صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و هشت - ۰۵ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و هشت - ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

اخبار

میراث آریا

مسلم شجاعی، سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی گفت: بهره‌مندی از همکاری‌های چندجانبه با گسترش روابط گردشگری در پی شبکه‌سازی میان کشورهای عضو سازمان شانگهای یا SCO ایجاد خواهد شد.

 

میراث آریا

سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آیین پایانی جشنواره اقوام ایران‌زمین در گرگان گفت: برخی تصور می‌کنند به زور باید همه را یکسان کنند اما نباید بشود. این کار را ۷۰سال قبل کمونیست‌ها کردند، موفق نبودند و از هم فروپاشیدند. غربی‌ها و امریکایی‌ها نیز با ایده‌های جدیدشان دنبال یکسان‌سازی هستند، جوانان عزیز ما که اهل مطالعه هستند بدانند، یکسان‌سازی یکی از توطئه‌های غربی است که حتماً شکست خواهد خورد.

 

ایلنا

داریوش گلعلی‌زاده، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌‌زیست بابیان اینکه ایران سالانه ۵میلیارد دلار به‌دلیل فلرسوزی دچار عدم‌النفع اقتصادی می‌شود، گفت: روزانه ۴۲میلیون متر مکعب مشعل‌سوزی در سطح کشور انجام می‌شود و هر سال به اندازه کل میزان صادرات گاز طبیعی کشور، گازهای قابل‌استحصال از طریق فلرسوزی به هدر می‌رود.

 

میراث آریا

مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری آذربایجان غربی در کنار فرستادن مسافر به کشورهای همسایه برای جذب گردشگران این کشورها در استان نیز باید فعال شوند.

 

ایلنا

عبدالمجید نورتقانی، مدیر پایگاه میراث جهانی گنبد قابوس از مخاطراتی که این برج با آن روبه‌روست گفت و به ترک‌هایی اشاره کرد که بیش از ۲۰ سال است روی بنا وجود دارند و فعال هم نیستند.

 

ایسنا

 ابوالقاسم مقیمی، معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم بر تأثیر تولید کفش ماشینی در حوزه اقتصاد گردشگری و زیارت تأکید و تصریح کرد: به صنعت کفش ماشینی و فرآورده‌های مرتبط با آن، می‌توان به‌‌عنوان یکی از سوغاتی های هدف استان قم توجه کرد.

 

میراث آریا

ولی جهانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از ثبت ملی «میراث یخچالی بغروبند و مناطق مجاور» واقع در غرب استان در فهرست میراث طبیعی کشور خبر داد.

 

میراث آریا

سعید شاهرخی، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: سه بنای تاریخی جنوب استان کرمان با اعتباری معادل یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در حال مرمت است

جستجو
آرشیو تاریخی