صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و پنج - ۰۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و پنج - ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

گزارش و خبر

صعود جنجالی ایتالیا به یورو 2024
اوکراین شاکی از داور
کار صعود تیم ملی ایتالیا به یورو 2024 با تساوی بدون گل مقابل اوکراین نهایی شد؛ 18 ماه بعد از آنکه برای دومین بار پیاپی از صعود به جام جهانی باز ماند. این بازی فرصت‌های گلزنی چندانی نداشت و
دروازه بان‌ها به ندرت مجبور به واکنش شدند هرچند فشار مستمری روی دروازه‌ها وارد می‌شد. یک بار آناتولی تروبین با کار خوبش، داویده فراتزی را ناکام گذاشت و یک بار هم جانلوییجی دوناروما به میخایلو مودریک اطمینان داد راه به جایی نمی‌برد. بازیکن چلسی فرصت‌هایی برای گلزنی داشت و بهترینش در وقت‌های تلف شده بود که زمین خورد اما از نظر داور به پنالتی منجر نشد.
سرگئی ربروف، سرمربی تیم ملی اوکراین، معتقد بود که خطای کریستانته روی میخایلو مودریک صددرصد پنالتی بود. او در این باره گفت: «خطای کریستانته روی مودریک از نظر من بدون هیچ شک و تردیدی پنالتی بود. اما مسأله این است که من در جایگاهی نیستم که بتوانم تصمیم بگیرم. داور را حتی برای بررسی صحنه نخواستند. کمک داور ویدیویی در این بازی حضور داشت که از نظر آنها این صحنه در حدی نبود که مورد بررسی قرار بگیرد.»
ایتالیا جام جهانی 2018 و 2022 را از دست داد و بین آنها قهرمانی یورو 2020 را جشن گرفت، این یعنی از سه تورنمنت بزرگ اخیر فقط در یکی حضور داشته.
حالا قسمت آسان کار را حداقل روی کاغد انجام داده و سختش مانده، بعد از چند بازی دوستانه، خود را به یورو 2024 می‌رساند. اوکراین که هرگز موفق به پیروزی برابر ایتالیا نشده، مثل این تیم 14 امتیاز گرفت اما به دلیل باخت 2بر یک میلان، در مسابقه مستقیم، در رده سوم جای داده شد و باید منتظر حریفش در قرعه کشی فردا ظهر باشد.

چهره شاخص
لوچانو اسپالتی بعد از قهرمانی با ناپولی با جدایی از این تیم اعلام کرد یک سال قصد استراحت دارد، اما به محض جدایی روبرتو مانچینی از تیم ملی ایتالیا کار را به او سپردند. اسپالتی کارش را عالی شروع نکرده اما اگر هدفش صعود بوده به آن رسیده است. این تیم ایتالیا یکدست نیست و در حال تغییر نسلی است. آنها فوق‌العاده نیستند اما حداقل با اسپالتی نتیجه لازم را گرفته‌اند. وقتی او را منصوب کردند، تیم شرایط خوبی نداشت اما در همان مرداد ماه دو بازی مهم برابر مقدونیه شمالی و اوکراین را برد و وضعیت تیم را بهبود بخشید، او در شش بازی سه برد، دو تساوی و یک باخت مقابل انگلیس به دست آورده است. حالا آتزوری در ماه سوم سال 2024 یعنی اسفند و فروردین به دنبال انجام بازی‌های تدارکاتی است.


وقتی مسی قانع نشد!
لیونل مسی در حالی تابستان گذشته راهی اینتر میامی شد که الهلال پیشنهاد 500 میلیون دلاری به این فوق ستاره آرژانتینی فوتبال جهان داد ولی این بازیکن حاضر نشد به لیگ برتر عربستان بیاید. در این میان، سعد الذیذ
 مسئول نقل و انتقالات لیگ عربستان که درباره جذب فوتبالیست‌های سرشناس دنیا مثل کریستیانو رونالدو، نیمار و کریم بنزما صحبت می‌کرد، درباره پرونده سنگین انتقال رونالدو به لیگ عربستان مدعی شد که النصر ریالی برای جذب این بازیکن بزرگ هزینه نکرده و تمام هزینه‌ها از سوی صندوق سرمایه‌گذاری عربستان پرداخت شده است. او همچنین درباره ناکامی در جذب مسی گفت: «ما به عنوان نماینده صندوق سرمایه‌گذاری در تابستان گذشته دوبار
 به صورت جدی با مسی و پدرش وارد مذاکره شدیم و هر چه در توان داشتیم برای انتقال این بازیکن بزرگ به لیگ کردیم. در ابتدا مذاکرات مثبت بود ولی با ورود اینتر میامی به این رقابت همه چیز تغییر کرد و هر کاری کردیم، اما مسی قانع نشد تا به الهلال بیاید.»


محرومیت یک جلسه‌ای پورموسوی
کمیته انضباطی آرای جدید خود را به شرح زیر صادر و اعلام کرد پس از بررسی تخلفات سیروس پورموسوی، سرمربی استقلال خوزستان، او به یک جلسه محرومیت با احتساب محرومیت ناشی از دستور موقت و پرداخت 260 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رأی از حیث محرومیت قطعی و از حیث جریمه نقدی قابل تجدید نظر پس از هفت روز از تاریخ ابلاغ در کمیته استیناف است. ضمنا با صدور این رای، دستور موقت صادره ملغی می‌شود.


آ. ث میلان دیگر طارمی را نمی‌خواهد
سایت «sempremilan» ایتالیا خبر داد مدیران باشگاه میلان در نقل و انتقالات تابستانی گذشته به دنبال جذب مهدی طارمی مهاجم ملی‌پوش ایرانی پورتو بودند اما در آخرین لحظه پرونده جذب این بازیکن به نتیجه نرسید اما برای زمستان پیش رو به نظر نمی‌رسد مدیران باشگاه میلان پروژه‌ای برای جذب طارمی داشته باشند و اینتر به صورت جدی پیگیر امضای قرارداد با این بازیکن ایرانی است. در نتیجه رقابت میلان با اینتر برای جذب طارمی به پایان رسید و نراتزوی تنها مشتری ایتالیایی ستاره ایرانی است.

جستجو
آرشیو تاریخی