پرواز پرسپولیس به عربستان به یکباره لغو شد

ایرلاین سرخ‌ها مجوز نداشت!

پرسپولیسی‌ها که خود را برای دیدار حساس ششم آذر در لیگ قهرمانان آسیا برابر النصر آماده می‌کنند، روز پنجشنبه در ورزشگاه شهید کاظمی، جشن سالروز 60 سالگی باشگاه خود را برگزار کردند. به همین مناسبت، رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همراه با اسطوره‌های باشگاه، محمود خوردبین و حسینعلی کلانی راهی محل تمرین سرخپوشان شدند تا جشن کوچکی را به اتفاق اعضای تیم برگزار کرده و برای آنها، آرزوی موفقیت کنند.
کلانی در جریان این حضور، خطاب به اعضای تیم گفت: «شما تا همین‌جا، کارهای خیلی بزرگی برای این باشگاه پرافتخار انجام داده‌اید.
ما همیشه قدردان زحمات شما هستیم. می‌دانیم که تحت چه شرایط سختی همیشه تلاش کرده‌اید نام پرسپولیس را در اوج نگه‌ دارید. در این مسابقه هم مثل همیشه با تمام توان به میدان خواهید رفت و امیدوارم به یاری خدا با کسب نتیجه دلخواه، باز هم دل هواداران را شاد کنید.»
با پایان این جلسه تمرینی، قرار بود کاروان پرسپولیس دیروز راهی عربستان شود تا آماده بازی با النصر شود اما در اقدامی عجیب این پرواز لغو شد! اعضای پرسپولیس از ساعات ابتدایی صبح دیروز در فرودگاه حضور داشتند تا با پرواز اختصاصی ساعت 10:30 تهران را به مقصد ریاض ترک کنند اما به سرخ‌پوشان اعلام شد به دلیل صادر نشدن مجوز فرود هواپیمای پرسپولیس در فرودگاه ریاض، این پرواز انجام نخواهد شد و آنها باید راهی منازل خود شوند. موضوعی که ناراحتی یحیی گل‌محمدی را هم در پی داشت و سرمربی پرسپولیس به شاگردانش اعلام کرد که خود را برای یک جلسه تمرینی از ساعت 16  روز جمعه آماده کنند.
اما پرواز دیروز سرخپوشان در شرایطی لغو شد که دو سال پیش و زمانی که قرار بود پرسپولیس 21 مهر ماه برای بازی با الهلال به عربستان برود، این پرواز بعد از پنج ساعت معطلی قرمزها در فرودگاه لغو شد. حالا هم در شرایطی که هماهنگی برای پرواز پرسپولیس به ریاض انجام شده و ویزای تمام مسافران نیز به دست باشگاه پرسپولیس رسیده بود اما در نهایت عربستان اعلام کرد که اجازه فرود به پرواز سرخ‌پوشان را نمی‌دهد. نکته مهم اینکه پرسپولیس قصد داشت با پرواز اختصاصی و هواپیمای منقش به لوگوی این باشگاه راهی ریاض شود و حتی برنامه تمرینی و استقرار در هتل نیز برنامه‌ریزی شده بود اما در آخرین لحظه دولت عربستان اجازه فرود نداد.
به گزارش فارس، با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که دلیل لغو پرواز پرسپولیس به عربستان، ایرلاینی بوده که سرخ‌پوشان قصد استفاده از آن‌را داشتند. چرا که طبق قوانین کشور عربستان، فقط پروازهای برخی خطوط هوایی ایران مجوز فرود در فرودگاه‌های این کشور را دارند که معمولاً هم پرواز حجاج را انجام می‌دهند و ایرلاین‌های دیگر مجوز فرود ندارند و ایرلاینی هم که قرار بود سفر کاروان پرسپولیس با آن انجام شود، مجوز فرود در عربستان را نداشت.
به نظر می‌رسد مسئولان باشگاه پرسپولیس به دلیل ارزان‌تر بودن این ایرلاین برای پرواز چارتر روز جمعه، از این شرکت هواپیمایی قصد استفاده داشتند ولی ساعت 3 بامداد دیروز از سوی طرف عربستانی به پرسپولیسی‌ها اعلام شده که آنها قادر به فرود در عربستان با این ایرلاین نیستند. پس از این اتفاق، مسئولان باشگاه پرسپولیس به تکاپو افتادند تا یک ایرلاین دیگر که مجوز فرود در دیروز فرودگاه‌های عربستان را دارد، جایگزین این پرواز کنند. سایت باشگاه پرسپولیس هم در این‌باره نوشت: «رایزنی‌های مسئولان باشگاه ادامه دارد تا مجوز لازم، صادر گردد تا کاروان پرسپولیس بتواند [امروز] با پرواز چارتر خود راهی عربستان شود.»

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و سیصد و سی و هفت
 - شماره هشت هزار و سیصد و سی و هفت - ۰۴ آذر ۱۴۰۲