صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و چهار - ۳۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و چهار - ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

اخبار

اعزام هیأت تجاری شرکت‌های دانش‌بنیان به ترکیه
یک هیأت تجاری و فناوری از شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، ۲۶ تا ۳۰ آذرماه سال ‌جاری به ترکیه اعزام می‌شود.
به گزارش ایسنا، برپایی پاویون در نمایشگاه‌های بین‌المللی و حمایت از حضور مستقل شرکت‌ها در این نمایشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های حمایتی برای توسعه کسب‌وکارهای ایرانی در بازارهای بین‌المللی است. پیش از برنامه‌های توسعه صادرات برای شرکت‌ها، تحقیقات بازار انجام می‌شود. نتیجه این تحقیقات جلسات B2B با شرکت‌های کشور مقصد است و برنامه اعزام هیأت تجاری شرکت‌های دانش‌بنیان به کشور ترکیه نیز شامل این برنامه می‌شود.
حوزه عمران و ساختمان، حوزه رنگ و رزین‌ها و چسب‌های پلیمری، حوزه مواد پیشرفته، کامپوزیت، سرامیک و صنایع فلزی از حوزه‌های فناوری در برنامه اعزام به کشور ترکیه هستند. متقاضیان شرکت در برنامه اعزام به ترکیه که در حوزه‌های مذکور فعال هستند، می‌توانند تا روز اول آذرماه از طریق لینک https://tesc.ir/service/73/1 ثبت‌نام کنند.

ساخت کیت تشخیص سرطان روده در داخل کشور
محققان کشورمان در یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت کیت تشخیص سریع سرطان روده شده‌اند؛ محصولی فناورانه که سازنده آلمانی آن از سال ۱۳۹۸ صادرات این محصول به ایران را به‌دلیل تحریم‌ها قطع کرده بود.
به گزارش ایرنا، هادی باقری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «زیست تشخیص سنجه» با بیان اینکه این شرکت فناور تولیدکننده کیت‌های تشخیصی سریع در حوزه سلامت کشوراست، تصریح کرد: با توجه به شرایط، از همان زمان شروع تحریم‌ها، مرحله تحقیق و توسعه برای ساخت این کیت را شروع کردیم و توانستیم نمونه اولیه آن را بومی‌سازی کنیم و این محصول در حال حاضر در مرحله کلینیکال ترایال در بیمارستان شریعتی و بیمارستان طالقانی استفاده می‌شود.
باقری گفت: برای ساخت این کیت از تکنولوژی نانو استفاده شده است و به همین دلیل معاونت علمی و ستاد نانو حمایت‌های خوبی از ما داشته‌اند. همچنین توانسته‌ایم گواهی ثبت اختراع این محصول فناورانه را از امریکا دریافت کنیم.
وی همچنین با اشاره به مزیت رقابتی کیت تشخیص سرطان روده ایرانی نسبت به نوع آلمانی گفت: مزیت رقابتی ما با شرکت آلمانی در وهله نخست قیمت آن است به طوری‌که شرکت آلمانی این محصول را ۱۵ دلار به ایران صادر می‌کرد در حالی که قیمت اولیه ما برای فروش این محصول کمتر از دو دلار است.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان زیست تشخیص سنجه همچنین ایجاد فرصت صادراتی و ارزآوری برای کشور و البته تأمین نیاز داخلی به این محصول فناورانه و جلوگیری از خروج ارز آن هم در شرایط سخت تحریمی کشور را از دیگر مزیت‌های این نوآوری در حوزه سلامت کشورعنوان کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی