صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و پنج - ۰۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و پنج - ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

ثانیه‌ها برد را برای مهرام ارمغان آورد

کوهیان: لیگ فوق العاده سختی است

پریسا غفاری
خبر‌نگار

در حساس‌ترین بازی هفته پنجم لیگ برتر بسکتبال شهرداری گرگان در ثانیه‌های پایانی به برد رسید. هفته‌ای که نتایج آن شگفت‌انگیز بود و محمد سیستانی، سرمربی جوان مس کرمان، کاله آمل را در خانه آن‌هم با یک امتیاز اختلاف برد به نحوی که علی آرزومندی، سرمربی کاله هم اذعان داشت که تیمش مستحق برد نبود.
اما شهرداری گرگان به لطف درخشش نورد پله و سینا واحدی توانست مهرام را در خانه 84 81- مغلوب کند. هر چند این مسابقه جذاب و تماشایی خالی از حاشیه نبود، محمد جمشیدی از تیم مهرام تهران که با کسب ۳۳ امتیاز، ۵ پاس گل و کارایی ۳۰، بهترین بازیکن زمین شد در دقایق پایانی بازی دو خطای متوالی روی او انجام شد که از دید داور پنهان ماند و باعث شد این بازیکن اعتراض زیادی کند. چرا که زدن پرتاب‌های پنالتی در آن دقایق حتی می‌توانست نتیجه بازی را برگرداند.
در کوارتر دوم هم به‌هنگام تایم اوت تیم مهرام، ارسلان کاظمی کاپیتان شهرداری گرگان بالای سر بازیکنان تهرانی می‌رود و به سخنان مربی مهرام گوش می‌دهد تا جو آنها را به‌هم بریزد.
 البته مصطفی‌هاشمی سرمربی شهرداری درباره این‌کار بازیکن خود گفت:«برای تیم من هم پیش آمده است. به نظر من شوخی و شیطنت است و باید به اصل مطلب برسیم. بازی خوبی از نظر نتیجه و هیجان بود، چنین بازی‌هایی هوادار را جذب می‌کند و اسپانسرها به بسکتبال رو می‌آورند. چنین صحبت‌هایی خیلی مهم نیست.»
فرزاد کوهیان سرمربی تیم مهرام هم بعد از پایان بازی تماشایی شاگردانش برابر تیم پرستاره گرگانی‌ها آن‌هم با یک بازیکن خارجی گفت: «بازیکنانم تمام تمرکز خود را روی بازی گذاشتند و تلاش کردند تا بتوانند نتیجه را به نفع خود به پایان ببرند.»
او درادامه تأکید می‌کند: «گرگان مجموعه با تجربه‌ای است که چندین سال است سرمایه‌گذاری بسیار خوبی کرده‌اند. بخصوص که روی غرب آسیا تمرکز کرده‌اند و با جذب دو یارخارجی خوب، تیم‌شان را قوی‌تر کرده‌اند. اما با توجه به سن تیم ما که جوان هستند و تنها دو سه بازیکن باتجربه داریم باید بگویم خیلی خوب کار کردند. تنها در جاهایی نوسان داشتیم.»
سرمربی تیم مهرام در خصوص جذب بازیکن خارجی دوم هم می‌گوید: «ان‌شاءالله با رویکرد و حمایت همه‌جانبه‌ای که باشگاه در تمامی ابعاد از تیمش دارد بزودی این مسأله مرتفع می‌شود.»
همچنین فرزاد کوهیان فصل جدید لیگ برتر را خوب ارزیابی می‌کند: «همه تیم‌ها خوب کار کردند و نمی‌شود گفت تنها 6 تیم مدعی هستند. دراین هفته هم دیدید که مس کرمان در خانه کاله آنها را با شکست روبه‌رو کرد یا درهفته‌های مختلف مشاهده کردیم که تیم‌ها با اختلاف ناچیز نتایج را واگذار کردند. هر چقدر فصل جلوتر می‌رود تیم‌ها خطرناک‌ترمی‌شوند. در ضمن همه تیم‌ها بجز رعد پدافند و نفت آبادان خارجی جذب کرده‌اند که کیفیت بسیار خوبی دارند. واقعاً لیگ سختی است.»

نتایج این هفته:
فولاد هرمزگان ۸۱ - ۹۲ ذوب آهن
کاله مازندران ۸۰ - ۸۱ مس کرمان
مس رفسنجان ۸۴ - ۷۷ آورتا ساری
مهرام تهران ۸۱ - ۸۴ شهرداری گرگان
رعد پدافند هوایی ۷۴ - ۱۱۵ طبیعت تهران
نفت آبادان ۷۹ - ۷۵ لیموندیس فارس

جستجو
آرشیو تاریخی