صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و هفت - ۰۴ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و هفت - ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

استقلال در هفته یازدهم به ذوب آهن رسید

جنگ خوب‌ها در فولادشهر

حامد جیرودی
خبر‌نگار

بازی ذوب آهن و استقلال، از آن دست دیدارهایی است که بسیاری از علاقه‌مندان فوتبال ایران، در انتظار تماشای آن هستند. این دو تیم در حالی از ساعت ۱۷:۳۰ امروز در ورزشگاه فولادشهر، یکی از دیدارهای هفته یازدهم لیگ برتر را برابر هم برگزار می‌کنند که هر دو در شرایط خوبی به سر می‌برند و این نوید یک بازی فنی و تاکتیکی را می‌دهد. گاندوها در این فصل محمد ربیعی را به عنوان سرمربی روی نیمکت‌شان دارند که قبل از شروع فصل به یکی از گزینه‌های اصلی سرمربیگری استقلال تبدیل شده بود اما در نهایت این جواد نکونام بود که هدایت آبی‌پوشان پایتخت را برعهده گرفت و حالا تقابل ربیعی با استقلالی‌ها به یکی از نکات جذاب این مسابقه تبدیل شده است.
البته ربیعی تاکنون بردی برابر استقلال نداشته است، درست مانند نکونام که هنوز نتوانسته در لیگ برتر، ربیعی را شکست بدهد و این موضوع پیش‌بینی این مسابقه را سخت‌تر می‌کند. با این حال، نکته‌ای که درباره ربیعی وجود دارد، این است که او در ذوب آهن هم توانسته تفکراتش را جا بیندازد و شاگردان او در چهار دیدار اخیرشان به سه برد و یک تساوی دست یافته‌اند. سبز و سفیدپوشان اصفهانی در آخرین مسابقه خود در قائمشهر مقابل نساجی به برد 2-1 رسیدند تا 18 امتیازی شوند. ذوبی‌ها حالا باید در دیداری سخت برابر استقلالی به میدان بروند که  با 22 امتیاز در صدر جدول هستند و می‌خواهند با موفقیت در این مسابقه، جایگاه نخست‌شان را بهبود بخشند. شاگردان نکونام که در آخرین بازی‌شان برابر تراکتور به پیروزی 2-0 رسیدند، امیدوارند بعد از پایان تعطیلات لیگ که به خاطر بازی‌های تیم ملی در مقدماتی جام جهانی دو هفته‌ای تعطیل بود، بتوانند روند خوب گذشته خود را ادامه دهند. جالب است بدانید با بازگشت زبیر نیک نفس و پیمان بابایی، نکونام تیم کاملی را در اختیار دارد و دستش برای انتخاب ترکیب اصلی در تمام خطوط باز است و تنها محمدحسین مرادمند را در اختیار ندارد که در بازی با تراکتور مصدوم شد و مدتی باید دور از میادین باشد. در سمت مقابل و در آستانه این مسابقه، سبحان خاقانی بازیکن سابق استقلال که این فصل در ذوب آهن حضور دارد، رباط صلیبی‌اش دچار پارگی شد تا این بازی و بازی‌های بعد ذوب آهن در ادامه فصل را از دست بدهد. ذوب آهن و استقلال تاکنون در 74 مسابقه به مصاف هم رفته‌اند که سهم استقلال 34 برد و سهم ذوب آهن 20 برد بوده و 20 بازی نیز مساوی شده است. این دو تیم 44 بار هم در لیگ برتر مقابل هم قرار گرفته‌اند که استقلال 17 و ذوب آهن 12 بار به پیروزی رسیده‌اند و 15 بازی هم مساوی شده است. در مجموع این دیدارها، استقلال 52 گل و ذوب‌آهن 42 گل به ثمر رسانده‌اند. آخرین مسابقه دو تیم 11 فروردین امسال برگزار شد که با برتری 2-0 آبی‌پوشان پایتخت به پایان رسید. در کل ذوب‌آهن چند فصلی است که روزگار خوبی برابر استقلال ندارد و فقط یکی از 10 رویارویی آخرش برابر آبی‌ها را برده است اما حالا با توجه به وضعیت خوبی که دارد، باید دید می‌تواند ناکامی‌های قبلی برابر استقلال را جبران کند یا باز هم آبی‌ها دست پر از نصف جهان باز می‌گردند.

 

برش

ادامه کاهش قراردادها در استقلال

محدودیت در سقف قرارداد باعث شده استقلال از ابتدای فصل جاری برای جذب برخی از بازیکنان و مربیان خود با مشکل روبه‌رو شود. به همین خاطر چند هفته پیش جواد نکونام سرمربی و تعدادی از بازیکنان استقلال بخشی از قراردادهای خود را کم کردند تا گوستاوو بلانکو مهاجم آرژانتینی استقلال بتواند در لیگ برتر به میدان برود. با این حال سسما مربی بدنساز استقلال و مهدی هاشمی‌نسب مربی این تیم همچنان برای نشستن روی نیمکت مشکل داشتند. این موضوع باعث شد تا آرش رضاوند، صالح حردانی، محمد نوازی، کیانوش رحمتی و حمیدرضا رجبی هم قراردادهای خود را کاهش دهند تا مشکل نشستن آنها روی نیمکت استقلال حل شود. اما فرشید طاهری مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ اعلام کرد: «هنوز از سوی باشگاه استقلال اقدام لازم برای صدور کارت مربیگری هاشمی‌نسب انجام نشده و این مربی تا زمانی که مدارکش به ما نرسد، نمی‌تواند روی نیمکت استقلال بنشیند.» این در شرایطی است که اقدامات لازم برای حضور هاشمی‌نسب بر روی نیمکت استقلال انجام و مدارک و قرارداد این بازیکن بارگذاری شده بود اما با توجه به اینکه علی خطیر مدیرعامل استقلال، خارج از ایران به سر می‌برد، مهر و امضای او زیر برگه‌ اصلی باقی مانده بود. به گزارش ایرنا، حالا با بازگشت خطیر به ایران، او امروز اقدامات لازم را انجام داده و با امضا و زدن مهر به قرارداد هاشمی‌نسب زمینه را برای صدور کارتش فراهم می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی