مرور

معاون وزیر آموزش و پرورش:
کیفیت آموزش در مناطق محروم ارتقا می‌یابد
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از ارائه آموزش‌هایی به دانش‌آموزان روستایی به منظور ارتقای کیفیت آموزشی این دانش‌آموزان خبر داد و گفت: هدف از این کار جلوگیری از مهاجرت خانواده‌ها و دانش‌آموزان روستایی از روستاها به شهرها به منظور دسترسی به آموزش باکیفیت است.
به گزارش ایسنا، احمد محمودزاده، با بیان اینکه قرار است با تدابیر اندیشیده شده، کیفیت آموزش دانش‌آموزان مناطق محروم در روستاها ارتقا یابد، اظهار کرد: این کار از طریق آموزش‌هایی که به این دانش‌آموزان خواهیم داد، انجام می‌شود. در این مسیر فقط ارتقای نمرات دروس دانش‌آموزان مد نظر نیست و امور پرورشی و تربیتی نیز در دستور کار است. این آموزش‌ها در بستر مدارس هیأت امنایی و از طریق شرکای دیگر آموزش و پرورش اعم از خانواده‌ها و گروه‌های مردمی و جهادی به دانش‌آموزان روستایی ارائه داده می‌شود.
وی در خصوص پیشنهاد استقرار نظام آموزشی سه لایه به منظور جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان روستایی که از سوی وزارت کشور به آموزش و پرورش ارائه داده شده است، تصریح کرد: بخشی از دانش‌آموزان روستایی به دلایل مختلف اعم از ناتوانی جسمی امکان حضور در مدارس برای تحصیل را ندارند. ما با همکاری ثبت احوال اسامی این دانش‌آموزان را شناسایی کردیم و تعداد و اسم دانش‌آموزانی که ترک تحصیل کرده‌اند مشخص شده است.
 
معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه:
۸۰درصد جلسات تحقیق و بررسی از متهم آنلاین برگزار می‌شود
معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: ۸۰ درصد جلسات تحقیق و رسیدگی به صورت آنلاین برگزار می‌شود و متهم و زندانی طبق روال قدیم اعزام نمی‌شوند.
به گزارش ایسنا، محمد کاظمی فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه دیروز در نشست مسئولان بسیج دانشجویی درباره مسائل اساسی کشور در دانشگاه امیر کبیر، افزود: در بخشی از حکم رئیس قوه قضائیه تضمین دسترسی آسان و رایگان به خدمات آورده شده است و همچنین در سند تحول قضایی یکی از مهمترین موارد موضوع فناوری است؛ به طور کلی بیش از ۵۰ درصد از تکالیف قوه قضائیه بدون فناوری امکان‌پذیر نیست. وی گفت: به منظور کاهش اطاله دادرسی، حقوق زندانی و بحث‌های مربوط به امنیت، مرکز آمار و فناوری با در اختیار قرار دادن ابزار ویدیو کنفرانس روال سنتی را تغییر داد؛ فرایندهای سنتی نیز بدان واسطه تغییر کرد. تا این لحظه میزان اعزام و بدرقه الکترونیک زندانی ۸۰ درصد است.   وی در مورد ابلاغ الکترونیک گفت: سابقاً ابلاغ توسط مأمور انجام می‌شد. جدا از بحث کرامت فرد بحث اتلاف زمان و هزینه را نیز در نظر بگیرید. امروزه ابلاغ الکترونیک شده است و این تنها یک نرم‌افزار نیست بلکه فرایند ابلاغ را نیز تغییر داده‌ایم.
معسر نمی‌تواند دسته چک بگیرد
 کاظمی فرد به دعوای اعسار اشاره کرد و گفت: طبق قانون چک اگر کسی معسر بود و این درخواست را داد، دیگر نمی‌تواند چک صادر کند و دسته چک هم نمی‌تواند داشته باشد. در اعتبار سنجی‌ها مثلاً برای دریافت وام وقتی فرد اعلام اعسار می‌کند دیگر نمی‌تواند وام پرداخت کند که درخواست آن را بدهد و این‌ها همه در سیستم‌های اعتبار سنجی به صورت اشتراکی داده‌سازی شده است.
رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه افزود: سامانه اعتبار معاملاتی به پلتفرم‌های معاملاتی مثل خودرو متصل است و بدین‌گونه، اگر فردی طبق قانون، ممنوع المعامله، مهجور، متوفی فرضی و ورشکسته شناسایی شده است، به آن پلتفرم‌ها اطلاع داده می‌شود که او نمی‌تواند معامله کند. اگر کسی محکومیت مالی اجرا نشده داشته باشد مجوزی برای او صادر نمی‌شود و این همان تبادل داده است که از وقوع جرایم جلوگیری می‌کند.