمانی و گردشگری باید به عنوان بسته‌ای ویژه از سوی شرکت‌های ثبت شده و قانونی به گردشگران خارجی معرفی شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: همکاری دانشگاه با آژانس‌های فعال در حوزه جذب توریسم سلامت فرصت بی‌بدیلی را برای ارتقای هر دو حوزه فراهم می‌کند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت:
«مکمل یاری» برای کودکان زیر ۲ سال رایگان است
مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کمبود ریزمغذی‌ها موجب افزایش موارد ابتلا به بیماری‌ها، اختلال در رشد کودکان، کاهش بهره هوشی و کاهش توانمندی ذهنی و جسمی کودکان می‌شود. برای پیشگیری از این امر، طرح مکمل یاری به صورت رایگان در مراکز درمانی در حال اجراست.
به گزارش ایرنا، احمدرضا اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه اثرات نامطلوب فقر آهن در دوران جنینی و ۲ سال اول زندگی کودک بر رشد و تکامل مغزی غیرقابل جبران است، تصریح کرد: اگرچه کمبود آهن می‌تواند در تمام مراحل زندگی سبب کاهش قدرت ادراک و یادگیری شود، ولی اثرات نامطلوب کم خونی در دوران شیرخوارگی و اوایل کودکی غیر قابل جبران است. تکامل و هماهنگ شدن حرکات کودکان کم خون، به تأخیر می‌افتد و این کودکان در مدرسه نیز یادگیری کمتری دارند.
به گفته وی، ضریب هوشی این کودکان ۵ تا ۱۰ امتیاز کمتر از حد طبیعی برآورد شده است. در کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن میزان ابتلا به بیماری‌های عفونی بیشتر است زیرا سیستم ایمنی آنها قادر به مبارزه مؤثر با عوامل بیماری زا نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی