صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و پنج - ۰۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و پنج - ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

ازبکستان2 - ایران 2؛ تیم ملی بازی برده را مساوی کرد

قلعه نویی نیمه مربیان را باخت

تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین بازی‌اش در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2026، از ساعت 16:30 دیروز در ورزشگاه ملی تاشکند، برابر ازبکستان قرار گرفت.
 امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی کشورمان در این بازی از علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، مهدی ترابی، سعید عزت اللهی، محمد محبی، سامان قدوس، مهدی طارمی و سردار آزمون در ترکیب اصلی استفاده کرد تا با توجه به مصدومیت علیرضا جهانبخش، ترابی جای او را بگیرد و میلاد محمدی هم جایگزین حاج صفی شود.
در دقیقه 9 برخورد طارمی با سنگربان ازبکستان در محوطه جریمه چند ثانیه‌ای بازی را با جنجال همراه کرد ولی محمد عبدالله محمد داور اماراتی مسابقه به‌صورت خصوصی با مهاجم تیم ملی صحبت کرد و به او تذکر داد که شبیه‌سازی نکند. با این حال در دقیقه 13 ایران به آنچه می‌خواست رسید و پاس بسیار هوشیارانه سردار، رضاییان را در سمت راست محوطه جریمه در موقعیت خوبی قرار داد و او هم با شوت خود دروازه میزبان را باز کرد که البته اشتباه گلر ازبکستان در ثبت این گل مشهود بود. در ادامه بازی، توپ در اختیار ملی‌پوشان کشورمان بود و دقیقه 36 اشتباه مدافع ازبکستان و توپ‌گیری فرصت‌طلبانه قدوس و پاس این بازیکن برای طارمی، او را در موقعیت تک به تک قرار داد و طارمی هم با یک بغل پای چپ دقیق برای دومین مرتبه دروازه میزبان را باز کرد. دقیقه 43 قدوس دچار مصدومیت شد و جای خود را به علی کریمی داد.
با شروع نیمه‌دوم، ازبک‌ها تلاش خود را برای جبران گل‌های خورده بیشتر کردند و در دقیقه 52 و در حالی که کریمی و یک بازیکن دیگر در تلاش برای زدن توپ بازیکن ازبکستان بودند، کریمی به اشتباه پاس را برای اوستون اورونف در موقعیت تک با تک فرستاد و این مهاجم هم فرصت‌سوزی نکرد و گل اول تیمش را ثبت کرد. دقیقه ۵۴ ضربه اورونف با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه ۵۶ باز هم مهاجمان ازبکستان در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفتند ولی این‌بار ضربه آنها به همان جایی رفت که بیرانوند ایستاده بودکه در شصت و دومین بازی ملی اش به تعداد بازی های ملی زنده یاد ناصر حجازی رسید. دقیقه ۶۴ سوت شوکوروف با اختلاف کمی از بالای دروازه راهی اوج شد تا یکی دیگر از موقعیت‌های پرتعداد میزبان در نیمه دوم به ثمر نرسیده باشد. در دقیقه 75 قلعه‌نویی دو تعویض برای حفظ نتیجه انجام داد و روزبه چشمی و مهرداد محمدی به‌جای آزمون و محبی به میدان آمدند. با این‌حال ازبک‌ها حملات‌شان را ادامه دادند و در دقیقه 83 اوستون اورونوف از آشفتگی خط دفاع ایران استفاده کرد و پاس بلند خوبی را از سمت راست میانه میدان برای ایگور سرگئیف فرستاد و او هم با یک ضربه در داخل شش قدم دروازه بیرانوند را باز کرد تا بازی 2-2 شود. در دقیقه 94 احسان حاج‌صفی و رضا اسدی به جای میلاد محمدی و مهدی ترابی وارد زمین شدند اما در نهایت این بازی با نتیجه 2-2 به پایان رسید تا قلعه نویی که تیمش در نیمه اول پیروز میدان شده بود،‌نیمه مربیان را ببازد و در سالروز تولد 60 سالگی اش به پیروزی نرسد.در دیگر بازی  گروه E
  هنگ‌کنگ و ترکمنستان به تساوی 2-2 رسیدند و با این نتایج ایران با تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان در صدر جدول گروه خود باقی ماند.

جستجو
آرشیو تاریخی