صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و نه - ۰۶ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و نه - ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

اروپا به دنبال دسترسی مستقل به فضا

موشک «آریان ۶» آژانس فضایی اروپا آزمایش آتش ثابت طولانی مدت خود را تکمیل کرد و به این ترتیب گامی اساسی برای ایمن کردن دسترسی مستقل اروپا به فضا برداشته شد.
به گزارش ایسنا، در یک پیشرفت تاریخی برای اکتشاف فضایی اروپا، آژانس فضایی اروپا(ESA) از تکمیل موفقیت آمیز آزمایش آتش ثابت طولانی مدت موشک «آریان ۶» خبر داد. این آزمایش شامل یک آزمایش اشتعال موتور به مدت بیش از هفت دقیقه بود که طی آن موتور مرحله اصلی موشک که یک جزء ضروری است و موشک را به فضا می‌برد، روشن شد.
موشک آریان ۶ یک وسیله نقلیه پرتابی است که توسط آریان‌گروپ تحت نظارت آژانس فضایی اروپا ساخته شده‌ است و پس از اتمام توسعه، به جدیدترین عضو در خانواده وسایل نقلیه پرتابی آریان(Ariane) تبدیل می‌شود. انگیزه توسعه موشک آریان ۶ جایگزین کردن آن با موشک آریان ۵ با هزینه‌ نصف و امکان دو برابر شدن تعداد پرتاب‌های هر ساله است.
حالا مدل آزمایشی این موشک که روی سکوی پرتاب در گویان فرانسه قرار گرفته بود، تحت یک تمرین کامل قرار گرفت که شرایط یک پرواز واقعی را شبیه‌سازی می‌کرد. به گفته محققان آژانس فضایی اروپا این تمرین، یک نقطه عطف پس از سال‌ها طراحی، برنامه‌ریزی، آماده‌سازی، ساخت و کار سخت برخی از بهترین مهندسان فضایی در اروپاست.
جستجو
آرشیو تاریخی