صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و پنج - ۰۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و پنج - ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

رئیس کمیته داوران با توپ پر آمد، کنایه‌ باران شد

ماجرای عجیب کوچک شدن سن پسر افشاریان!

در شرایطی که انتقادهای زیادی از وضعیت داوری‌ها در فوتبال ایران مطرح است، بعد از چند هفته، سرانجام خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال، با حضور در برنامه «فوتبال برتر» پاسخگوی سؤالات محمدحسین میثاقی مجری این برنامه شد.
 این عضو هیأت رئیسه فدراسیون که از گفته‌های میثاقی در برنامه دو هفته پیش مبنی براستفاده از اعضای خانواده‌اش در چیدمان قضاوت‌های لیگ برتر بسیار ناراحت بود، در شروع برنامه با برافروختگی تمام تصویرش روی آنتن رفت.
 او قبل از آنکه میثاقی سؤالی بپرسد، اعلام کرد که دوست دارد درباره حضور اعضای خانواده‌اش که داور هستند صحبت کند و به همین‌خاطر
شروع کننده یک مناظره جنجالی، خود رئیس کمیته داوران بود. افشاریان به این اشاره کرد که روح‌الله شریفی داماد او سال آخر داور‌ی‌اش است و موقعی که داماد او شد، داور بوده است.
 افشاریان ابلاغی از شریفی را نشان داد که مربوط به سال 1396 با امضای فریدون اصفهانیان بود و اعلام کرد دامادش 10 سال است داور است و هیچ اشتباهی درباره او مرتکب نشده و شریفی فقط تست اول فصل را پاس نکرد.
 افشاریان یادآور شد شریفی امسال بازنشسته می‌شود و شاید قبل از او خودش برود تا این سال را هم بدون پدرخانمش داوری کند. رئیس کمیته داوران درباره نسبتش با حمیدرضا افشون دیگر کمک داور فوتبال عنوان کرد: «الان از یکی از مردم عادی در خیابان بپرس برادرزن برادرت کیست؟ می‌گوید حالت خوب است؟» اوهمچنین ابلاغی قدیمی را که برای افشون داده شده بود، به دوربین نشان داد و پرسید: «رانتش با من چیست؟ چون قوم و خویش من است؟» افشاریان در ادامه به دفاع از داوری پسرش پرداخت و درباره حکیم داور بازنشسته هم استانی‌اش که به او ابلاغ برای نظارت می‌دهد توضیح داد که او 20 سال است در تهران زندگی می‌کند و من باید چوب بخورم که همشهری من است؟
میثاقی در ادامه این سؤال را پرسید چرا این همه استعداد داوری در استان شما فامیل‌تان هستند؟ او همچنین از افشاریان پرسید شما ازهیچ رانتی برای پوریا پسرتان استفاده نکردید؟ که او گفت هیچ رانتی وجود ندارد و خودش با رفتار خودش بالا آمده. اما بخش جالب این مناظره جایی بود که میثاقی پرسید پوریا (پسر افشاریان) متولد چند است؟ و افشاریان چنین واکنش عجیبی داشت: «با منی؟!» و میثاقی پاسخ داد: «مگر فرد دیگری در استودیو است؟» افشاریان در ادامه سال تولد فرزندش را 1371 اعلام کرد اما میثاقی پرسید پس مدرکی که وجود دارد و می‌گوید 1369 است چیست؟ که افشاریان گفت فیک است! اما مجری در ادامه ماجرای بازی پسر افشاریان در جوانان ذوب آهن را پیش کشید و افشاریان گفت: «از زمانی که وارد داوری شد شناسنامه‌اش 71 شد! او واقعی‌اش 71 است ولی شناسنامه 69 مال قبل از داوری است! شناسنامه‌اش کوچک شده است که دادگاهی صالحه با آن موافقت کرده است!» اینکه چگونه فرزند افشاریان که ابتدا فوتبالیست و متولد 69 بوده ولی با حضور در داوری صغر سن گرفته و متولد 71 شده است، موضوعی بود که پاسخ واضحی به آن داده نشد. بااین‌حال، افشاریان به این موضوع اشاره کرد که 50 داور در گذشته این کار را کرده بودند.سید مهدی سیدعلی داور بازنشسته فوتبال، در مورد اظهارات
خداداد افشاریان مبنی بر اینکه حدود 50 داور در کشورمان صغر سنی دارند، به فارس گفت: «این موضوع هیچ وقت اثبات نشد. زمانی که خودم داوری می‌کردم، در خصوص یک تا دو داور مسائلی مطرح شد، اما در حد همان حرف و شایعه باقی ماند. فقط یادم می‌آید درمورد یکی از داوران تهرانی چنین موضوعی اثبات شد که اصلاً امسال او را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای قضاوت در لیگ برتر معرفی نکردند.»
سیدعلی همچنین به نکته مهمی اشاره کرد و گفت: «افشاریان عضو هیأت رئیسه فدراسیون، رئیس هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد و رئیس کمیته داوران است.  واقعاً یک نفر از پس این سه مسئولیت بزرگ برنمی‌آید. نه تنها افشاریان بلکه هیچ‌کس دیگری چنین کاری را نمی‌تواند انجام بدهد. اینکه یک نفر بخواهد با یک دست چند هندوانه بردارد، خیلی به رشد داوری ما کمک نمی‌کند.»

جستجو
آرشیو تاریخی