ورزش ایران

نبرد تمام‌ایرانی در تاتامی پرتغال
تاتامی آخرین مرحله لیگ سری A کاراته در سال 2023 امروز میزبان نبردی تمام‌ایرانی در فینال وزن مثبت 84 کیلوگرم خواهد بود.  در اولین روز این مسابقات که به میزبانی پرتغال برگزار می‌شود، سجاد گنج‌زاده  دارنده مدال طلای المپیک 2022 توکیو در گام اول حریفی از اسلوونی را 7-1 شکست داد و در ادامه هم با برد 1-0 مقابل کاراته‌کای ایتالیا، برد 3-1 مقابل حریف اوکراینی و شکست 3-1 نماینده ترکیه به نیمه‌نهایی رسید. او در این مرحله هم با نتیجه‌ای قاطع حریف آلمانی را 9-1 درهم کوبید تا به فینال این وزن صعود کند. صالح اباذری دیگر نماینده وزن مثبت 84 کیلوگرم ایران هم بعد از استراحت در دور اول، در ادامه نماینده اسلواکی را 4-2 شکست داد. اباذری همچنین  1-0 کاراته‌کا فرانوسوی را کنار زد و در یک چهارم نهایی هم 3-2 نماینده پرتغال را از پیش رو برداشت. او در نیمه‌نهایی دیاس اناربیکوف قهرمان امیدهای آسیا را 6-1 به زانو درآورد و به فینال این وزن رسید تا امروز در مبارزه‌ای تمام‌ایرانی مقابل حریف همیشگی خود سجاد گنج‌زاده قرار بگیرد. مبینا کاویانی، ملی پوش وزن منفی 68 کیلوگرم هم در حالی که با مبارزاتی خوب کاراته‌کاهایی از آندورا، فرانسه و سوئد را شکست داد، در نیمه‌نهایی نتیجه را به سارا کریودا واگذار کرد و از صعود به فینال بازماند. او امروز برای کسب برنز مقابل لئا وکوجا از کرواسی قرار خواهد گرفت.

پاس گل و گلزنی نوراللهی
احمد نوراللهی هافبک لژیونر فوتبال کشورمان که در الوحده توپ می‌زند، دیروز بازی درخشانی را در ترکیب تیمش به نمایش گذاشت. در هفته هشتم لیگ برتر امارات، الوحده که نوراللهی را در ترکیبش داشت، از ساعت 16:15 دیروز مقابل الامارات قرار گرفت که این دیدار 4-1 به سود الوحده به پایان رسید. نوراللهی پاس گل اول تیمش را در دقیقه 46 روی یک ارسال خوب از سمت راست به عمر خربین داد و در دقیقه 52 هم گل دوم الوحده را روی توپ برگشتی و با یک شوت خوب به ثمر رساند. گوانچا (58) و اسماعیل مطر (85) گل‌های سوم و چهارم الوحده را زدند. نوراللهی که اخیراً به‌خاطر ناراحتی از شرایط خود در تیم ملی و ترک تهران به سمت امارات حاشیه‌ساز شده بود، با گلزنی و دادن پاس گل در این بازی، نشان داد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

کوراش‌کاران راهی عشق آباد شدند
کوراش‌کاران ایرانی برای حضور در مسابقات جهانی عازم ترکمنستان شدند. سعید طالبی‌نیا در وزن منفی 60 کیلوگرم، مجید وحید بریمانلو در وزن منفی 66 کیلوگرم، الیاس پاکدل در وزن منفی 73 کیلوگرم، رامین احمدزاده در وزن منفی 81 کیلوگرم، مسعود قوی‌بازو در وزن منفی 90 کیلوگرم، حامد رشیدی در وزن منفی 100 کیلوگرم و ابوالفضل ترابی در وزن مثبت 100 کیلوگرم با هدایت الیاس علی‌اکبری و زهرا باغچقی، آرزو سلیمی، پردیس عیدی‌وندی، طاهره آذرپیوند، دنیا آقایی، صبا کرمعلی و فاطمه برمکی با هدایت محبوبه خورشیدی ترکیب تیم ملی در عشق آباد را تشکیل می‌دهند. این مسابقات از فردا شروع و تا هفت آذر ادامه خواهد داشت.

برنامه تیم ملی مشخص شد
تیم ملی فوتبال کشورمان که در گروه C جام ملت‌های آسیا در کنار امارات، فلسطین و هنگ کنگ قرار گرفته از ۱۱ دی اردوی نهایی خود را برای این مسابقات آغاز می‌کند. طبق اعلام مهدی نبی، مدیر تیم ملی ۱۲ دی آخرین فرصتی است که AFC برای معرفی فهرست ۲۳ نفره نهایی تیم‌ها در نظر گرفته است. ملی‌پوشان لیگ برتری و لژیونر کشورمان تا ۱۷ دی در تهران تمرینات خود را ادامه داده و هجدهم این ماه راهی قطر می‌شوند. شاگردان امیر قلعه‌نویی ۱۹ دی، بازی دوستانه‌ای را پشت درهای بسته کمپ الریان قطر مقابل اندونزی برگزار کرده و یکشنبه بیست و چهارم در اولین بازی‌شان مقابل فلسطین قرار می‌گیرند. آنها در دو دیدار بعدی خود در روزهای ۲۹ دی و ۳ بهمن به مصاف هنگ کنگ و امارات می‌روند.

ماجرای اختلاف آل‌کثیر  و مورایس

سپاهان در حالی در آخرین دیدار تیمش در لیگ برتر توانست استقلال خوزستان را 3-1 شکست دهد که ژوزه مورایس سرمربی زردپوشان اصفهانی، پیش از این دیدار تصمیم گرفت روی نام عیسی آل کثیر خط بکشد. باشگاه سپاهان در این رابطه اعلام کرد که میان مورایس و آل کثیر سوءتفاهم پیش آمده که این مسأله حل خواهد شد اما به گزارش ایسنا، علت به وجود آمدن این اتفاق حاشیه‌ای این است که آل کثیر، خیلی دوست داشت در بازی با پرسپولیس مقابل تیم سابقش قرار بگیرد اما مورایس از او در زمین استفاده نکرد و همین مسأله باعث به وجود آمدن چنین اختلافی شد. مورایس هم پس از متوجه شدن از ناراحتی آل کثیر از بازی نکردنش برابر پرسپولیس، او را از لیست تیمش در برابر استقلال خوزستان خط زد. حالا و با این شرایط، باید دید آل کثیر در لیست سپاهان برای تقابل با نیروی هوایی قرار می‌گیرد یا خیر.

جستجو
آرشیو تاریخی