صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل - ۰۷ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل - ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

آن سوی خبر

پیمان ۱۸ کشور
 برای توسعه هوش مصنوعی ایمن
۱۸ کشور نخستین توافقنامه بین‌المللی برای امن نگه داشتن هوش مصنوعی را امضا کردند.
به گزارش مهر، با رونمایی از یک سند ۲۰ صفحه‌ای، ۱۸ کشور توافق کردند تا شرکت‌هایی را که هوش مصنوعی طراحی و استفاده می‌کنند ملزم سازند که این فناوری را به شیوه‌ای توسعه دهند یا به کار گیرند که امنیت مشتریان و در مقیاس وسیع‌تر عموم مردم خدشه‌دار نشود. این توافقنامه الزام‌آور نیست و در حقیقت بیشتر حاوی توصیه‌هایی مانند رصد سیستم‌های هوش مصنوعی برای وجود سوءاستفاده، حفاظت از داده‌ها در مقابل دستکاری و آزمایش تهیه‌کنندگان نرم‌افزار است.علاوه بر امریکا و انگلیس، کشورهایی همچون آلمان، ایتالیا، جمهوری چک، استونی، لهستان، استرالیا، شیلی، نیجریه و سنگاپور هم این توافقنامه را امضا کردند.

قوانین جدید برای پلتفرم‌های دیجیتالی در استرالیا
دیده‌بان رقابت استرالیا در واکنش به رشد سریع پلتفرم‌های دیجیتالی مانند آمازون، اپل، گوگل، متا و مایکروسافت در این کشور، خواستار قوانین رقابت جدید برای آنها شد.
به گزارش ایسنا، جینا کاس-گوتلیب، رئیس کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا اظهار کرد: اصلاحات پیشنهادی ما شامل فراخوانی برای حمایت از مصرف‌کننده مورد هدف و شیوه‌نامه‌های خدمات خاص برای جلوگیری از رفتار ضدرقابتی توسط پلتفرم‌های دیجیتالی خاص است.
رگولاتور استرالیایی همچنین تعهدات اجباری جدیدی برای تمام پلتفرم‌های دیجیتالی برای برخورد با کلاهبرداری‌ها، برنامه‌های مضر، بررسی‌های جعلی، از جمله الزامات اطلاعیه و اقدام و احراز هویت قوی‌تر کاربران تجاری و بازبینی‌ها، پیشنهاد کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی